Toon posts:

Paarse vlek tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor... daar heb je er weer zo een met een paarse vlek op z'n scherm ;) . Ik weet dat hier vaker over geschreven is, maar ik vraag me in dit specifieke geval toch echt af waar het aan kan liggen.

Ik heb namelijk het idee dat het aan mijn Xbox ligt. Dat lijkt me vreemd, aangezien consoles toch altijd dicht bij een TV staan...

Voor de duidelijkheid een foto;

Afbeeldingslocatie: http://img252.echo.cx/img252/2341/img13221kn.jpg

Je ziet linksonder zeer duidelijk de blauw-paarse vlek op de arm van Jack (serie Lost :9 ). De centerspeaker op mijn TV is neem ik aan magnetisch afgeschermd. Linksonder mijn TV staat mijn Xbox (groene lampje). Verder heb ik vrij forse voorluidsprekers redelijk dichtbij staan. Als het echter aan deze zuilen zou liggen zou je rechts toch ook een vlek verwachten?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Euh ik zou zeggen haal die dingen eens weg en kijk wat er gebeurd:?

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:42:
Euh ik zou zeggen haal die dingen eens weg en kijk wat er gebeurd:?
Die speaker weegt iets van 20 kilo ;) .

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
yup jij hebt iets magnetisch daar zo..............

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

En je koptelefoon, is die magnetisch afgeschermd?

Dat is nl de enige magneet die zich niet ook aan de andere kant bevindt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:43:
[...]
Die speaker weegt iets van 20 kilo ;) .
Begin eens met je xbox als je denkt dat het daaraan ligt. Die zal toch niet te zwaar zijn he? ;)

Verwijderd

Denk persoonlijk dat het aan de magneten ligt die in je speakers zitten, denk ook helaas voor jou dat ze er dan al te lang naast staan om die vlek weer weg te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
CrashOne schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:44:
En je koptelefoon, is die magnetisch afgeschermd?

Dat is nl de enige magneet die zich niet ook aan de andere kant bevindt.
Hmmmm... die koptelefoon.... dat is het proberen wel waard. Het vervelende is dat dit soort vlekken niet gelijk verdwijnen, waardoor de oorzaak lastig te achterhalen valt.

Maar de Xbox kan het toch niet zijn??

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 18:36
Het is niet de xbox, dat kan ik je vertellen. Mijn Xbox staat pal naast de TV, er tegen aan, maar ik heb nergens last van. Dus het ligt niet aan de Xbox.

Waar ik wel van heb ik precies de tegenovergestelde hoek waar de xbox staat, zo'n mooie blauwe/paarse hoek. Maar dat kom omdat hij zo oud is :+

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 21:36

sphere

Debian abuser

Niet om het een of ander, maar heb je uberhaupt al iets zelf geprobeerd? Je kan toch gewoon die kast uitruimen en dan zien of het opgelost is :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Kijk eens of er verbetering is wanneer de voedingskabel van de tv meer ruimte krijgt.

Dit probleem heb ik ook gehad, toen ik de tv een keer verder van de muur verplaatste en daarbij de kabel erg strak kwam te staan. Volgens een vriend (zijn pa) komt de kabel dan tegen een weerstand of iets dergelijks, na het terug zetten van de tv was de paarse vlek weg.

Verwijderd

Ik wil niet vervelend zijn maar in plaats van die andere spullen weg te halen kan je ook je TV verplaatsen....of is dat een domme opmerking? :P :+

Verwijderd

Topicstarter
sphere schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:48:
Niet om het een of ander, maar heb je uberhaupt al iets zelf geprobeerd? Je kan toch gewoon die kast uitruimen en dan zien of het opgelost is :)
Jazeker! Maar het vervelende is, dat de vlek niet altijd aanwezig is. Bovendien is het dus zo dat dit soort vlekken niet direct reageren op het weghalen van de bron...

Maar je hebt gelijk. Ik moet eerst nog meer proberen. Ik hoop dat het aan mijn koptelefoon ligt. Dat is de meest makkelijke oplossing.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:52:
Ik wil niet vervelend zijn maar in plaats van die andere spullen weg te halen kan je ook je TV verplaatsen....of is dat een domme opmerking? :P :+
TV weegt nog meer dan de speakers ;) . Bovendien hecht ik veel waarde aan de symmetrie die ik nu heb. Goed voor het 5.1 geluid...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 08:55 ]

Verwijderd

Heb zelf ook wel eens zo'n paarse vlek op mijn Sony tv.
Is ie al eens voor terug geweest, resultaat: "we kunnen niks vinden".
En toch komt ie af en toe terug.
Wat bij mij helpt is ding even uit/aan zetten.
Heb er verder niks bij in de buurt liggen/staan wat het kan veroorzaken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:53:
[...]

Jazeker! Maar het vervelende is, dat de vlek niet altijd aanwezig is. Bovendien is het dus zo dat dit soort vlekken niet direct reageren op het weghalen van de bron...

Maar je hebt gelijk. Ik moet eerst nog meer proberen. Ik hoop dat het aan mijn koptelefoon ligt. Dat is de meest makkelijke oplossing.

[...]

TV weegt nog meer dan de speakers ;) . Bovendien hecht ik veel waarde aan de symmetrie die ik nu heb. Goed voor het 5.1 geluid...
Dan zet je de TV daarna weer terug? Als je niet constructief bent dan kom je er nooit uit (Wil je een cursus gestructureerd testen :9 )

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:49:
Kijk eens of er verbetering is wanneer de voedingskabel van de tv meer ruimte krijgt.

Dit probleem heb ik ook gehad, toen ik de tv een keer verder van de muur verplaatste en daarbij de kabel erg strak kwam te staan. Volgens een vriend (zijn pa) komt de kabel dan tegen een weerstand of iets dergelijks, na het terug zetten van de tv was de paarse vlek weg.
GA EERST EENS AAN DE VOEDINGSKABEL ZITTEN......

tip van een afstuderende electrical engineering student (wat je allemaal wel niet moet zeggen om mensen over te halen :r )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:56:
[...]

Dan zet je de TV daarna weer terug? Als je niet constructief bent dan kom je er nooit uit (Wil je een cursus gestructureerd testen :9 )
Dan wordt dit mijn laatste optie... Zal eerst eens beginnen met mijn koptelefoon weghalen. Dan voedingskabel TV controleren. Dan xbox met mijn dvd-speler (die rechtsonder TV staat) verwisselen. Dan TV verplaatsen.....En dan maar een nieuwe een 32" LCD kopen :9

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:58:
[...]

GA EERST EENS AAN DE VOEDINGSKABEL ZITTEN......

tip van een afstuderende electrical engineering student (wat je allemaal wel niet moet zeggen om mensen over te halen :r )
Dat wilde ik dus al doen... Ik kan niet op iedereen tegelijk reageren.... Bedankt voor de tip!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:53:
heeft je tv zo geen degaussknop - kan je eens zien wat dat geeft.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36
gevalletje aardstralen, duidelijk ;)

Ik zou het wel raar vinden als die speakers zo'n sterk magnetisch veld hebben, ze staan op +/- 70 cm afstand denk ik. Als ze totaal niet afgeschermd zijn, dan kan het wel natuurlijk. Zit er bekabeling in de muur? Bij mijn huisgenoot zorgde dat voor een totaal vervormd beeld, terwijl aan de andere kant van de kamer alles okee was. Je zou ook een veldsterktemetertje kunnen kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:01:
[...]
heeft je tv zo geen degaussknop - kan je eens zien wat dat geeft.
Als ik wist wat een degaussknop was, zou ik er gelijk op drukken ;)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:05:
[...]

dan kijk je even in je boekje of op internet wat dat inhoud :Y)

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:06:
[...]

dan kijk je even in je boekje of op internet weat dat inhoud :Y)
Jaja... de hint is duidelijk: meer zelf ondernemen :D

Verwijderd

TVs degaussen meestal automatisch bij het inschakelen. Maar dan wel met de 'echte' aan/uit knop, niet vanaf standby.

Dus tip 1: Zet je TV uit en weer aan met de aan/uit schakelaar.
En tip 2: trek de stekker er eens uit en doe hem er weer in.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:12:
[...]

TVs degaussen meestal automatisch bij het inschakelen. Maar dan wel met de 'echte' aan/uit knop, niet vanaf standby.

Dus tip 1: Zet je TV uit en weer aan met de aan/uit schakelaar.
En tip 2: trek de stekker er eens uit en doe hem er weer in.
Beste tweakermensen,
Hartelijk dank weer voor alle tips! Ik zit nu op mijn werk, maar zal thuis alles uitproberen! Ik blijf echter wel vrezen dat het lastig oplossen wordt, daar het probleem niet structureel is.
Zal ook eens achter de TV kijken en een orde proberen te scheppen in de kabelchaos aldaar!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move van Videoplanken & Beeldkanonnen naar Audio, Video & HiFi Forum.

En daarbij ook inderdaad het verzoek om nu eerst de aangegeven dingen uit te proberen, zelf een beetje moeite doen kan echt geen kwaad ;)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:29:
Move van Videoplanken & Beeldkanonnen naar Audio, Video & HiFi Forum.

En daarbij ook inderdaad het verzoek om nu eerst de aangegeven dingen uit te proberen, zelf een beetje moeite doen kan echt geen kwaad ;)
I know Pollewob... Maar een aantal tips voor het uitproberen kan ook geen kwaad toch? Ik ben helaas geen echte tweaker en kan dus altijd wel wat tips gebruiken. De tip van het checken van de voedingskabel had ik bijvoorbeeld anders nooit geprobeerd. Nu weet ik in ieder geval waar het aan kan liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 09:42 ]

Pagina: 1