Toon posts:

Radeon 9600XT zorgt voor instabiliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De PC waar het om gaat heeft de volgende specs:

---
AMD Sempron 2500+
Asus A7V600-X met de nieuwste BIOS
2x256 MB PC2700 van TwinMos
Asus ATi Radeon 9600XT 128 MB
40 GB Seagate
en nog wat meuk als CD-Rom, brander en diskettestation
---

Mijn broertje wilde zijn PC formatteren omdat hij de 9600XT van mij kon overnemen; de PC was een bende en dan kon alles optimaal ingesteld worden. We installeerden Windows XP Pro+SP1 (UK version) wat allemaal goed ging.
Ik installeerde de moederborddrivers (de nieuwste 4-in-1 Hyperion drivers, niet de Hyperion Pro) en voor de dingen als audio, LAN en RAID heb ik gekeken op de Asus website. Opnieuw opgestart, alles prima.
Vervolgens naar ATi.com geweest om daar Catalyst 5.5 met standaard Control Panel te downloaden. Installeren ging goed, opnieuw opgestart en alles leek goed te werken. Tot na een paar seconden @ random er een foutrapport van Windows kwam met een fout in een .dll

Ik in veilige modus opgestart, drivers verwijderd en Catalyst 5.2 geprobeerd. Ook hier weer dezelfde fout.Toen in de BIOS nog AGP op [AUTO] gezet, en Fast Write op [Disabled] maar dit hielp allemaal niets. Ik blijf een Windows-fout krijgen (soms een BSOD) die allen verwijzen naar de drivers...

Toen heb ik geprobeerd Windows 2000 te installeren, alles ging goed tot het moment van de videokaartdrivers... Precies hetzelfde als hierboven.

Ook heb ik al geprobeerd tijdens beide installaties de C: partitie Volledig NTFS te formatteren, dat hielp niets en voor de zekerheid heb ik memtest86 gedraaid en Seatools welke beiden geen fouten aangaven.

Kan iemand mij en mijn broertje helpen want die kaart werkte bij mij perfect en anders moet hij terug naar de GeForce MX440-SE :r

Voor de zekerheid mijn specificaties waar de kaart perfect in draaide:

AMD Athlon XP3200+
Abit NF7-S rev 2.0 (nieuwste BIOS)
2x256 MB PC3200 Corsair TWINX C2PT
Windows XP Pro UK+SP1
Overige meuk
en dingen als Fast Write allemaal aan.

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Zet je agp is op 4x. Het lijkt meer op een software probleem maar het is het proberen waard. Mijn 9600xt werkt op mijn msi mobo namelijk ook niet goed op agp 8x terwijl die op mijn abit nf7-s (beste mobo ooit imho) perfect werkt.

Verwijderd

Topicstarter
AGP op 4X haalt niets uit. ik kreeg zojuist weer blauwe schermen met de volgende melding:

ATi2DVAG

STOP:0x000000EA

Google wijst alles naar de videokaartdrivers... Zometeen nog een keer een herinstall doen?

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 17:00

BertV

Handgemaakt

Ik heb ook die 9600xt en een asus/via moederbord.
AGP4x doet bij mij echt de truc.

Misschien is het bij jouw "en-en".
En corrupte drivers, maar zeker ook dat 4x verhaal.

Zet je die agp4x met je drivers om of via het bios?
Ik kan met mijn a7v8x-x dit alleen via de drivers doen.

[ Voor 47% gewijzigd door BertV op 31-05-2005 12:08 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Check de via-arena forums, staat vol met VIA/Ati problemen en mogelijke oplossingen.

Verwijderd

Topicstarter
die forums zal ik even napluizen, en AGP klop ik hard in via de BIOS.
de reinstall zal ook nog komen om zeker te zijn dat de drivers weer geen conflicten veroorzaken.

ondertussen zijn alle tips/trucs natuurlijk welkom

Verwijderd

d00d, ik heb de oplossing. Ik heb hetzelfde gerommel ook gehad, tot ik es een keertje mijn originele driver cd erin stopte en installeerde. Daarna updaten van de Asus site, en voila, het loopt als een trein. :)

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment lijkt het goed te draaien. in de BIOS AGP op 4x gezet, vervolgens de driver CD gepakt, daarna via Asus-site geupgrade, van VIA nog de IDE Accelerator drivers gepakt, intussen was Windows aan het updaten.
Catalyst 5.5 gewoon kunnen installeren en (nog) niet vreemd gedaan.

ik hou mn vingers 'crossed'...

edit

op dit moment heeft mn broertje GTR kunnen installeren en spelen.
het is een wonder, maar het lijkt te werken! iedereen bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 09:59 . Reden: eind goed, al goed ]

Pagina: 1