Toon posts:

[XP/2000] Roaming profiles zonder domain controller*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een soort van domeincontroller-emulator die zorgt dat ik m'n windows XP professional accounts ook kan gebruiken op m'n windows 2000 pc die gewoon verbonden is met een cross-over kabel. Hij zou dus de accounts van windows xp gewoon moeten overnemen dus met achtergrond en al. Ook als ik m'n passwoord van windows xp verander moet ik met dat passwoord inloggen op windows xp.

Ik hoop dat dit beetje duidelijk is.

Alvast bedankt,

Tom

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Mmm...

Een beetje vaag is het wel, maar opzich zou je dit volgens mij met Samba ook moeten kunnen doen...

<idee>
Samba op een van de 2 PC's als PDC installeren en dan op die PC inloggen op localhost en met de andere ook via de crosslink...
</idee>

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga even je topic titel aanpassen - 'domain controller emulator' is niet helemaal wat je bedoelt - je zoekt eigenlijk 'roaming profiles' zonder domain :)

Verwijderd

er is niet echt iets voor zover ik weet, maar een aantal settings kan je zonder problemen syncen met een loginscript, helemaal perfect gaat het niet werken denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
Kan je niet op een simpele mannier voor zorgen dat de win2000 pc de accounts van de winxp pc gebruikt?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bij de eigenschappen van de gebruiker kun je de profiel locatie opgeven, hier kun je ook \\xppc\profiel opgeven, maak ook een user aan op de 2000 doos en als het goed is heb je dan een gedeelde oplossing. Nooit getest, werkt denk ik niet voor de volle 100%...

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
Je kan indd lokatie opgeven van waar hij bijvoorbeeld je desktop weg moet halen, ik heb "mijn documenten" en mijn desktop bijvoorbeeld op mijn data schijf staan, maar je kan dan ook wel \\xp-pc\desktop\ invoeren zodat ie ze van je xp pc afhaalt.
Bedenk wel dat telkens als je op je 2000 bak wil werken je XP aan moet staan!!

Als je nog niet zo in het register bekend bent, is tweakui een makkelijke oplossing. Hier de link waar je het kan downloaden http://download.microsoft.../TweakUiPowertoySetup.exe

[ Voor 14% gewijzigd door Optix op 01-06-2005 09:22 ]

.

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je op de 2000 pc nog steeds accounts aanmaken. Kan je er ook voor zorgen dat hij automatisch de wachtwoorden van de XP machine haalt?

Trouwens wat moet ik allemaal delen op de xp machine opdat het vorige zou werken?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 14:10 ]

• Optix
Je moet in dat geval inderdaad nog een acount aanmaken op de windows 2000 machine, maar als je daar zelfde wachtwoord en al insteld lijkt me dat geen probleem. Volgens mij kan je er niet voor zorgen om wachtwoorden te importeren op 1 of andere duistere manier...

//Trouwens wat moet ik allemaal delen op de xp machine opdat het vorige zou werken?
De mappen die je van de XP machines acount wil gebruiken, de 2000 machine moet dus toegang krijgen tot //xp-px/c/documents and settings/userX/ Als je ook wil dat 2000 pcs iconen kan wijzigen dan moet je ook schrijf rechten op die map toekennen aan de user van de 2000 machine.

.

Verwijderd

Topicstarter
Het moet zeker kunnen! Op onze school hebben we allemaal ons eigen account met desktop enzo. Dat wil ik nu thuis nabouwen. Als we op school ons wachtwoord veranderen wordt dat automatisch verandert op alle andere computer en dat zijn er 120 dus ik denk niet dat de administrator dat zelf doet :d

Het kan dus zeker maar ik weet niet hoe...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je school gebruikt een domain omgeving :)

• Optix
Ja, precies. op je school hebben jullie hetgene wat jij juist niet wil hebben.

Vragen naar het onmogelijke is ook een vak he :D :P

.

Verwijderd

Topicstarter
Het mag wel een domein zijn hoor...
Ik wil gewoon zoveel mogelijk de accounts gedeeld zien zoals op school dus...

Hoe maak ik van mijn netwerkje een domein?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 18:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:10:
Het mag wel een domein zijn hoor...
Ik wil gewoon zoveel mogelijk de accounts gedeeld zien zoals op school dus...

Hoe maak ik van mijn netwerkje een domein?
:D Lijkt me een goed idee als je daar eerst even het nodige over gaat lezen, voordat je eraan begint. Je zou kunnen beginnen met het zoeken naar wat MCSE-boeken, maar er is ook een boel third-party literatuur over te vinden.

Om hier nou een cursus "netwerken voor dummies" neer te gaan zetten is onbegonnen werk en ook overbodig, omdat daar al vele duizende pagina's (ook digitaal) over geschreven zijn.

• Optix
Ja indd, er is echt zo veel over te vinden op google.
Om nou boeken te gaan kopen is ook een beetje te gek!
Kijk bijvoorbeeld eens op www.wown.com
Veel succes ermee!

Btw: waarom wil je dan veel user-acounts hebben voor maar 2 pc's??? :?

.

Pagina: 1