Toon posts:

krijg geen nieuw ip-adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem.

ik heb nu ong een half jaar 2 computers aangesloten staan op een router met een ingebouwde modem, alles liep perfect tot vanmorgen.Na het updaten van edonkey2000 viel opeens mijn verbinding weg en gaf de computer een foutmedling aan dat de LAN-connectie niet goed tot stand is gekomen op de computer geen nieuw ip-adres krijgt.

ik heb al de router gereset, nieuwe drivers geinstalleerd voor mijn netwerkkaart en de kabel gecontroleerd. Ook kan ik met de andere computer wel gewoon op internet. hoe kan ik dit oplossen?

alvast bedankt:)

ps. ik ben niet zo heel gevorderd met netwerken dus miss. is het wel een hele domme vraag :P

Verwijderd

command
ipconfig /release
ipconfig /renew

misschien ook handig welk os en hardware enz te posten :>

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de tip:) maar het doet het nog steeds niet:P

bij ipconfig/all krijg ik dit:

realtek RTL8193/810x Family fast ethernet NIC
fysiek adres...............................:00-11-2F-24-75-22
DHCP ingeschakeld...................:ja
atom. configuratie ingeschakeld..:ja
autoconfiguratie IP-adres............:169.254.1.27
subnetmasker...........................:255.255.0.0
standaard getaway.....................:

bij ipconfig/renew:

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface:
LAN-verbinding< er is geprobeerd een bewerkinguit te voeren op iets anders dan een socket

maar wat ik uit de troubleshooter begreep is dat de getaway adres het aders van je router moet zijn dus bij mij: 10.0.0.2 hoe krijg je dat dan?

owjah ik heb dus een realtek8193/810x netwerkkaart.
een trust 445A RJ45 ADSL modem & router
en mijn comp draait op windows xp sp2, maar de firewall (en al zulk soort dingen)heb ik uitgeschakeld .

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Klinkt als een fucked up adware/spyware proggie.

Waarschijnlijk te fixen met:

http://www.cexx.org/lspfix.htm

Probeer de situatie na te bootsen zoals op het screenshot staat, mocht dat al niet het geval zijn.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:24:
autoconfiguratie IP-adres............:169.254.1.27
.
1, kabel probleem zorg dat je dit auto configuration adress krijgt.
2. Windows Operating Systems - FAQ:reinstall tcp/ip

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:24:
maar wat ik uit de troubleshooter begreep is dat de getaway adres het aders van je router moet zijn dus bij mij: 10.0.0.2 hoe krijg je dat dan?
In de Netwerkverbindingen rechtsklikken op je LAN-verbinding, Eigenschappen, selecteer in het lijstje "Internet-protocol (TCP/IP)" en druk op Eigenschappen.
Dan "Het volgende IP-adres gebruiken" aanstippen, bij Standaard-gateway vul je "10.0.0.2" in.

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 22:20
een 169.x.x.x adres is het standaard ingebouwd adres wat je krijgt in win xp als de kabel niet meer goed is of als de poort op je router niet goed meer is.

probeer het eens met een andere kabel of in een ander poort op je router.

What we do in life echo`s in eternity

Verwijderd

Topicstarter
aan de kabel ligt het zkker niet want als ik dezelfde kabel aansluit op de laptop dan doet die het gewoon, maar ben nu ff die tcp/ip ressetten aant proberen:)

Verwijderd

Zet de DHCP-functie uit in je router, en stel op elke pc een vast ip-adres in.
Heeft namelijk in mijn netwerk met een Edimax router alle problemen opgelost :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 21:50 . Reden: in > op ;) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:24:vernieuwen van deze interface:
Je gateway adres is het punt waar data die niet op je lokale netwerk hoort, naar buitengaat (het internet op). In dit geval is dit punt je router ;)
Als je geen IP-adres krijgt, krijg je ook geen gateway adres, aangezien je computer niet kan "ruiken" waar het internet is :) Vandaar dat er geen adres staat.

Je gateway zelf instellen kan dus ook alleen maar als je álles zelf invult, dus ook je IP.

Verwijderd

Topicstarter
wooohoooo :) :) :) hij doet het weer ;) na het resetten van tcp/ip instellingen. :) :)
net op tijd, begon er bijna een depressie van te krijgen :P

hartelijk bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1