Toon posts:

[CSS] Gekleurde scrollbalk

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 frames

top, left & main

In de left zit de navigatie en als je op een link klikt komt er in de main de pagina, maar wel een pagina van een andere site. Nu wil ik graag dat wanneer de pagina die in main word weergegeven een gekleurde scrollbalk krijgt(de kleuren die bij de site passen waar ik mee bezig ben), als de weergegeven pagina groter is dan main zelf. Dit moet wel in css. Iemand een idee? (ik heb hetzelf al geprobeert, het lukt alleen niet echt :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 09:32 ]

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

wie gaat hem dichtgooien?

Lees eerst eens de [W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid

[ Voor 73% gewijzigd door dailyleaf op 31-05-2005 09:23 ]

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Als je gekleurde scrollbars gaat gebruiken is je site al niet meer voor alle browsers geschikt
ie is ongeveer de enigste browser die dit ondersteund en mensen vinden het niet altijd fijn dat dit soort dingen ook kunnen veranderen.

ik geloof niet dat je echt moeite hebt gedaan om iets te vinden over dit onderwerp

google kan al veel vinden
namelijk de volgende sites

link1
link2

hiermee moet je wel uit de voeten kunnen
volgende keer zoek zelf even

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Verwijderd

gaat niet lukken,

zoals crisp al zei

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

9nevermind9 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:33:
Als je gekleurde scrollbars gaat gebruiken is je site al niet meer voor alle browsers geschikt
ie is ongeveer de enigste browser die dit ondersteund en mensen vinden het niet altijd fijn dat dit soort dingen ook kunnen veranderen.
Heel ff kleine reactie hierop:

Ik denk dat het niet nodig is om TELKENS als iemand om iets dergelijks vraagt te zeggen dat het niet geschikt is voor alle browsers.

Als iemand dit bijvoorbeeld doet ivm stage, werkt, waarbij de opdrachtgever IE support wil, dan hoeft er bijvoorbeeld niet gekeken te worden naar cross-browser, al zou ik dit zelf altijd doen als ik een opdracht krijg...

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Verwijderd

Kayshin schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat het niet nodig is om TELKENS als iemand om iets dergelijks vraagt te zeggen dat het niet geschikt is voor alle browsers.
Jawel dat is wel nodig. Het web is ooit bedacht om cross-platform te zijn. Een paar jaar terug, op de top van de MS-Netscape war, was het heel lastig om een pagina te bouwen die er een beetje uitzag in alle browsers. Tegenwoordig kan dat weer wel, niet altijd pixel-precies, maar goed bruikbaar is voor een beetje web-developper best te doen.
Als iemand dit bijvoorbeeld doet ivm stage, werkt, waarbij de opdrachtgever IE support wil, dan hoeft er bijvoorbeeld niet gekeken te worden naar cross-browser, al zou ik dit zelf altijd doen als ik een opdracht krijg...
En dan switched de opdrachtgever over een half jaar naar Firefox en dan...?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:00:
[...]

Jawel dat is wel nodig. Het web is ooit bedacht om cross-platform te zijn. Een paar jaar terug, op de top van de MS-Netscape war, was het heel lastig om een pagina te bouwen die er een beetje uitzag in alle browsers. Tegenwoordig kan dat weer wel, niet altijd pixel-precies, maar goed bruikbaar is voor een beetje web-developper best te doen.

[...]

En dan switched de opdrachtgever over een half jaar naar Firefox en dan...?
bla bla blaat.... :) Open eens een pagina met 'gekleurde scrollbars' in FF, wat zie je :z

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Nu heb ik alles behalve een rood kleurtje, maar ik kan het niet laten om toch een reactie te plaatsen. Als jij zelf namelijk de faq zou hebben gelezen, dan zou je geweten hebben dat het niet gewaardeerd wordt als zulke opmerkingen geplaatst worden.
Ze lokken alleen maar frustratie bij de topicstarter op en voor je het weet mondt een topic uit op een ordinaire flame. Kortom; post opbouwend of plaats een topicreport en laat het topic verder met rust.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Kayshin schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:52:
[...]

misschien vergeet je het punt even dat het niet zozeer is dat het niet door normale browsers ondersteund wordt, als wel het feit dat het veranderen van de weergave van deze controls kan leiden tot verwarring bij de eindgebruiker, die immers gewend is om te klikken op die grijze (:?) knopjes.

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:13:
[...]

Nu heb ik alles behalve een rood kleurtje, maar ik kan het niet laten om toch een reactie te plaatsen. Als jij zelf namelijk de faq zou hebben gelezen, dan zou je geweten hebben dat het niet gewaardeerd wordt als zulke opmerkingen geplaatst worden.
Ze lokken alleen maar frustratie bij de topicstarter op en voor je het weet mondt een topic uit op een ordinaire flame. Kortom; post opbouwend of plaats een topicreport en laat het topic verder met rust.
Dankje, die had ik verdiend.

Ik stoorde me alleen erg aan dat het gekopieerd en geplakt was en niet naar de laatste reactie van zijn vorige topic is geluisterd.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58

Pelle

🚴‍♂️

:z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.