Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit sterk te twijfelen wat ik moet doen en weet er eigenlijk te weinig vanaf. Heb al wel wat rondgeneusd.
De twijfel is vanwege het volgende: mijn abonnement van mijn telefoon is afgelopen, echt veel bellen doe ik niet. Nu kan ik een nieuw, goedkoop abonnement afsluiten, of een nieuw abonnement met een nieuwe telefoon (mijn huidige doet het nog prima overigens). Ook wil ik richting PDA functionaliteit kijken. Dus: of een losse PDA en een goedkoop abonnement voor mijn telefoon, of een smartphone of MDA bij een nieuw abonnement.
Nu kan ik nergens terug vinden waar nu precies de grote verschillen in zitten. Zo zie ik smartphones met bluetooth en wifi en ook MDA's die dat hebben. Ik zie door de bomen het bos niet meer en voel me aan jullie techneuten aangewezen...
Wat kan ik het beste doen? Telefoon en PDA apart? Of samen in één aparaat? Waarom?
Ik hoef geen spellen te spelen op mijn telefoon/pda, film kijken is geinig, maar niet essentieel, mp3-tje luisteren is weer wel leuk. Maar verder vooral: syncen met outlook, agendafuncties, evt voicerecording, beetje handig in gebruik...

Wat zou je me aanraden?

Alvast bedankt!

Groeten,
Rein

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou ze gewoon samen in 1 apparaat doen, omdat je niet veel ingewikkelde PDA dingen wilt.
Zoek maar ff wat rond met Google, of in Internet&Telefonie, genoeg te vinden :)
offtopic:
Groeten is niet nodig

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Van de andere kant, de meeste gsm's hebben al die functies die je wil gebruiken al in huis. Misschien is film dan nog niet zo veelgebruikt, maar er zijn er voldoende die mp3 afspelen, (uitgebreide) agendafuncties kennen en zelfs steeds meer gsm's kunnen Word,Excell en PDF weergeven. Wellicht is dat wel interessant voor je. Dat je je gsm min of meer als naslagwerk kunt gebruiken (e-books op je gsm bijvoorbeeld). Voicerecord is bij mijn weten bij elke gsm al aanwezig.

Als je een MDA (of PDA) wil, een alles-in-1 toestel dus, dan is dat allemaal leuk en aardig, maar die toestellen zijn gewoon een stuk duurder. En dan is de korting die je op 'n laag-minuten-abonnement krijgt vaak niet toereikend.

Overigens, hoeveel belminuten heb je eigenlijk? En hoeveel sms je gemiddeld? Bel je in/naar het buitenland? En welke provider heb je? Dan kan ik 's kijken wat voor soort toestel (enigzins) binnen je bundel valt, dan weet je 'n beetje de richtlijn :)

Laten we lekker link gaan doen!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een T-Mobile, 75 minuten abonnementje, dat niet toereikend is, zou rond de 150 minuten moeten zitten...
Ik stuur een sms of 30 per maand, bel zelden of niet in/naar het buitenland.

Ik heb nu een Nokia 7250i, dat ding heeft ook agendafuncties, maar die gebruik ik niet omdat invoer in zo'n ding gewoon niet handig is. Een papieren agenda gebruik ik ook niet. Mijn adressenbestand is een zooitje en zo ook mijn verjaardagsbesef van vrienden...
Het gaat er dus vooral om dat het handig moet zijn in het gebruik. Als ik een losse PDA zou kopen kost me dat ook wel wat. De uitgebreide functies staan me op zich wel aan, maar het mee moeten zeulen van twee losse apparaten dan weer niet.... Maar een duurdere smartphone neem je natuurlijk niet mee op stap...

Maar wat zijn nu, behalve de GSM functie de verschillen? Is een smartphone wel handig in invoer of is het nog steeds behelpen met T9 invoer en zo?

Bedankt voor de reacties!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Bij de smartphones werk je idd nog gewoon met multi-tap of T9. Dat is HET voordeel van een mda/pda, je hebt een touch-screen! Maar die zijn ook weer kwetsbaarder. Zoals 'n (zogenaamd) wijs man ooit zei: "Elk voordeel heb z'n nadeel" ;)

Bij een nieuw T-Mob abonnement heb je de MDA-compact er bij een Relax-150 gratis bij zitten geloof ik, en anders bij 'n Relax-200. Nadeel is dat je minuten en sms gesplitst zijn, maar van de andere kant, bij Vodafone (wat op dit moment de beste provider is in mijn ogen, gezien de dingen die ik zo bij ons in de winkel meemaak en uit eigen ervaring) voeren ze (nog) geen smartphone zoals bijv dat toestel bij T-Mob.

Er is momenteel wel een Qtek s100 verkrijgbaar icm TomTom navigatie voor E99,- bij 'n Hi30, maar het is maar net wat je uit wil geven natuurlijk. Overigens zijn al die MDA's die T-Mob voert Qtek toestellen. Ik heb overigens pas gelezen in de Sp!ts dat de nieuwe windows mobile uit is. Versie 5 is dat dan. Ik durf alleen niet te zeggen op hoe korte termijn er toestellen verkrijgbaar zijn met die windows versie. Er zitten namelijk heel wat verbeteringen in, maar dan is weer de vraag is het je die wachttijd + extra geld (moet weer 'n nieuw toestel komen en dus uiteraard 'n hoge beginprijs) waard?

Overigens is een verzekering bij een dergelijk toestel geen overbodige luxe. Al helemaal niet als je er een neemt met een navigatiepakket. Dat zeg ik niet als verkoper zijnde, maar uit ervaring. Die dingen maken nogal 's wat mee en hoe meer techniek er in 'n toestel zit, hoe meer er stuk kan gaan.

Een toestel als de Nokia 6670 vind ik zelf erg prettig werken (terwijl ik eigenlijk 'n SonyEricsson liefhebber ben ;) ), maar dat is geen Smartphone. Dan zou z'n opvolger, de Nokia 6680, weer wel 'n oplossing zijn. Alleen hebben wij die momenteel nog niet liggen, dus kan ik daar nog bar weinig over vertellen. Die 6680 wordt overigens wel door Vodafone gevoerd (mocht je daar interesse in hebben). Overstappen van provider is hoogstwaarschijnlijk 't meest aantrekkelijke voor je. Nieuwe klanten krijgen namelijk meer korting dan verlengende klanten (raar maar waar).

Als je toevallig in de buurt van Eindhoven woont zou ik zeggen, kom 's langs ;)
Hoop dat je er wat aan hebt!

Laten we lekker link gaan doen!!!