Hoe een laptop hdisk uit te lezen met kapotte laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36
OK heel simpel, een 2e hands laptop van mij heeft t begeven(tenminste, hij gaat simpel weg niet meer aan, zal het wel ff vragen op ander forum ;)), en de tijd dringt ik moet bestanden vaan de harde schijf hebben (HAD DAN EEN BACKUP GEMAAKT, N00B!!). Wat is de beste manier omdat te doen? Ik heb beschikking over een andere laptop en een desktop pc.

bij voorbaat dank

Verwijderd

Met een convertor kabeltje kun je je laptop hd op de IDE poort van je pc aansluiten. Is het makkelijkste denk ik, die kabeltjes kun je wel vinden bij een computerzaak.

De 2e optie is de harde schijf in de andere laptop te stoppen, maar dat is wel wat meer gedoe.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Eruit halen, met 3,5 -> 2,5 inch hd ide adapter insteken en gewoon in je pc plaatsen, en je kan 'm lezen. Meeste laptops hebben mogelijkheid om hd snel eruit te halen aan zijkant zonder hele meuk open te maken.

P.S.: de titel is wel komisch: hoe hd lezen met je kapotte laptop? Dat kan niet, want je laptop is al kapot! Een hopeloze situatie letterlijk als je dat echt gaat doen.
Beter zou het titel moeten zijn: Hoe kan ik hd in de kapotte laptop lezen? :Y)
Dat klopt beter en staat minder raar. Niet waar?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MrDummy schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:17:
Eruit halen, met 3,5 -> 2,5 inch hd ide adapter insteken en gewoon in je pc plaatsen, en je kan 'm lezen. Meeste laptops hebben mogelijkheid om hd snel eruit te halen aan zijkant zonder hele meuk open te maken.

P.S.: de titel is wel komisch: hoe hd lezen met je kapotte laptop? Dat kan niet, want je laptop is al kapot! Een hopeloze situatie letterlijk als je dat echt gaat doen.
Beter zou het titel moeten zijn: Hoe kan ik hd in de kapotte laptop lezen? :Y)
Dat klopt beter en staat minder raar. Niet waar?
Om maar even verder te gaan over dit offtopic gedoe: Hoe kan ik hd in de kapotte laptop lezen? is nog steeds fout. Dan vraag je je af hoe je een hd in een kapotte laptop kan lezen. Het moet zijn: Hoe hd van kapotte laptop lezen? ;)

Verder zou ik idd gewoon voor een ide adaptortje gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door lemming_nl op 31-05-2005 08:21 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ehm... waarom zo moeilijk doen ??
http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=25523

Kan je de hd ook gelijk gebruiken als externe schijf, altijd makkelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/thumbs/1104137549.jpg

11,90 euri :P