Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Pricewatch: voor en door users of verkopers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even mijn gal spuien... :)

Al enige tijd erger ik me eraan dat de pricewatch een commercieel iets is geworden. Een groot gedeelte van zijn kracht van vroeger is simpelweg verdwenen. Regelmatig zie ik een prijs die lager is als in de pricewatch. Ik wil deze dan ook gelijk toevoegen. Nu heb ik al meerdere keren gehad dat een bedrijf zijn prijzen heeft gelocked. Nu ik zelfs goed kijk blijkt een heel groot gedeelte van de shops dit te hebben gedaan. Nu zou ik hier nog wel mee kunnen leven, maar zelf houden ze de pricewatch niet goed bij. Ik vind het heel erg jammer dat de pricewatch door de bedrijven zelf wordt geregeld en niet meer door de users.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-10 11:49
wat bedoel je met prijzen gelockt??

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Dat je zelf geen prijzen meer kan toeveogen.. omdat het bedrijf de prijs op dat bepaalde bedrag gelocked heeft.

Heb dit ook al een paar keer gemerkt!

Verwijderd

Topicstarter
Als je een prijs toe wilt voegen van een bepaalde leverancier (in mijn geval PCL Computers) dan kan dat niet omdat de prijs is gelocked door dit bedrijf. En dat vind ik vreemd.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik weet zeker dat dit probleem een stuk interessanter wordt voor oplossingen als je concrete foutieve prijzen gaat noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Harm op 30-05-2005 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:45:
Ik weet zeker dat dit probleem een stuk interessanter wordt voor oplossingen als je concrete foutieve prijzen gaat noemen.
:? Wat wil je nu zeggen? Ik snap er niets van? Je hebt een probleem die je interessanter wil maken voor oplossingen? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 22:51 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jij hebt een probleem en je wil graag een oplossing. Het probleem is dat de Pricewatch niet altijd correcte informatie bevat en een oplossing daarvoor is ongetwijfeld te bedenken. Echter, voordat we zeker weten of dit wel het probleem is, hebben wij wat concrete foutieve prijzen nodig om een en ander te checken. Dus kom maar op :) .

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:50:
:? Wat wil je nu zeggen? Ik snap er niets van? Je hebt een probleem die je interessanter wil maken voor oplossingen? :?
Wat ie bedoelt is dat we graag voorbeelden zien van 'heel vaak' enzo :)
Nu heb ik al meerdere keren gehad dat een bedrijf zijn prijzen heeft gelocked. Nu ik zelfs goed kijk blijkt een heel groot gedeelte van de shops dit te hebben gedaan. Nu zou ik hier nog wel mee kunnen leven, maar zelf houden ze de pricewatch niet goed bij. Ik vind het heel erg jammer dat de pricewatch door de bedrijven zelf wordt geregeld en niet meer door de users.
Het komt er op neer dat er een aantal bedrijven ervoor gekozen hebben de prijzen zelf in te stellen om misbruik en foutieve gegevens te voorkomen, dat is namelijk in de praktijk geregeld voor gekomen.
Verder zijn er ook veel winkels die wel actief, zelfs automatisch, de prijzen laten bijwerken waardoor ze juist veel actueler zijn dan onze gebruikers met 'de hand' zouden kunnen regelen.

Waar het dus om gaat is dat de service die wij aan winkeliers leveren volgens jou problemen oplevert. Aangezien wij ervan overtuigd zijn dat vooralsnog de voordelen tegen de nadelen opwegen willen we graag voorbeelden als het ergens heel erg fout zit. Want het kan nut hebben de winkelier er even op te wijzen of dat we gewoon domweg een fout ontdekken ergens :)

Verwijderd

Topicstarter
Het komt er op neer dat er een aantal bedrijven ervoor gekozen hebben de prijzen zelf in te stellen om misbruik en foutieve gegevens te voorkomen, dat is namelijk in de praktijk geregeld voor gekomen.
Dit is precies wat ik bedoel. De pricewatch is niet meer van de "Tweakers" maar van de bedrijven waar de Tweakers gebruik van mogen maken. Dat bedrijven het anders willen is te begrijpen (concurrenten gaan prijzen verhogen). Ik vind het alleen jammer dat het zo is.
Verder zijn er ook veel winkels die wel actief, zelfs automatisch, de prijzen laten bijwerken waardoor ze juist veel actueler zijn dan onze gebruikers met 'de hand' zouden kunnen regelen.
Op zich heel erg handig, alleen kost dit die bedrijven wel geld. Met andere woorden de pricewatch is commercieel geworden.
Waar het dus om gaat is dat de service die wij aan winkeliers leveren volgens jou problemen oplevert. Aangezien wij ervan overtuigd zijn dat vooralsnog de voordelen tegen de nadelen opwegen willen we graag voorbeelden als het ergens heel erg fout zit. Want het kan nut hebben de winkelier er even op te wijzen of dat we gewoon domweg een fout ontdekken ergens :)
Ik begrijp het wel, alleen vind ik het jammer dat het zo is. Natuurlijk is het zo dat aan elk voordeel een nadeel kleeft. Maar er zijn ook andere mogelijkheden. Zorg er bijvoorbeeld voor dat niet zomaar iedereen een prijs kan wijzigen. Je zou bijvoorbeeld users die minder dan 100 berichten in het forum hebben gepost wijzig toegang kunnen ontzeggen. Hiermee voorkom je dat kloon accounts van winkeliers toch toegang hebben tot de pricewatch.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als er een prijs niet klopt en die is gelocked kan je toch nog steeds even een melding doen dat die niet klopt :?
Althans waar is dat "edit" knopje anders voor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:18:
als er een prijs niet klopt en die is gelocked kan je toch nog steeds even een melding doen dat die niet klopt :?
Althans waar is dat "edit" knopje anders voor ;)
In dit geval stond de leverancier er helemaal niet bij. Het ging (in dit geval) om een Belkin Wireless Lan 125 kaart waarbij de leverancier, PCL Computers, deze verkoopt voor 29 euro incl.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:15:
Dit is precies wat ik bedoel. De pricewatch is niet meer van de "Tweakers" maar van de bedrijven waar de Tweakers gebruik van mogen maken. Dat bedrijven het anders willen is te begrijpen (concurrenten gaan prijzen verhogen). Ik vind het alleen jammer dat het zo is.
In de meeste gevallen heeft het, volgens mij, meer voor- dan nadelen voor de Tweakers. Dat het dan niet allemaal meer handmatig door de tweakers zelf ingevuld wordt... Sja, is dat echt een nadeel? Of eigenlijk alleen maar omdat het dan wat van zijn charme verliest?
Op zich heel erg handig, alleen kost dit die bedrijven wel geld. Met andere woorden de pricewatch is commercieel geworden.
Ach, de bedrijven willen er ook voor betalen hoor, het is voor hun tenslotte gewoon een vorm van reclame waar ze flink extra klanten door kunnen krijgen. Bovendien hadden wij er daarvoor eigenlijk alleen maar kosten aan en stonden er lang niet zoveel producten in als er nu mede door de geautomatiseerde importering van prijzen in staat.
Ik begrijp het wel, alleen vind ik het jammer dat het zo is. Natuurlijk is het zo dat aan elk voordeel een nadeel kleeft. Maar er zijn ook andere mogelijkheden. Zorg er bijvoorbeeld voor dat niet zomaar iedereen een prijs kan wijzigen. Je zou bijvoorbeeld users die minder dan 100 berichten in het forum hebben gepost wijzig toegang kunnen ontzeggen. Hiermee voorkom je dat kloon accounts van winkeliers toch toegang hebben tot de pricewatch.
Punt blijft dat veel winkeliers gebruik maken van de automatische importering van prijzen, waardoor tweemaal daags de meest actuele prijzen beschikbaar komen. Zo snel zal doorgaans niet met handmatig bijwerken van de prijzen bereikt worden wat we daar nu mee bereiken.
Voor nieuwe producten zit er trouwens nog wel een controle-vertraging in (om te voorkomen dat er tig verschillende namen voor hetzelfde product gebruikt worden).

Maar in alle gevallen zal er altijd wel een of andere foutmarge blijven bestaan, nu dus inderdaad doordat er ook winkels zijn die er niet zo alert op zijn dat hun data actueel blijft of die de automatische importering niet (willen) gebruiken.
Pagina: 1