Hoi, vroeger programmeerde ik php altijd op m'n windows pc, maar sinds ik een Mac heb loop ik tegen problemen aan. Zo heb ik een leeg bestand met de volgende 3 regels gevuld:
Het gevolg is een "Cannot modify header information" error. Terwijl er niks naar de output wordt geschreven vóór de header()!
Dan een tweede voorbeeld; bij het uitvoeren van het volgende php-bestand:
Krijg ik de volgende error:
Maar tussen php en phpinfo() staat een vierkant. Nu ik de error plak wordt het een nieuwe regel dus dat "pakt" Apache zeker niet. Terwijl ik gewoon Unicode en UTF-8 gebruik, en alles in Unix-stijl. Het is dus allemaal sinds ik een Mac gebruik dus het zal wel aan een of andere instelling liggen. Maar welke, geen idee!
code:
1
2
3
| <?php header('Content-Type: text/html; charset=utf-8'); ?> |
Het gevolg is een "Cannot modify header information" error. Terwijl er niks naar de output wordt geschreven vóór de header()!
Dan een tweede voorbeeld; bij het uitvoeren van het volgende php-bestand:
code:
1
2
3
| <?php phpinfo(); ?> |
Krijg ik de volgende error:
code:
1
| Fatal error: Call to undefined function: php?phpinfo() in /Library/WebServer/Documents/test.php on line 1 |
Maar tussen php en phpinfo() staat een vierkant. Nu ik de error plak wordt het een nieuwe regel dus dat "pakt" Apache zeker niet. Terwijl ik gewoon Unicode en UTF-8 gebruik, en alles in Unix-stijl. Het is dus allemaal sinds ik een Mac gebruik dus het zal wel aan een of andere instelling liggen. Maar welke, geen idee!