Toon posts:

hauppauge tv kaart storing op dfi moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds een week een nieuw moederbord gekocht na dat ik de vorige had gesloopt....
Heb nu weer een socket 754 maar nu een dfi lanparty UT nf3 250gb gekocht ipv een asus k8v se deluxe. Op mijn vorige moederbord werkte alles goed, maar na het aansluiten van dit nieuwe bord flipte 1 van mijn harddisks in ene. Tijdens de installatie en daarna blauw scherm. Nadat ik deze eruit heb getrokken geen blauw scherm of iets meer en werkt alles goed. Videokaart, ati 9600 SE, werkt verder goed, cs loopt prima. Maar mijn Hauppauge tv kaart blijft maar storen! Alleen bij een grote van 320 x 240 is er geen storing..... :'( Is al een oude tv kaart, maar werkte altijd goed. Heb videokaart drivers opnieuw geinstalleerd, laatste versie van ati 5.5 Ook tv kaart in een ander pci slot gepropt en geen verbetering. Heb verder wel allerlei led fans en zalman led fan cooler, kan het eventuel hierdoor verstoord worden??
enig idee?????????? _/-\o_

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 21:59
Welke computerkast gebruik je ? Heb je zo niet van die koperen contactjes in je kast ter hoogte van je pci sloten ?

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een thermaltake shark kast. En heb idd van die kopere schroefjes waar mijn moederbord op ligt...

• jesses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10-2025
Welke voor videocodecs gebruik je?

jesse

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Alle schroefjes ook goed? niet 1 teveel van je vorige mobo?
Voeding goed?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Topicstarter
gebruik alleen divx...
en er is 1 extra schroefje op dit moederbord dan op mijn vorige, zit dus extra vast terhoogte van de pci slot. Voeding zit verder goed, geen idee wat daar anders aan kan... :?

• MPAnnihilator
Als het enkel optreedt vanaf een bepaalde resolutie , dan vind ik het ook maar een raar probleem hoor 8)7

Heb je achteraan geen coax kabel erinzitten die niet alleen de tv-in plug aanraakt , maar ook nog eens je kast ? Misschien die kabel er iets minder ver overduwen ? O-)

[ Voor 45% gewijzigd door MPAnnihilator op 31-05-2005 12:16 ]

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
coax kabel raakt niks anders dan de tvkaart zelf...
snap er ook geen reet van, maar wil wel graag weer tv kijken op normale resolutie :)
kan het aan mijn videokaart liggen???

• MPAnnihilator
Ofwel een video driver probleem , zou nog een soort van overlay probleem kunnen zijn ? :s

Andere oplossing : installeer met je hauppauge kaart eens KTV , een veel betere software dan de standaard hauppauge software , veel minder ruis met deze tool ...

link : http://www.kastortv.org/

PS : ik heb een hauppauge wintv theatre kaart

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
THNX!!!!!!!!!!!!!! :*) 8)
kan dankzij dat k!tv weer normaal tv kijken zonder storing.
Zit nu alleen nog met de afstandbediening, want voor een afstandbediening bij dat k!tv moet het een hercules zijn :? En ik heb er alleen 1 van Pinnacle systems zelf...
Hier heel toevallig nog een oplossing voor?????? _/-\o_ _/-\o_
_/-\o_

• MPAnnihilator
KTV heeft ook ondersteuning voor de basic functies van de Haupauge remote control...

Je moet van hauppauge dat programmatje van je afstandsbediening geinstalleerd laten staan , en dan kan je in KTV dit ergens instellen. Hoe juist herinner ik me helaas niet meer. Ik zit nu op het werk en ik kan me dat niet meer inbeelden, wel stond dat ergens in de options denk ik...

:P

Mijn Specs

• MPAnnihilator
Gevonden :P : Hier kan je het zien !

http://www.kastortv.org/h...e=telecommande&langue=eng

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
echt relaxt dat ik weer tv kan kijken....
zat al te denken aan ook nog eens een nieuwe tv kaart te kopen of videokaart...
Videokaart wordt het sowieso snel :)
maar met die afstandbediening wil alleen nog niet,
heb de IR Tab niet in mijn config staan :?

• MPAnnihilator
Herinstalleer KTV nog eens nadat je er zeker van bent dat IR.exe draait van je hauppauge...

En contacteer me anders eens in het weekend op msn... misschien is het met de nieuwe versie van KTV weer al allemaal anders , ik heb nog de oudere versie vermoed ik...

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
ga dat nog ff proberen,
heb ondertussen een nieuwe videokaart bestelt,
de sapphire ati redeon 800xl :) :) :) :)
werd wel tijd en kon voor een mooie prijs besteld worden via een vriend.

In iedergeval thnx voor alle hulp!!!! _/-\o_ _/-\o_
was er zelf niet uitgekomen 8)7 :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 16:34 ]

Pagina: 1