Toon posts:

[XP] bestanden zijn corrupt na windows installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met dit probleem al ongeveer 6 maanden en heb het nog niet kunnen oplossen.

het probleem is gekomen na een windows installatie van windows xp sp2
ik had voorheen altijd windows 2000 en ging over naar xp

installatie ging allemaal goed en geen problemen maar bij de eerste keer opstarten van windows ging die een scandisk doen.
en opeens begon die scandisk 2 hardeschijven te converteren van dynamisch naar iets anders of anders om dat weer ik niet precies meer.

het resulaat van die scandisk is dat ik 1 van de hardeschijven niet meer kon benaderen alleen formateren, maar kon nog wat data terug halen met getdataback.
en de 2de schijf kon ik wel gewoon benaderen maar hier zijn alle bestanden corrupt geworden en kan bestanden zoals documenten niet meer openen ect.
op deze schijf staan foto's op die ik graag nog terug wil. ik kan deze foto's nog gewoon openen maar windows kan het beeld niet meer weergeven.
alle bestanden opdeze hebben nog de orginele bestands grootte maar kan ze gewoon niet meer gebruiken.
het rare is nu dat ik sommige fotos/documenten wel kan openen zonder problemen (net 3 fotos van de 200 en enkele documenten)

ik heb vanalles geprobeerd om de foto's terug te halen wat allemaal niet gelukt is

heb verschillende foto/jpg/bestand recovery programma's geprobeerd.
heb verschillende programma''s geprobeerd om bestanden te bekijken zoals ACDsee ect.
heb getdataback geprobeerd om de bestanden terug te halen
de foto's op 3 verschillende windows versies (98/2000/xp sp1) geprobeerd te openen

nu de vraag of iemand hier een oplossing weet hoe ik mijn data terug krijg. het gaat mij voornamelijk om de fotos

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat foto's die 6 maanden geleden al corrupt waren, je nu niet opeens terug gaat kunnen krijgen? Data is soms gewoon onleesbaar geworden, en dan ben je ze kwijt :)

Je hebt vermoedelijk alle tools uit de Opslagmedia & I/O Controllers faq al geprobeerd wat betreft datarecovery? :)

Verwijderd

Topicstarter
ze waren corrupt geworden na die windows xp installatie voor die installatie had ik altijd win2000 en hier werkte alle bestanden goed

maar zodra als ik thuis ben probeer ik de schijf terug te zetten naar dynamisch misschien help dat

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:35:
opeens begon die scandisk 2 hardeschijven te converteren van dynamisch naar iets anders of anders om dat weer ik niet precies meer.
Hier zelfde gehad alleen met win2k, bagger scandisk :( . Win 2k ondersteund standaard geen groter schijfen dan 120gb waardoor scandisk alle data boven de 120gb heeft gewist. Met Rstudio fat heb ik alles kunne terug halen, hopelijk werkt het ook bij jou.
En ga alsjeblieft geen dynamischhardisk gebruiken, want is één en al ellende. Zo ver ik weet is er geen enkele recovery tool die dynamischdisk ondersteunen. Partition magic kan ik ook niet mee over weg.

Ik ben voor een windows zonder scandisk, het doet meer kwaad dan goed.

Verwijderd

Topicstarter
dat terug zetten naar dynamisch gaat blijkbaar niet :/

weet iemand nog een oplossing?

Verwijderd

Recovery software van Rstudio, maar dat had je beter direct kunne doen, want des te meer er verandert op te schijf hoe minder te recoveren.
Pagina: 1