Toon posts:

Laptop dual scherm mirror vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag mensen,

Ik heb de search gebruikt maar kon niks dergelijks vinden, ik heb 't volgende probleem, ik wil mijn laptop gebruiken als normale computer, nu is 't probleem, m'n laptop ondersteund dus een dual monitor setup, de 2e monitor heb ik op een res van 1600x1200 staan, de laptop gaat niet verder dan 1024x768. wat ik nu wil is dat ik die 2 monitor als hoofdmonitor en enige monitor kan gebruiken, en dus ook in de resolutie van 1600x1200, als ik gewoon mirror zit ik dus vast aan die 1024.
liefst wil ik dus dus laptop ergens wegzetten zoals een normale computer (met los toetsenbord)

Ik heb een Medion laptop (2 jaar geleden bij de Aldi vandaan..) met XP, d'r zit een geforce fx kaart in, misschien dat ik daar andere drivers/software voor nodig heb?

Ultramon heb ik trouwens al geprobeerd, de optie om 2e monitor als hoofdmonitor te gebruiken kan ik dus niet aanvinken.

Alvast bedankt, hoop dat ik duidelijk genoeg ben.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat voor besturingssysteem? Standaard kan Windows 2000/XP dit namelijk aan op de secundaire monitor, als de videokaart het maar trekt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dan moet je dual-view doen. Hebben allebei de schermen een eigen resolutie etc.. Vervolgens zet je de andere monitor op primary en schakel je de secondery uit. Voilá :)

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
op mijn laptop heb ik met de fn toets en dan f1 tm f12 kan ik oa de scherm instellen: alleen tft van laptop, mirror, dual view, en alleen de externe monitor.

als je dat niet hebt en je kunt het ook niet instellen via de beeldschermopties zou je medion kunnen mailen medion

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Verwijderd

Topicstarter
@ Motrax: ik draai op XP, ik heb nu dus al een 2e monitor hangen die 1600x1200 aankan naast het laptopscherm, dus ik heb nu een gewone dual setup.

@ Metal: i know, maar zoals ik al typte in de beginpost ligt daar net het probleem, ik kan die eerste monitor niet uitschakelen, en ook niet als secundaire monitor instellen, hij staat standaard ingesteld als hoofdmonitor en dat kan ik niet aan of uitvinken.

@ Sathlon_nl: hmmm, interesting, die 3 knoppen heb ik ook, maar dan op f2 en f3, d'r zitten idd pictogrammen met monitorplaatje oid.. alleen als ik fn+ f1 of f2 probeer gebeurd er dus niets.. enkel gaat er bij f2 een lampje branden onder m'n scherm van de laptop zelf (lampje bij een pictogram met een monitor die iets naar een andere monitor lijkt uit te zenden)

aargh wat ben ik ook een noob.. ik denk dat er meer is met f3, daar zie ik een plaatje van laptop/monitor...

Verwijderd

Topicstarter
ZOWAAR! 2 tellen na mijn post bedacht ik dat ik misschien eerst die sucundaire monitor moest uitschakelen om die f3 toets te kunnen gebruiken.. en het werkte :) nu werkt die knop dus wel, als dual/mirror/of hoofdmonitor met aparte resolutie :) te gek! bedankt lui!
Pagina: 1