[Exchange 2003] Mail ophalen en doorsturen met pop-connector

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 14:58
Ik gebruik een server met SBS 2003 hierop geinstalleerd met uiteraard ook exchange 2003.

De email van verschillende personen moeten binnengehaald worden van een Imap server, nu zie ik in exchange wel een pop-conector maar geen Imap connector.

De client gebruikt outlook 2003, als ik hier een appart account toevoeg met Imap werkt het goed, wil ik het echter via exchange doen komt er geen email binnen.

Bij de pop connector heb ik als pop-server het IP adres van de Imap server ingevuld en per persoon geforeward naar de juiste exchange mailbox.
Als ik een test mail stuur, komt er in de eventlog de melding dat er een nieuwe email is en bezorgd bij exchange postvak voor de juiste gebruiker.

Echter, bij die gebruiker is helemaal niets binnengekomen in Outlook, die wel goed geconfigureerd staat.

Email versturen via exchange werkt wel, het binennhalen echter niet.

In de firewall heb ik poort 110, 25 en 143 openstaan en geforward naar de mailserver.

Iemand een idee wat hier het probleem is?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:24
Ik vraag me af of IMAP apart geïnstalleerd moet worden. Op mijn 2000 Server heb ik het wel! Verder denk ik dat je je event log verkeerd interpreteerd. Exchange geeft geen melding van een bezorgde mail, tenzij het ergens fout gaat.

Het is misschien een idee om een telnet verbinding op te zetten naar poort 25, kijken of je server luistert en daarna met de hand een mailtje versturen. Als dat niet aankomt staat er misschien iets in c:\exchsrv\mailroot\vsi 1\badmail.

Als je toch IMAP wil gebruiken, waarom zet je geen HTTP aan en gebruik je webmail? Ik weet niet meer of je daar een aparte front end server voor nodig hebt, maar dan hebben je gebruikers wel alle opties.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Ora et Labora
asing schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:45:
Ik vraag me af of IMAP apart geïnstalleerd moet worden. Op mijn 2000 Server heb ik het wel! Verder denk ik dat je je event log verkeerd interpreteerd. Exchange geeft geen melding van een bezorgde mail, tenzij het ergens fout gaat.

Het is misschien een idee om een telnet verbinding op te zetten naar poort 25, kijken of je server luistert en daarna met de hand een mailtje versturen. Als dat niet aankomt staat er misschien iets in c:\exchsrv\mailroot\vsi 1\badmail.

Als je toch IMAP wil gebruiken, waarom zet je geen HTTP aan en gebruik je webmail? Ik weet niet meer of je daar een aparte front end server voor nodig hebt, maar dan hebben je gebruikers wel alle opties.
Ik heb logging volledig aangezet, dus letterlijk alles word in het logboek opgeslagen :)
Volgens mij moet het toch gewoon werken als je bij de pop-connector het IP adres invult van de externe Imap server en die deze forward naar een exchange mailbox?
Poort 25 is voor SMTP en email versturen lukt wel.
Gebruikers willen wel gebruik maken van gewoon outlook, webmail is wel een mooie oplossing voor extern email ophalen.
Ik kan nog niet bij de server, maar daar zou ik eens kijken of er wat te vinden is in badmail.

• Ora et Labora
Iemand nog een idee?

Het gaat dus om de vraag hoe ik vanaf een Imap-server van een provider, de mail kan laten binnenkomen op exchange?

Verwijderd

Wordt het wel afgehaald van je 3rd party mail server
zo ja is het er een grote kans dat het in de system mailbox staat en dat de routering verkeerd gaat.

Hoe op te lossen ?? Geen idee, had het probleem onlangs ook en kwam er niet uit(alleen trof het bij mij een pop3 3rd party mailserver == mail weg)

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:53:
Wordt het wel afgehaald van je 3rd party mail server
zo ja is het er een grote kans dat het in de system mailbox staat en dat de routering verkeerd gaat.

Hoe op te lossen ?? Geen idee, had het probleem onlangs ook en kwam er niet uit(alleen trof het bij mij een pop3 3rd party mailserver == mail weg)
Klopt, mail wordt wel opgehaald, staat ook in de log, staat ook dat het is afgeleverd naar een exchange mailbox, maar dat doet het dus niet, zal het eens proberen met een andere pop connector, pop3-beamer ofzo

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:10
EJVL schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:40:
[...]

Klopt, mail wordt wel opgehaald, staat ook in de log, staat ook dat het is afgeleverd naar een exchange mailbox, maar dat doet het dus niet, zal het eens proberen met een andere pop connector, pop3-beamer ofzo
Popcon is een leuke;
http://www.christensen-software.com/popcon.htm

• Ora et Labora
hmm, het werkt helaas nog steeds niet, lijkt wel of de server geen smtp mag versturen, terwijl het wel wordt doorgelaten in de symantec firewall.
Clients gebruikten btw Symantec anti virus.
In de log staat dat email van pop3 server is binnengehaald, dat lukt dus wel en ook dat het is afgeleverd bij een exchange postvak, wat dus niet het geval is, de email komt dus gewoon niet binnen, vreemde situatie.

Iemand dit wel eens vaker meegemaakt?

Verwijderd

Je kan eens naar http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;885685 kijken om de pop3 connector te troubleshooten.

• Ora et Labora
Voor de geinteresseerden,

Het probleem is inmiddels opgelost, het bleek dat de server zelf, en het administrator account geen rechten op de exchange mailbox van de gebruiker hadden.
Server had dus te weinig rechten om mail te forwarden, klinkt heel raar, maar toen ik op de mailbox van de gebruiker in AD, de server en administrators full control had gegeven, werkte het als een trein!

Pagina: 1