[testcase] Cosplay available light shots

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Kortgeleden kreeg ik de kans om op Animecon als fotograaf een dagje aan de gang te gaan :) Vooral de cosplay shoot was leuk, maar ook erg lastig. Ik kreeg niet de mogelijkheid om te flitsen, aangezien dat a) de acts zelf zou verstoren (voor het publiek) en b) de cosplayers zelf uit hun concentratie zou halen. Vandaar dat ik aangewezen was op available light, en dat was erg weinig! :o Ik heb me dus moeten redden met de D70 en de 50mm 1.8D: m'n Sigma-zoom zou nooit snelle sluitertijden kunnen pakken om de action te bevriezen, wat met de 50mm al heel wat beter lukte. Hier een paar van de betere shots uit de serie:

1
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/cosplay2005/DSC_1034tmb.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/cosplay2005/DSC_1037tmb.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/cosplay2005/DSC_1060tmb.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/cosplay2005/DSC_1095tmb.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/cosplay2005/DSC_1107tmb.jpg

Al met al veel geleerd over available light fotografie, en wat je er wel en niet voor nodig hebt. Ook de hele dag met een D70+zoomlens+SB800 aan je arm rondrennen is vermoeiend, kan ik je zeggen :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#1 mooie foto, alleen zou ik haar horizontaal ( :9 ) genomen hebben tot aan haar elleboog onderaan. Geen idee wat er verder links en rechts dan op de foto te zien zou zijn maar als het meer zwart was, prima.

#2 soep de linkerkant zwart?

#3 mooie kleur rood :)

#4 Leuke spontane uitdrukking.

#5 Helaas van de DoF in dit geval en je ziet de gezichten niet.
Oh en exposure bias -1.33?

En waar is je Exif info eigenlijk?

Die plugin werkt niet helemaal lekker kennelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 20:08

YellowCube

Wait...what?

3 voor mij Remy...Beetje een Kraftwerk shot (althans, die associatie komt bij mij op)
vind de DOF in 5 juist wel wat hebben. Het hoeft niet altijd allemaal scherp te zijn.
* YellowCube gaat ook maar eens voor een 1.8...

maar dan wel de 85mm versie.

[ Voor 79% gewijzigd door YellowCube op 31-05-2005 09:11 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Oei, toch mooie gelukt zo dacht ik...

Favoriet (ik ga met YC mee) is nummertje 3. Mooie huiding van de persoon, misterieus, perfect belicht denk ik zo om nog maar over die prachtig zwarte achtergrond te zwijgen (photoshop?). De rode kleur knalt eraf en dat trekt mooi de aandacht. Gelukkig een liggende foto, het object niet symmetrisch in beeld zodat er een stuk zwart overgelaten wordt. Ik vind hem prachtig.

Ook nummer 2 bevalt me wel. Jammer dat de arm van het meisje in het oranje een beetje weinig licht op valt, maarja, daar kan jij niets aan doen.

De full size pics mogen wel wat groter trouwens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:10:
#1 mooie foto, alleen zou ik haar horizontaal ( :9 ) genomen hebben tot aan haar elleboog onderaan. Geen idee wat er verder links en rechts dan op de foto te zien zou zijn maar als het meer zwart was, prima.

#2 soep de linkerkant zwart?
#2 expres niet: dat geeft de situatie goed weer zo ;)
#3 mooie kleur rood :)
uhuh :)
#4 Leuke spontane uitdrukking.
Yep, best een lucky shot, maar 't waren beide best fotogenieke dames :)
#5 Helaas van de DoF in dit geval en je ziet de gezichten niet.
Oh en exposure bias -1.33?
Die DOF heb ik expres zo gedaan ter experiment: rechtermeisje scherp, linkermeisje achterin onscherp. EV bios -1.33 zal wel door de A-setting komen, normaal werk ik bij erg lastige omstandigheden met +0.3 of +0.7
En waar is je Exif info eigenlijk?

Die plugin werkt niet helemaal lekker kennelijk.
Hmja, de EXIF is eruit gefietst vreemd genoeg: terwijl ik alles op jpeg heb geschoten door de enorme hoeveelheid shots (had er 575 totaal die dag, over een verloop van zo'n 11u geschoten.
YellowCube schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:10:
3 voor mij Remy...Beetje een Kraftwerk shot (althans, die associatie komt bij mij op)
vind de DOF in 5 juist wel wat hebben. Het hoeft niet altijd allemaal scherp te zijn.
* YellowCube gaat ook maar eens voor een 1.8...

maar dan wel de 85mm versie.
Hehe, tnx :) Ik heb zowel de 50mm 1.8 als de 85mm 1.8: Die laatste is zo mogelijk nog scherper dan de 50mm, maar vergeet niet dat je dan wel heel dicht op je onderwerp zit: eigenlijk alleen voor buiten of in grote ruimten handig, of je moet schouders/hoofd-portretten willen schieten :) Ook is die 85mm behoorlijk wat lomper/zwaarder dan de 50mm, ook door z'n metalen lenshood ;)
GsJosh schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:55:
Oei, toch mooie gelukt zo dacht ik...

Favoriet (ik ga met YC mee) is nummertje 3. Mooie huiding van de persoon, misterieus, perfect belicht denk ik zo om nog maar over die prachtig zwarte achtergrond te zwijgen (photoshop?). De rode kleur knalt eraf en dat trekt mooi de aandacht. Gelukkig een liggende foto, het object niet symmetrisch in beeld zodat er een stuk zwart overgelaten wordt. Ik vind hem prachtig.

Ook nummer 2 bevalt me wel. Jammer dat de arm van het meisje in het oranje een beetje weinig licht op valt, maarja, daar kan jij niets aan doen.

De full size pics mogen wel wat groter trouwens ;).
Ja, belichting was heel tricky: bovenaan in het publiek op 1 van de balkons in die zaal zat een gast met zo'n theaterlamp te zwaaien, en die figuur had niet altijd evenveel snelheid of vaste handen :z

Zelf ben ik er ook redelijk over te spreken, volgende keer pak ik echter waarschijnlijk wel wat andere hoeken van waaruit ik foto's maak, om het nog wat beter belicht te hebben allemaal :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Heb je geen originelen? Ik wil graag die man in het rood origineel.
Pagina: 1