Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op dit moment bezig om te zoeken naar een navigatie systeem voor in de auto. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat een beetje lijkt op een tom tom go. Ik hoef eigenlijk geen PDA te hebben met alle functies die daar extra bijkomen aangezien ik de agenda enz toch niet zal gebruiken. Het gaat mij dus puur om de navigatie. Maar ik zou wel graag iets willen hebben dat ik mee kan nemen naar een andere auto. Mijn oog is gevallen op de Mio 269. Nu heb ik al een beetje rond gekeken op tweakers en beetje lopen googlen maar ik kan nog niet echt veel revieuws vinden over dit apparaat.

Mijn ouders hebben zelf een PDA met TomTom erop en die zijn er wel over te spreken(ondanks ze hun PDA toch gemiddeld zo'n 2 keer moeten resetten per dag... |:( ) Een collega van me die heeft de TomTom Go maar toen ik bij hem in de auto zat had ik niet echt het gevoel van, zo dat ding wil ik hebben. vond het scherm redelijk moeilijk af te lezen dus vond het nog niet echt heel erg ideaal (mijn collega zelf was er ook niet al te blij mee eigenlijk).

Kan iemand mij al iets meer vertellen over de Mio 269? Ik zou graag een beetje willen weten of dit apparaat aan te raden is. Als ik kijk lijkt het apparaat ook behoorlijk compleet geleverd te worden (autolader, autohouder, fietshouder, AC adaptor, afstandbediening, tasje). Ik hoop wat reacties te krijgen.

Als iemand andere Portable GPS navigatie systemen weet voor een niet al te hoge prijs zou ik het ook graag willen weten(rond de 500 euro). Het gaat mij er ook dat ik alle mappen van europa erop kan zetten. Groeten

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hier staat een soort review: http://www.portablegear.nl/reviews/mitac_mio-269.htm

Daarnaast is via [google=mio 269 review] ook nog het een-en-ander te vinden.

Dit is overigens een erg uitgebreide review, met aan het eind plus- en minpunten.

[ Voor 45% gewijzigd door pven op 30-05-2005 22:30 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Een PDA is klote, ik ken iemand die heeft de Acer n35 met ingebouwde GPS. Hij gebruikt hem niet veel en als de batterij leeg is moet dat ding elke keer helemaal opnieuw geinstalleerd worden!!! |:(

Een harddisk moet er toch zeker wel in zitten. Ik zit zelf stiekem te hopen op een dingetje zoals de Mio 269 maar dan met Windows en een browser erop zodat je er nog mee kan internetten... Of een PSP, daar schijnt ook een GPS en navigatie voor uit te komen :+

• pven
  • Niet online
Ik heb hier ook weer naar zitten kijken.

Enige voordeel, voor mij, van een TomTom GO 700 tov een Mio 269 is dat er een Bluetooth-carkit inzit. Die carkit heb ik nu nog niet nodig, maar als ik over een paar maanden een nieuw telefoontje heb waarschijnlijk wel. De prijs van een GO 700 is ongeveer 250 euro hoger dan die van een Mio 269, maar dan krijg je er dus wel een carkit en afstandsbediening bij. In de Mio 269 kan je MP3-bestanden opslaan en afspelen, maar daar zie ik verder het nut niet van in.

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 10-07-2005 12:41 ]

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
De Mio 269 heeft ook een afstandbediening hoor :)

• pven
  • Niet online
Wordt die standaard bij geleverd? (Dit kan ik niet goed op de site terug vinden.)

Ander vraagje: iemand ervaring met het geluid van een van de twee gadgets?

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:09

TweakBoy

---

pven schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:15:
Wordt die standaard bij geleverd? (Dit kan ik niet goed op de site terug vinden.)

Ander vraagje: iemand ervaring met het geluid van een van de twee gadgets?
TomTom Go 700 is beter (maar duurder.. neem anders de tomtom go 500)

Die Mio269 is nogal achterhaald qua kaarten, die zijn niet echt up to date en van de fabriekant kunnen wij geen kaartupdate krijgen, wij als dealer zijnde willen dat echt weren aangezien er ook geen nette rma-procedure voor is..

Qua geluid is TomTom Go 300+500+700 stukken beter, omdat die een ingebouwde klankkast heeft waardoor je goed het geluid kan horen zelfs in lawaaierige omgevingen.. dat maakt het enkel zo log apparaat.. maar goed..

[ Voor 17% gewijzigd door TweakBoy op 10-07-2005 13:20 ]

---

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:41

Impry

Rallymedia.nl

AB wordt standaard bij de Mio269 geleverd.
Ik heb nog geen probleem gehad met het feit dat de kaarten achterhaald zijn. Ze zijn hier achter een nieuwe wijk aan het neerzetten en die staat er grotendeels al in.
Het geluid is niet geweldig inderdaad, maar dat zorgt er weer voor dat hij lekker dun is en eigenlijk makkelijk in een flinke broekzak past.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
TweakBoy schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:19:
[...]

TomTom Go 700 is beter (maar duurder.. neem anders de tomtom go 500)

Die Mio269 is nogal achterhaald qua kaarten, die zijn niet echt up to date en van de fabriekant kunnen wij geen kaartupdate krijgen, wij als dealer zijnde willen dat echt weren aangezien er ook geen nette rma-procedure voor is..

Qua geluid is TomTom Go 300+500+700 stukken beter, omdat die een ingebouwde klankkast heeft waardoor je goed het geluid kan horen zelfs in lawaaierige omgevingen.. dat maakt het enkel zo log apparaat.. maar goed..
Ik heb zelf de 269 en ben hier erg tevreden over. Geluid is goed. Weet niet hoe de tomtom klinkt, maar ik kan navigeren met de radio aan.

Hoezo zijn de kaarten achterhaald? De laatste update is van januari 2005, dus redelijk recent.

• trapm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-11 08:28
Als je een bedrijf zoekt dat NIETS om zn klanten geeft moet je een TomTom kopen.

Heb zelf een Go. Apparaat is prima. Het bedrijf zuigt aan alle kanten.

Zie ook dit forum http://tomtomgo.jouwsites.nl/forum/index.php?act=idx

Verwijderd

In verband met de Mio 269 kan ik maar één dit zeggen:

KOOP DIT TOESTEL NIET

heb met een Mio 269 van een collega naar Italië op reis geweest. Toestel loopt om de haverklap vast. Dan moet je telkens je wagen aan de kant zetten en het toestel volledig resetten. Dit duurt telkens zo'n 3 min. Ook tijdens het rijden krijg je plotseling een melding dat zijn geheugenbuffer vol is mag je hem terug resetten. Het toestel heeft ook moeite om zijn weg te vinden in drukke steden, als je een weg moet inslaan en 100 meter verderop moet je een andere weg inslaan heeft het toestel gewoon geen rekenkracht genoeg om je dit op tijd te zeggen of aan te duiden op de kaart. Nee heb persoonlijk van mijn leverancier de Tomtom go 700 kunnen testen en dit toestel is stukken beter, OK het is wel 250 euro duurder maar je kan grensloos dwars door europa rijden zonder dat je eerst de kaart moet selecteren van het bepaalde land waar je je momenteel in bevind, door middel van wat zij noemen assisted sattellite navigation word je zelfs in tunnels verder begeleid, en je hebt zelfs voor die 250 euro meer een hadenvrije carkit.

• pven
  • Niet online
Ik ben inmiddels een week of twee in het bezit van een TomTom GO 700 en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Het is idd erg prijzig, maar het heeft me nu al veel plezier opgeleverd (lees: geen ruzie met mijn vriendin over het kaart lezen ;)) en het apparaat gaat jaren mee.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, heb met allebei uitgebreide ervaring, en ik zou zeggen, probeer hem eens ergens... Dan ben je er denk ik gauw genoeg uit...

nadelen van de mio 269:

- Kaarten lopen niet in elkaar over
- geluid is niet voor elke auto hard genoeg
- Menu is niet altijd even duidelijk
- moeilijker met de vingers te bedienen
- geen carkit
- traag als bagger
- loopt nog weleens vast
- carkit met los kabeltje is bagger
- kaarten lopen inderdaad achter

voordeel:

- prijs...

• pven
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:35:
Mjah, heb met allebei uitgebreide ervaring, en ik zou zeggen, probeer hem eens ergens... Dan ben je er denk ik gauw genoeg uit...

...

voordeel:

- prijs...
Tipje: als je voor de prijs gaat, moet je die van het Kruidvat nemen. Gevoelsmatig heb ik het idee dat die van het Kruidvat echt niets voorstelt.

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:54:
In verband met de Mio 269 kan ik maar één dit zeggen:

KOOP DIT TOESTEL NIET

heb met een Mio 269 van een collega naar Italië op reis geweest. Toestel loopt om de haverklap vast. Dan moet je telkens je wagen aan de kant zetten en het toestel volledig resetten. Dit duurt telkens zo'n 3 min. Ook tijdens het rijden krijg je plotseling een melding dat zijn geheugenbuffer vol is mag je hem terug resetten. Het toestel heeft ook moeite om zijn weg te vinden in drukke steden, als je een weg moet inslaan en 100 meter verderop moet je een andere weg inslaan heeft het toestel gewoon geen rekenkracht genoeg om je dit op tijd te zeggen of aan te duiden op de kaart. Nee heb persoonlijk van mijn leverancier de Tomtom go 700 kunnen testen en dit toestel is stukken beter, OK het is wel 250 euro duurder maar je kan grensloos dwars door europa rijden zonder dat je eerst de kaart moet selecteren van het bepaalde land waar je je momenteel in bevind, door middel van wat zij noemen assisted sattellite navigation word je zelfs in tunnels verder begeleid, en je hebt zelfs voor die 250 euro meer een hadenvrije carkit.
vreemd, ik heb de mio nu zo'n 4 maanden. nooit een vastloper gehad. vind juist de snelheid van herberekening route erg goed. gemiddeld 2 seconden voordat een nieuwe weg gevonden is. kan me niet voorstellen dat de tomtom dat sneller doet, behalve de duurste versie. de processor is de mio is sneller dan de 2 langzaamste modellen van tomtom.
het kaartwisselen klopt, maar hoe vaak doe je dat? als je naar frankrijk rijdt, kun je die map al selecteren. De hoofdwegen in nederland en belgie worden evengoed aangegeven.
het zal best dat de duurste tomtom het beter doet, maar die is ook een stuk duurder. maar de goedkopere modellen leggen het zeker af tegen de mio269...
ik herken die klachten van jou absoluut niet...

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

MMAN, ik herken ook geen van de problemen die Petatje026 heeft meegemaakt. Heb al heel wat reizen gemaakt naar de grootste gehuchten in België en Duitsland en het kaartenwisselen stelt niets voor. Als je vooraf weet dat je naar Duitsland gaat open je die kaart en verder maakt het niets uit.

Ik heb in totaal twee vastlopers gehad, dit is beide keren gebeurd tijdens het kiezen van een straat uit een gemeente. Je moet hem dan resetten waarna je binnen twee á drie minuten weer verder kunt met instellen.
Maar als dat nou het grootste probleem is ben ik blij dat ik geen € 250,- meer heb uitgegeven.

• pven
  • Niet online
Wellicht interessant om eens door te lezen: http://www.dezewebsite.nl/mio-tech/

• gratiz
  • Laatst online: 28-11 22:18
Volgende week komt er een verbeterde versie van de Mio 269 uit. De Mio269 Plus.
Mio268/269 +: Dedicated GPS bestsellers nu nog beter
De nieuwe Mio268+ en 269+ beschikken over een hele resem verbeteringen waaronder SirfStar III, de GPS ontvanger van de volgende generatie. Deze zorgt voor een betere ontvangst van het GPS signaal afkomstig van de satellieten. De toestellen hebben ook een nieuwe processor meegekregen voor een betere performantie. Daarenboven, zal de Mio Map navigatie software uitgebreid worden met nieuwe kenmerken 1, zoals deur-tot-deur navigatie ook als je de grens oversteekt, POI uploads, en TMC compatibiliteit (Traffic Message Channel).

De Mio268+ en 269+ zullen ook gebruik maken van de meest recente kaarten van Tele Atlas. Hierdoor zullen de toestellen beschikken over meer landen en over uiterst gedetailleerde kaarten dan ooit tevoren. Op de harde schijf van de Mio269+ staan standaard de kaarten van maar liefst 27 Europese landen geinstalleerd. Dit betekent dat je voortaan dankzij deur-tot-deur en gesproken navigatie-instructies probleemloos je weg vindt doorheen Europa - van het westpunt van Cornwall tot Lissabon of van Calais tot Korfoe. De eigenschap om POI's up te loaden, laat je toe om nieuwe locaties toe te voegen aan de miljoenen points of interests die reeds in het systeem opgeslagen zijn.

Beide producten beschikken over een MP3 speler, zodat gebruikers naar hun favoriete muziek kunnen luisteren wanneer ze niet hoeven te navigeren. De Mio269+ beschikt ook over software om foto's te bekijken en een rekenmachine.
Dus gratiZ TMC! Bij TomTom moet je hiervoor betalen.

Deze nieuwe versie is gebaseerd op Navigon MobileNavigator|5, deze software is zeer goed. Op 1 in deze Duitse test: http://www.testberichte.d...el4_pc_magazin_28167.html
Dus boven TomTom Nav. 5!!!!

Tevens krijg je hierbij 27 landen bij de Mio op de harddisk.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• pven
  • Niet online
gratiz schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:55:
Volgende week komt er een verbeterde versie van de Mio 269 uit. De Mio269 Plus.

[...]

Dus gratiZ TMC! Bij TomTom moet je hiervoor betalen.
Waar zie jij staan dat dit gratis aan wordt geboden? :?

• CoCoNuts
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
TMC is bij tomtom ook gratis.
Als je MIO vast blijft lopen gewoon terug naar de winkel gaan waar je hem gekocht heb in de meeste gevallen krijg je gewoon een nieuwe tenminste bij de winkel waar ik werk.

• pven
  • Niet online
Dat is niet waar. De eerste maand is het gratis, daarna betaal je 30 euro per jaar (voor verkeersinformatie die overigens niet up-to-date is; zie bv. ook http://www.mijntomtomgo.nl)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Naar mijn weten is het zelfs 9,95 per maand (inbegrepen bij tomtom plus...)

• pven
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:29:
Naar mijn weten is het zelfs 9,95 per maand (inbegrepen bij tomtom plus...)
We zijn het er in ieder geval over eens dat het niet gratis is. :)

Leuk als je bij de winkel waar CoCoNuts werkt een TomTom koopt en de verkoper aan je meldt dat je gratis gebruik kan maken van de verkeersinformatie. :X

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Het is in feite geen tmc... Als het tmc zou zijn, was het wel gratis... Dat wordt namelijk net als RDS free-to-air uitgezonden...
Tomtom werkt met een gprs abonnement van 9,95 per maand, en daarbij dus nog het gebruik van de gprs verbinding... Best prijzig dus...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 21:44

mvds

Totally awesome!

Ik heb een TomTom Go 700 en wat ik erover wil zeggen is:

pros
- zeer snel met het (her-)berekenen van een route
- kaarten zijn goed up-to-date
- die HD is heerlijk (neem dus geen Go 500) alle kaarten altijd bij je
- leesbaarheid van het scherm valt me nog best mee
- goed geluid (word automatisch aangepast aan je snelheid)
- kan min 4 uur op een volle accu doen
- menu is zeer gebruiksvriendelijk
- dag en nachtfunctie werkt perfect (de kleuren veranderen dan zodat je geen "bouwlamp" in je gezicht hebt schijnen 's-nachts)

cons
- best prijzig
- hij is niet echt makkelijk mee te nemen, groot en zwaar
- ASN (assisted sattelite navigation voor in tunnels) werkt slecht, na 30 sec is ie alsnog de weg kwijt, voor lange tunnels is het dus een ramp

Die AB is een leuk extraatje, maar ik zie het nut er niet van in. Je hebt die Go toch altijd onder handbereik zitten, en of je nou het scherm van de Go gebruikt, of de AB, dat maakt imho geen verschil.

Verder ook de bluetooth carkit functie... tja... ik vind hem niks, die Go zit iets te ver weg om de andere kant goed geluid te geven, hij pakt ook veel omgevingsgeluid op.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

obsidian schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:10:
Verder ook de bluetooth carkit functie... tja... ik vind hem niks, die Go zit iets te ver weg om de andere kant goed geluid te geven, hij pakt ook veel omgevingsgeluid op.
Gelukkig kan er ook een microfoon op aangesloten worden ;)

En voor een standaard ingebouwd microfoontje vind ik het ding nieteens tegenvallen...

Daarbij, duur valt in mijn ogen relatief ook wel mee...
Stel, je koopt een carkit met dezelfde mogelijkheden (zit je als goedkoopste optie aan een parrot ck-3100 vast), kost je 199 euro...
Europapakket kost los 149 euro...
4 gigabyte aan opslagruimte, kost je (bijvoorbeeld) 200 euro
Hebbie voor 250 euro een navigatiesysteem... Valt relatief erg mee...

• gratiz
pven schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:06:
[...]

Waar zie jij staan dat dit gratis aan wordt geboden? :?
Volgens mij kun je gewoon deze GNS TrafficBox FM9 TMC Receiver for Mio 268/269 (http://www.expansys.nl/product.asp?code=125116) aansluiten op je Mio 269. Deze vervangt je oude autolader. Vervolgens pikt deze ontvanger alle RDS/TMC info uit de lucht van 538 of Noordzee.
Ik weet niet precies hoe deze info in het programma wordt verwerkt. Ik heb er geen screenshots van gezien.

Ook weet ik niet of de Mio 269 Plus een geintergreerd TMC ontvanger heeft.

De oude Mio 269 heeft dat in elk geval niet. Je hebt dan bovenstaande ontvanger nodig.
Tevens kun je gratis je software upgraden naar MioMap v2 wanneer je een oude Mio 269 hebt. http://www.mio-tech.be/products/miomap/miomap_ce_upgrade.asp

• gratiz
Alle informatie over de Mio 269 Plus kun je nu ook hier op de officiele site vinden: http://www.mio-tech.be/products/gps/269plus/default.asp

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Heeft er iemand al eens de vergelijking kunnen maken tussen TomTom en de nieuwe Mio269+ ??
(vooral qua software dan, zijn de vele fouten er ondertussen uitgehaald?)

[ Voor 30% gewijzigd door -FoX- op 04-10-2005 13:52 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

We hebben hem jammergenoeg nog niet op voorraad, maar zodra dat wel het geval is, zal ik het je laten weten...

• gratiz
-FoX- schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:52:
Heeft er iemand al eens de vergelijking kunnen maken tussen TomTom en de nieuwe Mio269+ ??
(vooral qua software dan, zijn de vele fouten er ondertussen uitgehaald?)
Heb je dit gelezen, Fox?:
Deze nieuwe versie is gebaseerd op Navigon MobileNavigator|5, deze software is zeer goed. Op 1 in deze Duitse test: http://www.testberichte.d...el4_pc_magazin_28167.html
Dus boven TomTom Nav. 5!!!!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ja, dat heb ik gelezen alleen heb ik niet dadelijk teruggevonden dat er in de nieuwe mio gebruik wordt gemaakt van diezelfde software?!

Verder vind ik het ook wel jammer dat de mio269+ wel ondersteuning biedt voor TMC, maar dit is optioneel en deze adapter kost een 75euro.

Ben zelf nog sterk aan het twijfelen of ik voor de tomtom500 danwel voor de mio269+ zou gaan. Hetgeen me doet twijfelen is vooral de 'crappy' software van de mio (van zijn voorgangers), maar als dat nu opgelost zou zijn... tja, waarom dan nog twijfelen?

• gratiz
-FoX- schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:04:
Ja, dat heb ik gelezen alleen heb ik niet dadelijk teruggevonden dat er in de nieuwe mio gebruik wordt gemaakt van diezelfde software?!
Hier staat je antwoord:
http://www.mio-tech.be/products/gps/269plus/spec.asp

Navigation Software New: MioMap CE Version 2.0
Based on Navigon’s Personal Navigator 5.1

Ja, dus.

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

gratiz schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:23:
Hier staat je antwoord:
http://www.mio-tech.be/products/gps/269plus/spec.asp

Navigation Software New: MioMap CE Version 2.0
Based on Navigon’s Personal Navigator 5.1

Ja, dus.
Hmm, zal er waarschijnlijk overgekeken hebben, maar zoveel te beter natuurlijk :)
De vorige versie (269) maakte gebruik van andere software dan? Of is het gewoon een nieuwe versie van de software?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorige versie maakte ook gebruik van Navigon software... Maar dan versie 23 als ik mij niet vergis... We hebben ze trouwens binnen, dus ik zal vrijdag eens voor je kijken...
Vind je trouwens de vergelijking TT500 en 269+ niet een beetje krom? TT700 is beter verglijkbaar...

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Idd, maar qua prijs zijn ze wel beter aan elkaar gewaagd :)
Vrijdag... dat is nog lang wachten ;) Wil het eigenlijk vandaag nog weten! :)

Ik heb trouwens gehoord dat de tt700 niet zo goed zou zijn als gezegd, met name de harddisk die geen schokken zou verdragen.

Is de aansluiting voor de tomtom's nog steeds zo'n platte fiche? (fragiel) of zijn ze al allemaal overgegaan op van die ronde stekkertjes? (power)

[ Voor 55% gewijzigd door -FoX- op 05-10-2005 12:02 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-FoX- schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:58:
Idd, maar qua prijs zijn ze wel beter aan elkaar gewaagd :)
Vrijdag... dat is nog lang wachten ;) Wil het eigenlijk vandaag nog weten! :)

Ik heb trouwens gehoord dat de tt700 niet zo goed zou zijn als gezegd, met name de harddisk die geen schokken zou verdragen.

Is de aansluiting voor de tomtom's nog steeds zo'n platte fiche? (fragiel) of zijn ze al allemaal overgegaan op van die ronde stekkertjes? (power)
Tsjah, ik heb aardig wat van die dingen verkocht, en eigenlijk nog nooit een tt700 terug gezien... En prijs... Tsjah, je hebt voor dat geld wel een carkit, een kaart die uit één stuk bestaat, en een in mijn ogen makkelijker te bedienen apparaat...

De stekkers van de ttgo's zijn altijd al ronde stekkers geweest...

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik denk dat jij wel wat materiaal hebt om mee te vergelijken.

Welke geniet jouw voorkeur, en waarom? (prijs even niet in beschouwing genomen)
TT700 of Mio269+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, de 269+ heb ik dus nog niet geprobeerd... Maar afgaande op mijn ervaring met de 269 duidelijk de tt700...
Allereerst al om het feit dat de kaarten doorlopen... In de 269 moest je als je naar het buitenland ging, in de software, een andere kaart selecteren, apparaat opnieuw opstarten, en dat duurt echt een eeuwigheid... Tegen de tijd dat je aan de gang kan had je al bij parijs kunnen zitten...

Verder: de bediening... Die vind ik bij tomtom een stuk natuurlijker... Heb genoeg ouwe taarten in de winkel gehad die ik beide apparaten heb laten proberen, en (nog afgezien van de frustratie over de traagheid van de mio) die konden de tomtom meteen, zonder uberhaupt iets te vragen bedienen. Dat is bij de mio wel anders. Natuurlijk, je leert het vanzelf, maar tis voor sommige mensen toch iets om rekening mee te houden.
Verder heb je voor de mio eigenlijk altijd het pennetje nodig om het apparaat te bedienen. De knoppen zijn namelijk klein, en het scherm lijkt niet afgesteld te zijn op vingers... Je moet echt met het puntje van je nagel op het scherm tikken om reaktie te krijgen. De tomtom daarentegen is wél geschikt gemaakt voor vingers, en reageert daardoor veel beter. Ook de grotere knoppen maken de bediening fijner. Als laatste vind ik vooral de layout van de kaarten en de menu's overzichtelijker.
Daarbij... Als je een mio en een carkit met scherm-mogelijkheden aanschaft (parrot ck3100 ofzo) ben je vrijwel hetzelfde kwijt als aan een tt700... Voor mij zou de keuze dan niet al te moeilijk zijn...

De 269 is een leuk apparaat, als je écht niet meer uit kunt geven, maar ik vind de tt700 een stuk beter...
Ben trouwens ook wel benieuwd of de 269+ de claims waarmaakt...

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

MikeyMan schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:28:
Allereerst al om het feit dat de kaarten doorlopen... In de 269 moest je als je naar het buitenland ging, in de software, een andere kaart selecteren, apparaat opnieuw opstarten, en dat duurt echt een eeuwigheid... Tegen de tijd dat je aan de gang kan had je al bij parijs kunnen zitten...
Dacht dat de kaarten ook doorliepen bij een 269+, of is dat nog steeds hetzelfde aan de 'oudere' versie?
Verder: de bediening... Die vind ik bij tomtom een stuk natuurlijker... Heb genoeg ouwe taarten in de winkel gehad die ik beide apparaten heb laten proberen, en (nog afgezien van de frustratie over de traagheid van de mio) die konden de tomtom meteen, zonder uberhaupt iets te vragen bedienen. Dat is bij de mio wel anders. Natuurlijk, je leert het vanzelf, maar tis voor sommige mensen toch iets om rekening mee te houden.
De bediening is niet zozeer een probleem, ben niet de persoon die de handleiding moet lezen om het te kunnen bedienen, dus voor mij is dat niet zo'n relevant punt.
Verder heb je voor de mio eigenlijk altijd het pennetje nodig om het apparaat te bedienen. De knoppen zijn namelijk klein, en het scherm lijkt niet afgesteld te zijn op vingers... Je moet echt met het puntje van je nagel op het scherm tikken om reaktie te krijgen. De tomtom daarentegen is wél geschikt gemaakt voor vingers, en reageert daardoor veel beter. Ook de grotere knoppen maken de bediening fijner.
Bij de mio269+ zit er standaard ook een afstandsbediening bij, terwijl dit bij de TT pas vanaf de go700 zit.
Als laatste vind ik vooral de layout van de kaarten en de menu's overzichtelijker.
Best wel een belangrijk punt!
Daarbij... Als je een mio en een carkit met scherm-mogelijkheden aanschaft (parrot ck3100 ofzo) ben je vrijwel hetzelfde kwijt als aan een tt700... Voor mij zou de keuze dan niet al te moeilijk zijn...
Carkit heb ik niet nodig, zit standaard al in mijn wagen.. dus beetje overbodige funtie, maarja, je kan hem nu eenmaal niet krijgen zonder carkit functie.

Maar de carkit functie om het toestel zelf te 'mounten' is bij beide wel vrij dwaas, een domme zuignap. Lekker je ruit vettig maken... zijn er geen andere bevestigingsmogelijkheden mogelijk? Zoiets als die clipjes voor in de radiator ofzo?
De 269 is een leuk apparaat, als je écht niet meer uit kunt geven, maar ik vind de tt700 een stuk beter... Ben trouwens ook wel benieuwd of de 269+ de claims waarmaakt...
Ik ook, dus hoe eerder je hem kan testen, hoe beter :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-FoX- schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:31:
[...]

Dacht dat de kaarten ook doorliepen bij een 269+, of is dat nog steeds hetzelfde aan de 'oudere' versie?
Dat weet ik dus nog niet, zal ik voor je uitzoeken
[...]

De bediening is niet zozeer een probleem, ben niet de persoon die de handleiding moet lezen om het te kunnen bedienen, dus voor mij is dat niet zo'n relevant punt.
Mjah, ik ook niet, maar bij de mio is het vaak toch een kwestie van flink zoeken...
[...]

Bij de mio269+ zit er standaard ook een afstandsbediening bij, terwijl dit bij de TT pas vanaf de go700 zit.
Met de afstandsbediening is het echt niet fijn bedienen... Je moet dan namelijk langs alle lettertjes "lopen" en dat duurt gewoon een heel stuk langer... Daarbij, de afstandsbediening voor tomtom is ook los te krijgen, en is dan een RF ab, waar de mio een IR ab heeft...
[...]

Best wel een belangrijk punt!

[...]

Carkit heb ik niet nodig, zit standaard al in mijn wagen.. dus beetje overbodige funtie, maarja, je kan hem nu eenmaal niet krijgen zonder carkit functie.
Wat ik zelf een voordeel vind is dat je deze gewoon mee kunt nemen naar een andere auto, en niks hoeft in te bouwen... Maar dat is misschien alleen van toepassing als je vaak een nieuwe auto koopt...
Maar de carkit functie om het toestel zelf te 'mounten' is bij beide wel vrij dwaas, een domme zuignap. Lekker je ruit vettig maken... zijn er geen andere bevestigingsmogelijkheden mogelijk? Zoiets als die clipjes voor in de radiator ofzo?
Moet zelf zeggen dat ik de zuignap wel goed vind werken hoor... Als je je ruit goed schoon maakt en de zuignap met wat water een beetje vochtig maakt, hoeft de ruit ook niet vettig te worden...
Voor de tomtom is wel een inbouwkit beschikbaar (á 149 euro!!!), waarme je de houder plakt of in je ventilatie roosters plaatst... Hier zit dan wel meteen een (degelijke! die van de mio is 3x kut) externe antenne bij, en een mute functie voor de radio.
[...]

Ik ook, dus hoe eerder je hem kan testen, hoe beter :P
Ben er niet eerder dan vrijdag... Had gisteren geen tijd helaas...

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:09

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

De nieuwe kaarten voor de Mio komen pas rond 15 oktober uit.

Er zijn ook geruchten dat de navigator 5 software + kaarten ook op de mio 269 werken, zijn hier ook tweakers die eventueel de +/-'s hiervan kunnen opnoemen?

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Peedjeeh schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:51:
De nieuwe kaarten voor de Mio komen pas rond 15 oktober uit.

Er zijn ook geruchten dat de navigator 5 software + kaarten ook op de mio 269 werken, zijn hier ook tweakers die eventueel de +/-'s hiervan kunnen opnoemen?
Dat staat ook gewoon op de mio site...

• gratiz
Peedjeeh schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:51:
Je kunt de Mio 269 gratis upgrade naar Miomap V2. Dit is toch de versie met Navigator 5 software?
Zie: http://www.mio-tech.be/products/miomap/miomap_ce_upgrade.asp
-FoX- schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:28:
[...]

Hmm, zal er waarschijnlijk overgekeken hebben, maar zoveel te beter natuurlijk :)
De vorige versie (269) maakte gebruik van andere software dan? Of is het gewoon een nieuwe versie van de software?
De vorige versie van Navigon Mobile Navigor 4.2
In de 269 moest je als je naar het buitenland ging, in de software, een andere kaart selecteren, apparaat opnieuw opstarten, en dat duurt echt een eeuwigheid... Tegen de tijd dat je aan de gang kan had je al bij parijs kunnen zitten...
...
Je kunt in de Mio269+ zonder andere kaarten te selecteren, nu door heel Europa reizen. (27 landen, allemaal op harde schijf)
...
De Mio 269+ heeft een snellere processor dan de 269.
Intel® Xscale 400 MHz vs Intel® Xscale 300 MHz

Zelf vind ik het een groot voordeel dat er gewoon gratis TMC (dus flits en file nieuws) op de Mio 269+ zit. Wel na aanschaf van de TMC Module overigens.
Dit is trouwens een mooie TMC Antenne/Autolader voor de Mio 269+:
http://www.dantotec.de/shop/images/gns/pna100.jpg
Voor 68 verkrijgbaar met aansluitconnector voor de Mio.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gratiz schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:31:
[...]
De Mio 269+ heeft een snellere processor dan de 269.
Intel® Xscale 400 MHz vs Intel® Xscale 300 MHz

Zelf vind ik het een groot voordeel dat er gewoon gratis TMC (dus flits en file nieuws) op de Mio 269+ zit. Wel na aanschaf van de TMC Module overigens.
Dit is trouwens een mooie TMC Antenne/Autolader voor de Mio 269+:
http://www.dantotec.de/shop/images/gns/pna100.jpg
Voor 68 verkrijgbaar met aansluitconnector voor de Mio.
Zonder een linux-windows war te willen ontketenen, denk ik dat de ttgo nogsteeds een stuk sneller blijft... Aangezien de mio op windows CE werkt...

Dat TMC heb je gelijk in, dat zie ik wel als een voordeel... Mits het goed geïmplementeerd wordt... Bij veel tmc systemen is het namelijk zo dat je vaak achteraf te horen krijgt in welke file je staat en wat je een halfuur geleden had moeten doen om het te voorkomen...

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:09

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

gratiz schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:31:
[...]

Je kunt de Mio 269 gratis upgrade naar Miomap V2. Dit is toch de versie met Navigator 5 software?
Zie: http://www.mio-tech.be/products/miomap/miomap_ce_upgrade.asp
Yezz, klein misverstand. Ik bedoelde de TomTom Navigator 5 kaarten.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb zaterdag eens met de 269+ gespeeld, en ik moet zeggen dat het ding me nogsteeds tegenviel. De kaarten lopen nu inderdaad door, maar het apparaat is nogsteeds irritant traag... Het opstarten van het navigatieprogramma en het invoeren van letters en het bijbehorende vinden van steden/straten duurt mij gewoon veel te lang. Zeker gezien het feit dat de ttgo700 het gewoon véél sneller doet. Tziet er allemaal wat gelikter uit, maar het zou nogsteeds niet mijn keus zijn...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben je er al uit, fox??

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 22:47
Ik voor mijn werk een Mio 268 met een Garmin street pilot c320 kunnen vergelijken. Het zijn niet helemaal de zelfde apparaten maar ik wil toch mijn mening met jullie delen omdat ik denk dat de 269 redelijk dezelfde eigenschappen zal hebben als een 268.

268 Voordelen:
- Plat, makkelijk mee uit de auto te nemen.
- Uitgebreid pakket met externe antenne, voorruit bevestiging, auto lader en 220 lader.
- groot scherm

268 Nadelen:
- duurt lang alvorens er een sateliet gevonden is.
- Het apparaat is langzaam, bewerkingen en berekeningen kosten veel tijd
- Geeft bij iedere afrit aan de linker rijbaan te moeten volgen om op de "A**" te blijven. Buiten het feit dat ik me hier na de 8ste keer behoorlijkl aan gingst oren, lijkt het me niet bevordelijk voor de verkeersdoorstroom als iedereen deze instructie klakkeloos opvolgt (je hebt ze er tusen zitten).
- Het klikken wil niet altijd even goed lukken, zeker niet als je al rijdt. Dit komt omdat de meeste klik vakken relatief klein zijn. bij de Garmin kun je makkelijk met je vingers klikken, waar je bnij de Mio echt je stokje nodig hebt.

Garmin voordelen:
- Grote klik vakken, makkelijk met de hand te bedienen, ook tijdens het rijden.
- Stukken sneller dan de Mio
- Auto lader zit geïntegreerd in de voorruithouder zodat je met het installeren van de Garmin in een klik klaar bent.

Garmin nadelen:
- "Ei" vormig apparaat, stop je niet zomaar even in je binnenzak
- Duur

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

• gratiz
Ik ben inmiddels ruim 1 week de troste bezitter van een Mio 269 Plus.
Nivado, het klopt inderdaad dat de Mio 268 en de 269 Plus 2 compleet verschillende apparaten zijn, en eigenlijk mag je deze helemaal niet met elkaar vergelijken. Andere software en ook andere hardware.

Het enige wat ik zelf traag vind is de menu structuur. Satelieten worden juist erg snel gevonden.
In de 5.2 software zijn er vaak overbodige aanwijzigen bij afritten op de snelweg. Maar alle aanwijzigen zijn verder erg duidelijk. En naar mijn idee enorm beter dan de TomTom3.

Het gratis TMC ontvangst is echt geweldig. Na instellen van de route krijg alle files op jouw route. Inclusief een advies. Je kunt zelf of je vervolgende de file wilt ook ontwijken.
Eventueel kun je er ook voor kiezen om de Mio direct zelf een beslissing te laten nemen.

Ook waarschuwt de Mio voor mobiele flitscontroles! echt super handig.

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Jazeker :Y)

Heb uiteindelijk gekozen voor de Mio269+
En moet zeggen dat ik er wel extreem tevreden mee ben. Alles laadt snel, gps ontvangst is overal goed (behalve in tunnels, daar valt ie wel weg). En ben tot nu toe altijd goed op mijn bestemming geraakt.
Bediening is, itt hetgeen beweerd werd, handig en gemakkelijk. Weet niet waarom mensen hier een probleem mee zouden hebben?

Het wisselen van de kaarten is niet meer nodig, de overgang tussen verschillende landen gaat probleemloos en snel.

Nadelen:
- Afstandsbediening (werkt niet altijd, ofwel is de batterij al plat). Meer mensen met dit probleem?

Hetgeen me wel al opgevallen is, is dat de snelste route niet daadwerkelijk de snelste hoeft te zijn maar wel vooral over de hoofdbanen gaat, is dit logisch?

Ik kan de Mio269+ overigens aan iedereen aanraden, prijs/kwaliteit de betere keuze, volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door -FoX- op 20-10-2005 13:49 ]

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Ik heb een tevreden gebruiker van de Navman iCN510.
Heb alle kaarten van Europa, en heb hem in een aantal landen gebruikt.
Er prettig apparaat.

- Maar je maakt wel wat mee! -

• pven
  • Niet online
Op een niet nader te noemen virtuele plaats zag ik toevallig dat er unlock-software voor een Mio268 en Mio269 in omloop is, zodat je er TomTom op kan zetten. Hiermee verdwijnt volgens mij een van de nadelen van de originele Mio. ;)

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

pven schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:59:
Op een niet nader te noemen virtuele plaats zag ik toevallig dat er unlock-software voor een Mio268 en Mio269 in omloop is, zodat je er TomTom op kan zetten. Hiermee verdwijnt volgens mij een van de nadelen van de originele Mio. ;)
Heb niet de mogelijkheid om hier uitgebreid te gaan googlen, zou je me even een link o.i.d. kunnen mailen? :P

• pven
  • Niet online
Impry schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:45:
[...]

Heb niet de mogelijkheid om hier uitgebreid te gaan googlen, zou je me even een link o.i.d. kunnen mailen? :P
Nee. En voor de rest die het wil weten: vraag het me niet, want ik ga het toch niet verstrekken. Ik wil alleen met jullie delen dat dit soort software beschikbaar is, als je de software zelf wilt hebben dan moet je die zelf maar opzoeken.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Er is ook een apart Mio forum waar veel eindgebruikers van de 26x serie komen: http://www.dezewebsite.nl/mio-tech/ Het niveau ligt er wat lager dan op dit forum maar je kunt er misschien toch nog wat nuttigs vinden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1