Toon posts:

[C++, MFC] GUI componenten vastzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben met een applicatie bezig in MFC.
Nu heb ik daarin mooi een formview in gemaakt en de componenten erop gesleept die ik nodig had.

Dit is het probleem niet. Nu wil alleen de componenten op alle hoeken vast zetten. Dit heet in CBuilder Anchors. Dit kan ik alleen niet terug vinden in de help/msdn. Ik weet zo ook geen andere benaming hiervoor, dat is lastig zoeken.
Ik wil dat mijn ListControl mee sized met de hoogte van de view. Zodat de knoppenbalk eronder altijd onderaan staat en de list het stuk erboven vult. En daarnaast moet tabcontrol mee sizen met de breedte. Maar als het een lukt, moet het anderen ook lukken.

Het enige wat ik zo kan bedenken is een methode aanroepen op de event van dat de view geresized wordt en daar alle componten de juist hoogte/breedte geven. Dit is misschien de laatste hoop. Maar misschien weet iemand een andere (simpele) manier hiervoor.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04
Het spijt me, die is er niet. In MFC( VB6 even ) bestaan niet standaard dat soort makkelijke componentjes ( misschien 3rd party ? )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• The End
  • Laatst online: 16:41

The End

!Beginning

Ik heb het zelf opgelost door in de OnSize met de functies GetWindowPlacement en MoveWindow te werken. Als je dit een keer hebt gedaan, dan kan je dat heel makkelijk in andere windows plakken.

• farlane
  • Laatst online: 10:04
The End schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:55:
Ik heb het zelf opgelost door in de OnSize met de functies GetWindowPlacement en MoveWindow te werken. Als je dit een keer hebt gedaan, dan kan je dat heel makkelijk in andere windows plakken.
Met meerdere controls is dit wel behoorlijk bewerkelijk imho

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

bestaat er niet iets zoals "iextendedprovider in .NET" in MFC ?
Zo zou je het probleem dan wel kunnen oplossen denk ik.

edit:
Misschien heb je hier iets aan : http://www.codeproject.com/dialog/resizablelib.asp

[ Voor 33% gewijzigd door D4Skunk op 31-05-2005 11:26 . Reden: link toegevoegd ]

• The End

The End

!Beginning

farlane schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:03:
[...]

Met meerdere controls is dit wel behoorlijk bewerkelijk imho
Als je er een stuk of 50 hebt ja, maar dan moet je eigenlijk je dialog herzien omdat er teveel controls op staan... Met een stuk of 5-10 controls is het makkelijk te doen.

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

The End schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:00:
[...]

Als je er een stuk of 50 hebt ja, maar dan moet je eigenlijk je dialog herzien omdat er teveel controls op staan... Met een stuk of 5-10 controls is het makkelijk te doen.
offtopic:
Ik gebruik voor een van mijn apps een tabbed interface, en dit recursief.
Ik denk dat ik +/- 200 controls heb... En dit is voor mijn gebruikers (artsen die quasi niet met een computer kunnen werken) de duidelijkste interface, ipv 20 schermen met 10 controls.
Dus denk ik niet dat je zomaar +10 controls altijd als overkill en onduidelijk mag aanvaarden ;)

• The End

The End

!Beginning

D4Skunk schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:07:
[...]

offtopic:
Ik gebruik voor een van mijn apps een tabbed interface, en dit recursief.
Ik denk dat ik +/- 200 controls heb... En dit is voor mijn gebruikers (artsen die quasi niet met een computer kunnen werken) de duidelijkste interface, ipv 20 schermen met 10 controls.
Dus denk ik niet dat je zomaar +10 controls altijd als overkill en onduidelijk mag aanvaarden ;)
Als je een tabbed interface hebt met 10 tabs, dan zijn dat voor mij 10 schermen :) Elke keer als je dan een nieuwe tab maakt, dan kan je het er even bij zetten in een paar minuutjes. Als je het achteraf moet doen, dan ben je wel een ochtendje bezig inderdaad...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

The End schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:55:
Handiger is wellicht gewoon de code één keer te schrijven, in een class dat je kunt hooken aan een window, en die je een lijst van child windows kunt meegeven en een beschrijving van wat daarmee gedaan moet worden bij een resize.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1