Toon posts:

Cd brander probleempje, wie kan mij helpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Mijn cd-brander brandt niks meer. In Nero Burning rom krijg ik de mededeling:
focus or tracking error.

Het vreemde is dat de cd-brander nog wel gewoon cd's leest. Kan iemand mij vertellen of dit probleem op te lossen is, of is mijn brander gewoon naar de mallemoeren?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Search geprobeerd?
Verder mag je wel wat meer info geven.

Verwijderd

Het kan aan vele dingen liggen.

Gebruik je toevallig ander media? Zo ja, probeer een firmware update.
Daarnaast kun je even proberen op een lager snelheid te branden. Probeer dit eerst en zoek even op focus or tracking error op google. Misschien kun je even aangeven om welk merk / type het gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een ATAPI CD-RW 40/12/48X. Ik heb net mn brander uit de pc gehaald, open gehaald maar ja ... zo'n techneut ben ik niet dus een beetje naar printplaatjes kijken heeft ook weinig zin :) Nog steeds geeft ie dezelfde fout. Ik heb geprobeerd cd's te branden via Win Xp, via Nero en via Windows MediaPlayer. Alle 3 werken niet.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18

voz

De echte kenner

Als het geen mediafout is, zal het een hardware fout zijn. Je kunt proberen te achterhalen wat voor merk en type de drive precies is en kijken of er een nieuwe firmware voor is, en probeer eens met een ander merk CD'tjes.

Systeemspecs
PV Installatie

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou echt, zoals al gezegd, proberen eerst de firmware te vernieuwen :).

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18

voz

De echte kenner

Waarom haal je eigenlijk de brander uit elkaar als je zelf al zegt dat een beetje naar printplaatjes kijken geen zin heeft???

Systeemspecs
PV Installatie

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
voz schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:33:
Waarom haal je eigenlijk de brander uit elkaar als je zelf al zegt dat een beetje naar printplaatjes kijken geen zin heeft???
doe ik wel eens... therapeutisch verantwoord

verder: inderdaad de firmware eens even checken en probeer ook eens hem in een ander systeem te proppen, zonder allemaal verschillende drivers...

[ Voor 22% gewijzigd door sjongenelen op 31-05-2005 11:36 ]

you had me at EHLO

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Heb je al eens een ander merk CD's geprobeerd?
Heb ooit eens een spindel low-quality CD's gekocht, en daarmee gaf 'm ook bij alle CD's deze fout :s .

[ Voor 12% gewijzigd door DieterVDW op 31-05-2005 11:49 ]

Pagina: 1