Ik heb de afgelopen 4 jaar een Dell Latitude C600 gebruikt voor mijn dagelijkse/schoolse/bedrijfsmatige werkzaamheden. Nu heb ik een paar weken geleden een Powerbook Pismo G3 400MHz gekocht om me wat meer in het Apple Mac OS X verhaal te kunnen verdiepen.
Ik leg regelmatig bij klanten ADSL aan en als ik dit dan op een Mac moest doen gaf dat altijd wat moeite, vandaar dat ik een Apple wilde hebben om het OS wat beter door te krijgen.
Echter nu ik een tijdje met het Powerbook gespeeld heb bevalt me dit wel. Graag zou ik van andere advies willen krijgen of ik er verstandig aan doe om de Latitude volledig te vervangen door dit powerbook.
De specs van beide laptops zijn als volgt:
Dell Latitude C600 (2001)
P3 1GHz/700MHz speedstep
256MB SDram
20GB HD
Ati Rage 128 Mobility M3 8MB
CD-RW 8x24
14" TFT 1024x768
1x USB
USRobotivs Wlan Kaart 802.11g
Apple Powerbook Pismo (2001)
G3 400Mhz
768MB Ram
40GB HD
DVD-Rom
14" TFT 1024x768
2x USB/2xFirwire
Asus WL100-G 802.11g
Van beide laptops moet de accu vervangen worden, de powerbook doet niets meer op de accu en de latitude houd het nog een half uurtje vol. De latitude heeft een CD-RW welke ik eigenlijk nooit gebruik.
De Programma's/Situaties waar ik mee werk zijn:
- Office Pakket, (Word, Excel Outlook, Powerpoint)
- Sync met PDA Pocket PC 2003
- Macromedia Pakket (Dreamweaver,Fireworks,Flash)
- Photoshop
- Wireless netwerken via WPA-PSK
Is dit Powerbook snel genoeg, hij draait panter, om met deze programma's te werken, of is de Latitude de duidelijke snellere van het tweetal. Ik weet dat ik deze ervaringen voor het grootste deel zelf zal moeten opdoen, maar om het powerbook goed te kunnen testen moet ik er een accu voor kopen a 135 euro. Als het een verloren zaak is spaar ik die accu liever uit.
Ik leg regelmatig bij klanten ADSL aan en als ik dit dan op een Mac moest doen gaf dat altijd wat moeite, vandaar dat ik een Apple wilde hebben om het OS wat beter door te krijgen.
Echter nu ik een tijdje met het Powerbook gespeeld heb bevalt me dit wel. Graag zou ik van andere advies willen krijgen of ik er verstandig aan doe om de Latitude volledig te vervangen door dit powerbook.
De specs van beide laptops zijn als volgt:
Dell Latitude C600 (2001)
P3 1GHz/700MHz speedstep
256MB SDram
20GB HD
CD-RW 8x24
14" TFT 1024x768
1x USB
USRobotivs Wlan Kaart 802.11g
Apple Powerbook Pismo (2001)
G3 400Mhz
768MB Ram
40GB HD
DVD-Rom
14" TFT 1024x768
2x USB/2xFirwire
Asus WL100-G 802.11g
Van beide laptops moet de accu vervangen worden, de powerbook doet niets meer op de accu en de latitude houd het nog een half uurtje vol. De latitude heeft een CD-RW welke ik eigenlijk nooit gebruik.
De Programma's/Situaties waar ik mee werk zijn:
- Office Pakket, (Word, Excel Outlook, Powerpoint)
- Sync met PDA Pocket PC 2003
- Macromedia Pakket (Dreamweaver,Fireworks,Flash)
- Photoshop
- Wireless netwerken via WPA-PSK
Is dit Powerbook snel genoeg, hij draait panter, om met deze programma's te werken, of is de Latitude de duidelijke snellere van het tweetal. Ik weet dat ik deze ervaringen voor het grootste deel zelf zal moeten opdoen, maar om het powerbook goed te kunnen testen moet ik er een accu voor kopen a 135 euro. Als het een verloren zaak is spaar ik die accu liever uit.