Toon posts:

Canon Ixus 50 en kingston 1GB highspeed SD card

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met een Canon Ixus 50 en Kingston highspeed geheugenkaarten van 1 gigabyte?
Mijn camera heeft met deze kaart vaak een opstart probleem (memory card error). Uit en aan zetten (vaak meer als een keer) wil dan wel helpen.
Het komt ook regelmatig voor dat de gemaakte foto's op de camera niet meer terug te bekijken zijn. Via de kaartlezer zijn dan wel gewoon eraf te halen en te bekijken op de PC.
Het enige wat ik in de handleiding kan vinden is dat de kaart in de camera geformateerd moet zijn.
Dit het ik gedaan in de snelle versie en ook een keer de low level format; maar dit heeft geen verbetering opgeleverd.
Ik heb het idee dat het probleem zich vaker voordoet bij een verhoogde omgevingstemperatuur of geen volle accu.
Is er iemand die dit verschijnsel bekend voorkomt?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als je nog garantie hebt (was het niet levenslang bij Kingston?) dan zou ik hem maar omruilen.
Ik heb hetzelfde gehad en het bleek gewoon aan het SD kaartje te liggen. De vervanger werkt al maanden zonder enig probleem.

Senile! Senile Oekaki

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb het probleem ook gehad met een 1GB Kingston HiSpeed SD kaart in combinatie met een Canon Ixus 700.

Als zich meer dan ongeveer 100MB aan foto's op de kaart bevond wilde de Ixus de foto's niet meer laten zien en ook geen foto's meer maken. Zette ik hem echter aan in "record"-modus dan schreef hij de foto's wel gewoon weg. Dus opstarten in "play"-modus gaf problemen, opstarten in "record"-modus en dan naar "play"-modus gaan gaf problemen, maar alleen "record"-modus weer niet. Heel vaag probleem dus.

Na alles te hebben gecheckt kon ik niet tot een ander conclusie komen dan dat het aan het Kingston geheugen moest liggen, hoewel dit wel helemaal goed werkte in een computer. Ik ben daarom terug gegaan naar de computertoko waar ik het Kingston heb omgeruild voor Sandisk, wat het probleem heeft verholpen.

Samenvattend, het ligt niet aan je Kingston geheugen, het ligt misschien aan je Ixus, maar wat zeker is, is dat de combinatie Kingston en Ixus niet samengaan. Je kan het geheugen het beste omruilen voor Sandisk, dat heeft hier oplossing geboden, dat geheugen is wel wat duurder.

Ik denk persoonlijk dat het gewoon een fout van Canon is, of ze dit ook toe willen geven dmv een toekomstige firmware upgrade weet ik niet, maar ik zou het er niet op gokken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de zeer zinnige info,

Ik ben zojuist nog eens gaan spelen met de camera naar aanleiding van het laatste verhaal. Het klopt inderdaad dat wanneer de kaart nagenoeg leeg is er geen problemen zijn. Na het maken van wat filmpjes en foto's opnemen/afkijken/opnemen/afkijken gaat het opeens mis.
Uitzetten even uitlaten en weer aanzetten in de opname modus en het wil weer eens goed gaan. Na het maken van een foto zijn de eerdere foto's soms ook weer te bekijken (op de camera).
Nou had ik twee dezelfde kingston kaarten bij de camera aangeschaft. Hetzelfde dus met kaart twee gedaan en weer hetzelfde verhaal.
Nou bied kingston al aan om de kaart(en) om te ruilen maar nou vraag ik me af welke kaart Bas na de ruil heeft teruggekregen? (hetzelfde merk/type?) Oftewel heeft het zin om de kaarten te ruilen.

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-01 16:57
Ik dacht dat ie niet verder kon dan 512 mb ?? B)

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem met mijn Canon Ixus 50 i.c.m. Kingston 1GB Elite Pro (ook High Speed). Ik zit nu in Thailand en ga morgen naar Bangkok. Ik moet toch op het hoofdkantoor van Canon zijn om mijn gratis 256 MB kaartje op te halen (actie), dus zal gelijk proberen te achterhalen wat de beste oplossing volgens hun is. De winkel bood mij de oplossing aan om hem voor een langzamere kaart om te ruilen (met prijsverschil terug) maar wil een graag een snelle kaart behouden.

Verwijderd

https://self-service-kb.c...397,Sxi=2,Case=obj(19072)

Ben benieuwd of er een nieuwe firmware gaat komen.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 17:48
Ik heb er een 1gig Dane Elec kaartje inzitten, en dat gaat prima.
Die kaartjes van Kingston leveren naar mijn mening erg veel compatibiliteits problemen op.
Zit er een geel of een wit schuifje op die kaart?

Verwijderd

suspect schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:29:
Ik heb er een 1gig Dane Elec kaartje inzitten, en dat gaat prima.
Die kaartjes van Kingston leveren naar mijn mening erg veel compatibiliteits problemen op.
Zit er een geel of een wit schuifje op die kaart?
Bij mij zit er een wit schuifje op de kaart en ik heb hem in Thailand gekoxht waar ik nu verblijf. Denk morgen naar Canon te gaan voor meer info. Wat is eigenlijk het verschil tussen het witte en gele schuifje?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 17:48
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 07:57:
[...]

Bij mij zit er een wit schuifje op de kaart en ik heb hem in Thailand gekoxht waar ik nu verblijf. Denk morgen naar Canon te gaan voor meer info. Wat is eigenlijk het verschil tussen het witte en gele schuifje?
Die met een wit schuifje zijn gewoon waardeloos; ik heb er alleen maar problemen mee gehad.
Pagina: 1