[HDD] Stille HDD voor externe behuizing

Pagina: 1
Acties:

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 10:07
Ik ben van plan om een externe HDD aan te schaffen. Deze ga ik dan zelf in een behuizing zetten (waarschijnlijk een Icy Box). Een vriend van me heeft dat ook, maar de harde schijf die hij gebruikt maakt nogal wat lawaai. Niet zo zeer het ratelen, want dat heeft elke schijf wel, maar echt de toeren die hij maakt. Ik ben dus op zoek naar een zeer stille HDD die niet teveel herrie maakt door het ronddraaien van de platters. Een laptop schijf is geen optie, aangezien deze behoorlijk wat meer kosten als de 3,5" varianten.

Ik heb natuurlijk al gezocht in dit forum, maar ik kwam alleen maar zoekresultaten tegen uit 2002 die een beetje betrekking hebben op dit probleem. Dat is natuurlijk behoorlijk achterhaald, en daarom start ik maar een nieuw topic.

Alvast bedankt...

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

ik veronderstel dat je dus gewoon voor een gewonen pata schijf wilt gaan?
In dat geval (in elk ander geval ook trouwens :p) zou ik voor een samsung gaan.
Heerlijke stilte, lekker betrouwbaar en goede performance naar mijn mening.

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Je had er zelf vast wel achter kunnen komen, maar goed.

De samsung spinpoint series zijn erg stil, het fluitende hoge toontje van het aanstaan van een hd, wat ik bij veel maxtors tegenkom, is hier niet tot nauwelijks aanwezig. Het geratel van opzoeken van data en schrijven is ook erg zacht. Stukken stiller dan de maxtors.

Verder worden deze schijven stukken minder heet dan de maxtors. Ze zijn niks duurder, en presteren niet veel slechter.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Persoonlijk ben ik ook zeer te spreken over het geluid van Western Digital HD's.. Ik heb in mijn server een WD, een Maxtor en een Seagate zitten en de WD is veruit de stilste ondanks dat dit de oudste van de 3 is. :) Enige nadeel is dat ze meestal ietsje duurder zijn dan anderen.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Verwijderd

Heb hier ook een Samsung PATA schijf staan, echt mega stil :) (voor zover een schijf stil kan zijn B) )

Verwijderd

Seagate's staan ook bekend om hun stilte, ik heb er zelf ook een en ben zeer tevreden met die van mij.
Als de hdd aan het swapen is dan klinkt het net als spek in de pan B) (alleen dan veel zachter :z )

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
De samsung spinpoint series zijn geloof ik iets stiller dan de seagates. De seagates zijn op hun beurt soms weer stiller dan de Western digitals, dit hangt veel van het type af.

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Ik heb ze hier allemaal getest, ik zet het even op een rijtje:

- Kleinere HD's van maxtor op 7200RPM zijn erg stil

- SamSung is tot erg groot zelfs heel stil, die hoor je niet. Leg je hem plat op een vloer en je gaat beneden staan hoor je hem wel wat ratelen vind ik.

- WesternDigital is in mijn ervaring even wil als de SamSung. Toch zou ik voor de SamSung gaan voor thuisgebruik omdat je toch iets stiller zijn en een langere garantie hebben........ ivm aan/uitzetten.

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

Ik sta op punt van 1 of 2 schijven van 200 of 250 Gb te kopen, dit wegens een constant tekort aan backup schijfruimte. De schijven zullen op deze manier geplaatst worden:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001567.JPG
Aangezien warmte een écht probleem kan zijn zoek ik ervaringen met de hier bovenvernoemde schijven. Op de site van samsung vind ik geen garantietermijnen. De WD schijven hebben in bulk blijkbaar maar 1j garantie.

Ik zoek dus de schijven die aan deze 3 eisen voldoen:
- koel blijven
- betrouwbaar zijn
- hoe goedkoper hoe liever

De schijven zullen geen 24/7 draaien. 3 a 4 keer per week wordt er een 40 tal gb's gebackuped. Dit duurt ongeveer 30 minuten. Natuurlijk, als alles goed draait is het goed meegenomen dat ze ook kunnen blijven draaien natuurlijk.
Pagina: 1