Situatie: ik heb een website waarin 2 stylesheets voorkomen. De code hiervoor:
De top.css.php ziet er zo uit:
Ook niet echt bijzonder
. Nu doet zich alleen het probleem voor dat mijn 2de stylesheet (default.css) niet wordt geladen. Als ik de top.css.php weg haal, dan werkt de 2de stylesheet prima.
Nu ben ik niet de enige die dynamische stylesheets gebruikt op Got, maar na wat zoekwerk ben ik nog niet dichter bij een oplossing gekomen. Het enige wat ik kon bedenken was dat de 2de stylesheet misschien ook een <?php header('Content-type: text/css'); ?> kon gebruiken, maar dit mocht niet baten: de stylesheet wordt dan ook niet geladen
.
Een simpele test om de specifieke CSS code uit te schakelen als mogelijke probleembron heb ik ook geprobeerd: h1 { color: pink } doet ook niks
.
Nu weet ik dat ik dit kan voorkomen door tussen mijn head tags inline styles te gebruiken, maar deze oplossing is niet erg netjes. De oplossing om dus alle styles in 1 dynamische stylesheet te doen is dus ook geen oplossing vanwege het cache probleem en het feit dat ik de dynamische en statische css liever gescheiden gebruik
.
Waar kijk ik overheen waardoor mijn 2de stylesheet niet meer wordt geladen
?
code:
Niks bijzonders. De eerste stylesheet (top.css.php) bevat slechts een paar (dynamische) regels die ik graag buiten de normale (default.css) wil houden (i.v.m. cache enzo). 1
2
| <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/top.css.php" media="screen" title="Top Style Sheet">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/default.css" media="screen" title="Default Style Sheet"> |
De top.css.php ziet er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php header('Content-type: text/css'); ?> h1 { background-image: url(../img/top.jpg); background-repeat: no-repeat; width: 765px; height: 150px; } |
Ook niet echt bijzonder
Nu ben ik niet de enige die dynamische stylesheets gebruikt op Got, maar na wat zoekwerk ben ik nog niet dichter bij een oplossing gekomen. Het enige wat ik kon bedenken was dat de 2de stylesheet misschien ook een <?php header('Content-type: text/css'); ?> kon gebruiken, maar dit mocht niet baten: de stylesheet wordt dan ook niet geladen
Een simpele test om de specifieke CSS code uit te schakelen als mogelijke probleembron heb ik ook geprobeerd: h1 { color: pink } doet ook niks
Nu weet ik dat ik dit kan voorkomen door tussen mijn head tags inline styles te gebruiken, maar deze oplossing is niet erg netjes. De oplossing om dus alle styles in 1 dynamische stylesheet te doen is dus ook geen oplossing vanwege het cache probleem en het feit dat ik de dynamische en statische css liever gescheiden gebruik
Waar kijk ik overheen waardoor mijn 2de stylesheet niet meer wordt geladen
[ Voor 23% gewijzigd door We Are Borg op 30-05-2005 23:44 ]