Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] FDD Stealthen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was zojuist een beetje bezig met het modden van mijn kastje(Antec-V1000), ik heb nu mooi mijn dvd brander gestealth(een nec-2500A). Mijn DVD-ROM kan nie om dat dit een slot-in is. Nu was ik aan het kijken hoe ik mijn FDD het mooiste kan stealthen. Ik zat te denken aan het volgende idee:

==== = Is de FDD
| = Is het frontplaatje
' = Is het scharnierpunt
. = Is niks, gebruikte ik even omdat het anders niet mooi ondermekaar kwam.

De FDD gestealth zou er dan zo uit zien:

====|
........'
........|

En als ik hem dan wil gebruiken zou die er zo uitzien:

====
....---'---

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Nou is mijn vraag aan jullie, vinden jullie dit een goed idee? Zoniet, hebben jullie andere ideeen. Ook zit ik met de vraag hoe ik het scharnierpunt moet maken. Zat zelf te denken aan een soort asje met een koker er om heen en daar de frontplaatjes op vast te maken. Ik hoop dat jullie met goeie tips of reacties komen.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je hebt net de verkeerde tag gezet, dit is [CM], geen [EL]. Ik heb het even voor je aangepast.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Oepss, sorry. In iedergeval bedankt!!

EDIT:
By the way, niemand geen op of aanmerkingen? Is het dan zo wel goed. Was donderz benieuwd over ideen voor dat schaniertje!

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 23:17 ]

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
waarom probeer je het niet gewoon als je zelf geen bezwaren ziet :S?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik zeker wil weten of ik goed zit met mijn ideen. En zit met het punt hoe ik dat scharniertje moet maken! Ik heb geen reservefrontjes weet je wel? In iedergeval bedankt voor je reactie al was ie niet al te lief :P

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:31:
Ik heb geen reservefrontjes weet je wel?
Probeer het anders even met karton oid, alleen om je een induuk te geven of jouw bedachte systeem wel werkt i.c.m. jouw hardware

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
Abomination schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:35:
[...]
Probeer het anders even met karton oid, alleen om je een induuk te geven of jouw bedachte systeem wel werkt i.c.m. jouw hardware
Eeyz verrek, kijk dat zijn nog eens ideen!! Thnx Abomination. Maarre jij toevallig ook een idee voor die schanieren!!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Mischien moet je deze draad eens lezen, daar staan wel wat dingen in.
Maar gebruik jouw fantasie, of kijk bij andere casemods om ideen op te doen. het is altijd leuker (en origineler) om jouw computer om te bouwen zoals jij dat hebt bedacht, dan klakkeloos kopieren.
Ook hier en hier kan je goede ideen vinden, als je maar goed zoekt.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Lijkt mij idd wel een mooi ideetje. Voor de scharnieren zou ik gewoon denken aan een as (denk: breinaald?) met een soort van beugeltjes op de achterkant van de klep.

Je zal nog wel iets nodig hebben om het open/dicht te houden, niet?

Wild ideetje dit is zijaanzicht :

code:
1
2
3
4
5
=====[]|
=======|
      c|
       |
       |

Dus een gewichtje ([]) bovenaan, daaronder/naast je floppy drive (===): gevolg, als ie dicht is staat ie nét in balans, een tikje tegen de onderkant en hij opent en blijft open (mss veertje in de as monteren dat wat weerstand geeft bij het openvallen?).

Dan kan je hem bijvoorbeeld (als je het wat uitmeet en zo), toedoen met een diskette erin (waarvoor je je diskdrive mss een beetje achteruit moet zetten, ivm het uitsteken van het "eject" knopje), dan wat bovenaan duwen, waardoor eject wordt ingedrukt en de diskette het deurtje open duwt.

Just a thought...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

ikzelf gebruik hem eens in de 100 jaar ofzo en heb hem daarom andersom in mijn kast geplaatst en gewoon het frontje ervoor gehangen zo zie je er niks van en als je kast een beetje makkelijk open gaat kun je er nog steeds goed bij. anders misschien een legoblokje met een gladde bovenkant voor het knopje lijmen en een gleufje uit je frontje zagen ziet er meestal ook wel mooi uit als het goed gedaan is.

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
DexterBelgium schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:23:
Dus een gewichtje ([]) bovenaan, daaronder/naast je floppy drive (===): gevolg, als ie dicht is staat ie nét in balans, een tikje tegen de onderkant en hij opent en blijft open (mss veertje in de as monteren dat wat weerstand geeft bij het openvallen?).
Hmmzz, niet aan gedacht eigenlijk of ie dan wel dicht blijft. Misschien zit ik mij dan te bedenken zou ik ook een magneetje kunnen gebruiken ofzo, In iedergeval zo'n veertje is ook fijn.
snooze schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:30:
ikzelf gebruik hem eens in de 100 jaar ofzo en heb hem daarom andersom in mijn kast geplaatst en gewoon het frontje ervoor gehangen zo zie je er niks van en als je kast een beetje makkelijk open gaat kun je er nog steeds goed bij. anders misschien een legoblokje met een gladde bovenkant voor het knopje lijmen en een gleufje uit je frontje zagen ziet er meestal ook wel mooi uit als het goed gedaan is.
Tja ik gebruik hem nog wel redelijk vaak dus dan is dit voor mij geen optie! Ga morgen naar mijn werk heen en ga eens kijken wat ik terecht van kan gaan brouwen!!!!

Verwijderd

Pop-Up Fan/CD-rom/floppie
check dit topic. hier wil ik me floppy drive uit de bovenkant van mijn case laten komen, op de 2e pagina staan dacht ik een paar mooie goede ontwerpen.
hoop dat je er wat aan hebt.
Cheetah01

edit:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/reindert/drive2.JPG
deze lijkt me goed, of deze:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/reindert/drive.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren heren, ik was net aan het denken aan mijn goeie oude schooltijd en toen kwam ik op het geniale woord: Pianoscharniertjes _/-\o_ Als ik nu onder mijn FDD een pianoscharnier maak en de andere einde vast maak aan mijn 2 frontplaatjes. Dan heb ik het in een keer in orde. Niks met een asje ofzo. Wat vind men van dit idee!! Hier een fototje:
Afbeeldingslocatie: http://bart.doenormaal.net/ontwerp.jpg

Je ziet het een beetje slecht maar dat gele zou dan de pianoscharnier zijn en het blauwe plaatje houd de 2 rode frontplaatjes vast! Wat vind u ervan

Verwijderd

Zal wel werken, je bent dan wel een ruimte kwijt waar je niks meer kan steken, hoewel ja, wie hefft nu 2 FDD's??
als je scharnier wat vlot gaat moet je mss een veertje of een elastiekje monteren om het dicht te houden.

als je ergens een systeempje hebt waarmee je door op het frontje te drukken het klepje ontgerendelt en open laat komen en het daarnaa gewoon weer kan dichtklikken zou het ook wel mooi zijn. dan heb je geen gat onder je drive als het open staat.
vb, klepje onder het tv scherm met de knopjes waar je nooit op drukt.
discman klepje heeft soms ook zoiets, stofzuigerklep....
Pagina: 1