Toon posts:

wel verbinding, geen overdracht...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal!

Na een klein uurtje door een helpdesk 'geholpen' te zijn toch maar deze vraag voor de altijd slimmere mensen hier:

Ik heb net een laptop gekocht (acer aspire 3000) met daarin een wireless lan adapter( broadcom). Ik wilde via mijn gewone pc (win xp sp2) internet delen alsmede bestanden, dus een wireless pci kaartje gekocht van SMC (2,4Ghz 54Mbps) uiteindelijk via veel gedoe de computers aanelkaar verbonden, immers de icoontjes zeggen het, peer to peer aangezien ik geen router heb. alles lijkt dus te werken, groene lichtjes overal, alleen als ik wil pingen, internetten of de andere harde schijf bekijken lukt dit niet...
Ik heb al op de pc mijn avg firewall verwijdert zonder resultaat...alle wizards gedraaid geen resultaat...

Weet iemand misschien hoé ik het in hemelsnaam kan oplossen?!

alvast bedankt

Chris

Verwijderd

Je draait dus ad-hoc? Heb je Vaste IP adressen ingesteld op de kaarten of gebruik je APIPA? (169.254.x.x adressen) Werkt pingen, verwijder de firewalls eens van de interfaces en probeer het nog eens.

Basic troubleshooten: maak het probleem zo eenvoudig mogelijk en test, voeg iets aan complexiteit toe en test opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
al opgelost; sygate firewall deed zijn werk iets té goed...