[VB6] Debuggen van Run-Time Error 429: ActiveX

Pagina: 1
Acties:

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 11:07
Mensen,
Bij het runnen van een VB programma op een andere PC dan waar hij gecompiled is (XP naar Win2000), krijg ik de melding: Run-Time Error 429: ActiveX component can't create object.

Ik heb het hele internet afgezocht overal lees ik dat het moet liggen aan een verkeerde setup, de referenties niet kloppen of dat de dll niet geregistreerd is.

Bij het maken van een setup met depackage & deployment krijg ik tijdens de installatie de melding:

Setup cannot continue because some system files are out of date on your system. blablabla

Microsoft heeft hier wel een artikel over maar dit heeft nog niet tot een oplossing geleid. Daarom probeer ik het eerst handmatig te kopieren waarbij ook de bijbehorende dll bestanden handmatig geregistreerd worden. Maar op deze manier verschijnt nog steeds de zelfde Run-Time Error (429).

Om dit probleem te tackelen wil ik de referenties kunnen controleren tijdens het starten van het gecompilde programma om zo de fout te vinden. Of de foutmelding met extra informatie voorzien zoals de desbetreffende referentie. Weet iemand hier een stukje code voor of een programma die deze gegevens afvangt?

If it does not kill u, it makes u stronger

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 11:07
Okay,

Hoezo misplaatst? Kan iemand dit topic verplaatsen naar Programming & Webscripting?

Mijn fout...

If it does not kill u, it makes u stronger

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:18

Gerco

Professional Newbie

Je probeert een instantie te maken van een activex object wat niet is geregistreerd op die computer. Je moet gaan zoeken welk object nu precies het probleem oplevert. Als je controls op je main form hebt staan, loop die dan na om te zien of die aanwezig zijn op de doelcomputer.

Laat je programma een logfile schrijven wanneer het een activex object wil gaan aanmaken, dan kun je zien welk object het probleem is. Zonder die informatie ga ja niet ver komen vrees ik.

Je kunt de error afvangen met zoiets:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Public Sub SomeSub()
  On Error Goto somesub_error

' Maak object aan
  Dim o As SomeObject
  Set o = New SomeObject

somesub_exit:
  Exit Sub

somesub_error:
  MsgBox "Fout " & err.Number & " (" & err.Description & ") in SomeSub"
  Resume somesub_exit
End Sub

[ Voor 5% gewijzigd door Gerco op 31-05-2005 12:05 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je topic gaat bij deze naar Programming & Webscripting, omdat het daar wat meer op z'n plek is denk ik. Denk niet dat dit aan het OS gerelateerd is :P

Windows Operating Systems > Programming & Webscripting :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters