Krijg 5.1 via home-cinema met Audigy niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56
Opstelling:
Computer met Soundblaster Audigy 1 (simple version)
Digitale SPDif kabel
AV receiver met Digi-in

Probleem:
Heb alleen digitaal 2.0 geluid, dit met 5.1 geluidsmateriaal (DivX, DVD en HDTV caps)

Geprobeerd:

Alle kaart drivers geupdate
alle aansluiting nagelopen (je weet maar nooit)
AudioHQ drivers geinstalled
AC3 geinstalled en op SPDif gezet
tig topics doorgespit met wat oplossing die helaas niet voor me werken
FAQ gelezen
veel gevloekt

iemand nog suggesties?

no comment

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49
Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6

Kijk hier even bij het aansluiten van een Z5500 op Audigy2 het princiepe is hetzelfde, loop even na of die instellingen hetzelde zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door STIMPPYYY op 30-05-2005 21:24 ]

• Martinus
Ik krijg bij AudioHQ dat hele schermpje niet eens.... kan alleen maar bitsettings aanpassen die andere dingen niet, iemand goed software linkje?

no comment

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik kreeg het ook niet werkend met de creative drivers. ben overgeschakeld naar de kx drivers en het werkt nu als een zonnetje.

http://kxproject.lugosoft.com/

enige waar je mee moet leven (althans ik) is een kleine tik als hij overschakelt naar dd / dts. dit is een bug in de drivers en er wordt aan gewerkt aldus de author.

PS. na installatie wel ff alles (mixer e.d.) gaan instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Paquito op 30-05-2005 21:40 ]

Verwijderd

Martinus schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:20:
Probleem:
Heb alleen digitaal 2.0 geluid, dit met 5.1 geluidsmateriaal (DivX, DVD en HDTV caps)
klopt, daarvoor heb je een geluidskaart nodig met een dolby digitaal encoder. Of wel je hebt een mobo nodig met soundstorm _/-\o_ .

Verwijderd

jc ken heeft helemaal gelijk..
ik heb hetzelfde gehad, kabels laten solderen, nix mocht baten want het is niet mogelijk

• Martinus
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:41:
[...]

klopt, daarvoor heb je een geluidskaart nodig met een dolby digitaal encoder. Of wel je hebt een mobo nodig met soundstorm _/-\o_ .
Nee ik sluit het digitaal aan, zodat mn receiver er 5.1 van bakt.

no comment

Verwijderd

ja maar je audigy stuurt geen dolby digital naar je reciever..
hij heeft wel gelijk, het is gewoon neit mogelijk...

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:06

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:44:
Als de bron het is, dan wel hoor.

Life is not about specs, it is about joy!

• Paquito
  • Niet online
Check die kx drivers nu maar. De audigy kan het DD / DTS signaal onbewerkt via de spdif naar de dd receiver sturen, zodat deze er wat mee kan doen.

Verwijderd

bij mij bleef er op mijn reciever staan dat ie 2 kanalen ontving, ook al keek ik een film..
je sluit hem via de digitale 3,5mm aan toch? verder s er toch geen aansluiting op de audigy1 of tegenwoordig wel?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 21:47 ]

• Paquito
  • Niet online
Met de creative drivers kreeg ik het ook voor geen goud werkend. KX drivers vormen geen probleem voor mij

Ik heb overigens een Audigy 1 met vergulde uitgangen (geen platinum) en een hoontech spdif bracket. (http://www.hoontech.de/produkte/sbdb3.html)
Die digitale 3.5mm aansluiting heb ik nog nooit gebruikt, de spdif port op de kaart zelf wel. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Paquito op 30-05-2005 21:51 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
het is wel mogelijk met de nieuwste AC3filter, die heeft AC3 encoding, die kan alleen stereo bronnen upmixen naar 5.1 en alle 5.1 bronnen doorsturen via SPDIF :) zoek maar op google, werkt zelfs met mn simpele SB Live 5.1

(werkt niet in games)

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 30-05-2005 22:21 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:44:
Mensen, voor geluid uit 5.1 bronnen zoals divx/DVD's en HDTV films met dolby digital / DTS geluid heb je geen 5.1 encoder nodig!. Dit is dus stuk voor stuk onzin:
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:41:
[...]

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:42:
jc ken heeft helemaal gelijk..
ik heb hetzelfde gehad, kabels laten solderen, nix mocht baten want het is niet mogelijk
Een audigy kan gewoon dolby digital doorsturen naar een versterker, als je hem goed instelt in elk geval.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Martinus
Raven- schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:38:
ik kreeg het ook niet werkend met de creative drivers. ben overgeschakeld naar de kx drivers en het werkt nu als een zonnetje.

http://kxproject.lugosoft.com/

enige waar je mee moet leven (althans ik) is een kleine tik als hij overschakelt naar dd / dts. dit is een bug in de drivers en er wordt aan gewerkt aldus de author.

PS. na installatie wel ff alles (mixer e.d.) gaan instellen.
welke instellingen heb je? kan je me die laten zien?

no comment

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Je moet de interne DD 5.1 decoding van de Audigy uitschakelen, dan kun zonder problemen AC3 pass-trough'en naar je receiver

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:30
Als je bron DD of DTS is is dit toch helemaal geen probleem? Heb zelf ook een standaard Audigy en het enige wat je in feite moet doen is er een digitale kabel insteken (via monoplug) en de AC3 decoding uitschakelen (want je doet aan pass-through, niet aan decoden). Dan gaat je receiver gewoon aangeven dat 'ie een DD of DTS signaal ontvangt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Martinus
Abbadon schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:47:
Als je bron DD of DTS is is dit toch helemaal geen probleem? Heb zelf ook een standaard Audigy en het enige wat je in feite moet doen is er een digitale kabel insteken (via monoplug) en de AC3 decoding uitschakelen (want je doet aan pass-through, niet aan decoden). Dan gaat je receiver gewoon aangeven dat 'ie een DD of DTS signaal ontvangt.
dit uitschakelen is het prob, zag bij de AudioHQ software niet de kogelijkheid om uit te zetten, kan dat ook anders?

no comment

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Martinus schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:49:
[...]

dit uitschakelen is het prob, zag bij de AudioHQ software niet de kogelijkheid om uit te zetten, kan dat ook anders?
Bij de luidspreker instellingen onder geavanceerd

• Martinus
mad-dog schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:52:
[...]

Bij de luidspreker instellingen onder geavanceerd
call me stupid, ik zie het niet.

ook met de kx drivers kom ik dr niet uit.... ga nu maar slapen en probeer later weer.

no comment

• Martinus
Ik kom dr nog niet uit.
Mijn reveiver ziet het digitale signaal van de audigy altijd als PCM, dit geeft dus dan altijd 2.0 geluid. Iemand nog suggesties?

Heb door wat meer creative applicaties de 5.1 aan kunnen zetten en ac-3 decoding uit kunnen zetten, maar dat helpt niks.Omdat die dus nog steeds PCM levert.

no comment

• Martinus
Heb hem aan de praat, die software van de gewone Audigy is idd niet toereikend, door de software van de Audigy 2 te installen, dwz de AudioHQ setje, deed die het. Toen ineens kreeg ik de optie die iemand hier al noemde dat je je geluid digitaal kan doorsturen en niet verwerkt wordt door de kaart. Thxs toch voor alle reacties.

no comment

Pagina: 1