Toon posts:

[AirPort Express] Geen verbinding met internet, wel audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals mijn topictitel al aangeeft heb ik wat problemen met mijn AP Express. Toen ik hem in eerste instantie aansloot, werkte AirTunes prima en had ik ook een internetverbinding, opeens veranderde dit en had ik geen verbinding meer; AirTunes bleef het wel doen. Ik heb het AP gereset, allerlei instellingen proberen aan te passen (uiteraard standaardinstellingen ook geprobeerd), maar de sitatie blijft zo dat AirTunes het wel doet, maar het internetsignaal wordt niet doorgegeven.

Mijn setup is als volgt: ( - - - - - - = UTP, -------- = Wireless)
code:
1
2
3
4
5
Wireless ADSL router ------------- Diverse notebooks
 |            |
 |            |
Diverse    AirPort ------------ PowerBook
  PC's     Express

Van router naar die notebooks werkt prima, van router naar PC's ook, de fout ligt waarschijnlijk tussen APE en mijn router, aangezien mijn PowerBook wel via AirTunes muziek op mijn receiver kan afspelen, die aan de APE gekoppeld zit.

Dit zijn de stappen die ik bij het configureren van het AP heb uitgevoerd:

Netwerkconfiguratie:
- Maak een nieuw draadloos netwerk aan
- Naam netwerk + AirPort Express opgegeven
- Persoonlijke WPA sleutel ingevoerd
- Ik ben aangesloten op een LAN (of had ik hier DSL- of kabelmodem moeten kiezen? Ik heb wel een ADSL verbinding, maar mijn router/modem creert gewoon een LAN, waar ik dit AP op wil aansluiten)
- Configureer TCP/IP handmatig (geen instellingen opgegeven)
- Wachtwoord APE-basisstation opgegeven

Nu verschijnt het volgende overzicht:
Naam basisstation: blabla
Modus basisstation: Draadloos netwerk aanmaken
Naam draadloos netwerk: blaat
Draadloze beveiliging: WPA (persoonlijk)
Verbinding via: Ethernet
Configureer TCP/IP: Via DHCP
IP-adres: <automatisch toegekend>
Vervolgens klik ik op 'Werk bij' en hoor ik een klein kraakje door de speakers die op mijn receiver zijn aangesloten, wat duidt op enige activiteit. Vervolgens wordt het basisstation opnieuw opgestart en wordt er gezocht naar een draadloos netwerk. In de configuratie-assistent verschijnt de mededeling dat de configuratie van APE geslaagd is en in de menubalk zie ik dat hij met het netwerk verbonden is. AirTunes werkt, maar netwerk niet :/

Als ik in Netwerkhulpprogramma kijk zie ik bij verbindingssnelheid gewoon 54 Mbit staan, ook is er een IP toegekend. Ik denk dus dat APE geen verbinding met mijn router krijgt (weet ik eigenlijk wel zeker). Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik hoor het graag ;)

[edit]
Heb algehele reset gedaan, alles nogmaals ingesteld en kreeg toen ook een optie te zien waarbij gesproken werd over aansluiten op router of direct op DSL modem. Daar heb ik het eerst gekozen, vervolgens verbinden via een LAN en toen werkte alles opeens :?

Naja, hopen dat iemand iets aan dit topic heeft ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 00:01 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zet de optie 'distribute IP adresses/share a single IP adress' in je AXP uit, dan werkt hij als access point ipv router. Dan krijgt je Powerbook gewoon rechtstreeks een IP van je modem (die al een router is) en dan moet het werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik broadcast-IP ping ontvang ik ook geen respons van mijn APE, het lijkt er dus op dat hij gewoon geen IP krijgt. Router geeft standaard 10.0.1.XXX uit, mijn APE komt aanzetten met 10.0.0.1 (terwijl deze bezet is door router) en 10.0.2.1 :?

Nog iets mafs, tijdens het opstarten van de APE brand het link-lampje op mijn router wel, wanneer hij ready is (groen lampje op APE brandt dan constant), gaat het linklampje op de router uit

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 23:19 ]