[ADLS] Meerdere aanbieders; hoe?

Pagina: 1
Acties:

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Je kan internet via verschillende aanbieders krijgen. Bijv. KPN, BabyXL of BBned.
Hoe is dit mogenlijk? :? Er komt toch maar een lijn binnen. En die lijn is van KPN. Huren die andere aanbieders de lijn ofzo?

Mijn tante in Capelle a/d IJsel kan geen KPN krijgen. Vaag, want de lijnen zijn toch van KPN? Of zit ik nu verkeerd?

Ik heb al op Google en G.O.T gezocht, maar zonder resultaat.

Bedankt!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:58

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Misschien eens zoeken op ADSL ?? :X

[ Voor 5% gewijzigd door Coach4All op 30-05-2005 20:17 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Naast de kabels, moet er natuurlijk het een ander aan apparatuur worden geinstalleerd in de wijkcentrale.
Het zou kunnen dat kpn die apparatuur niet heeft geinstalleerd, omdat zij het niet rendabel achten.
Terwijl een concurrent dit wel heeft gedaan.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

theovds schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:15:
Je kan internet via verschillende aanbieders krijgen. Bijv. KPN, BabyXL of BBned.
Hoe is dit mogenlijk? :? Er komt toch maar een lijn binnen. En die lijn is van KPN. Huren die andere aanbieders de lijn ofzo?

Mijn tante in Capelle a/d IJsel kan geen KPN krijgen. Vaag, want de lijnen zijn toch van KPN? Of zit ik nu verkeerd?

Ik heb al op Google en G.O.T gezocht, maar zonder resultaat.

Bedankt!
heb zelf ook in capelle aan den ijssel gewoont en kon gewoon adsl van xs4all/planet enzv.... nemen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• TheovdS
job schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:17:
Naast de kabels, moet er natuurlijk het een ander aan apparatuur worden geinstalleerd in de wijkcentrale.
Het zou kunnen dat kpn die apparatuur niet heeft geinstalleerd, omdat zij het niet rendabel achten.
Ja, maar de kabels liggen er toch al van KPN. (de telefoon-lijn) Huren ze die lijn dan ofzo?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

job schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:17:
neuh, kpn heeft in elke telefooncentrale een adsl mogelijkheid. Alleen als je in een gebied woont dat tever van de centrale afzit of waar veel problemen zijn, of waar wellicht een stuk glasvezel tussen de wijkverdeelkast en de telefooncentrale zit, kan je geen adsl via kpn krijgen.

Als je geen adsl van kpn kan krijgen, kan je meestal ook geen adsl van een andere aanbieder krijgen, tenzij het puur om afstand gaat en kpn's strenge afstand-tabellen.

Overigens, ik weet niet OF het een vraag is van de (zeer onduidelijke) topicstarter, maar andere aanbieders kunnen gewoon via de telefoonlijn van kpn hun signaal bij je leveren. Dat heet line-sharing.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
JvS schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:20:
[...]

neuh, kpn heeft in elke telefooncentrale een adsl mogelijkheid. Alleen als je in een gebied woont dat tever van de centrale afzit of waar veel problemen zijn, of waar wellicht een stuk glasvezel tussen de wijkverdeelkast en de telefooncentrale zit, kan je geen adsl via kpn krijgen.

Als je geen adsl van kpn kan krijgen, kan je meestal ook geen adsl van een andere aanbieder krijgen, tenzij het puur om afstand gaat en kpn's strenge afstand-tabellen.

Overigens, ik weet niet OF het een vraag is van de (zeer onduidelijke) topicstarter, maar andere aanbieders kunnen gewoon via de telefoonlijn van kpn hun signaal bij je leveren. Dat heet line-sharing.
Hoeft niet persé natuurlijk linesharing te zijn. Ook kan een koperlijn compleet door een andere breedband aanbieder via DSL techniek (telco) 'gehuurd' worden. Dan heb je helemaal geen kpn-telefonie abonnement meer (nodig). Wordt nog bijzonder weinig aangeboden deze optie, ook wel door ISP's 'kaal-koper' genoemd.

@TS

Alle telefoonlijnen komen uit in een telefooncentrale. KPN heeft overal ADSL apparatuur staan en in een deel van de centrales hebben ook andere aanbieders zoals BaByXL (nu Tiscali), BBned, Versatel, Wanadoo apparatuur staan. Niet in allemaal, sommige zijn dermate klein (qua aantallen aansluitingen) of andere redenen waarom hier geen apparatuur wordt geplaatst (nog).

Als een aanbieder in ongeveer een kwart van het totaal aantal telefooncentrales apparatuur heeft staan kan je daar ruim 50% van de nederlandse huishoudens mee van dienst zijn.

Als je ADSL bestelt van KPN of een andere aanbieder wordt op de telefoonlijn (koperlijn) naar jou woning/aansluiting ADSL signaal geplaatst. Er wordt een koppeling gemaakt in de centrale tussen jou telefoonlijn en de DSL apparatuur van het netwerk waarop je een aansluiting aanvraagt door een monteur.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 30-05-2005 23:03 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Ik woon zelf in capelle aan den ijssel je kan hier alles krijgen.
Mischien heeft je tante een andere telefoon maatschappy toen gekozen i.v.m. geodkoop tarrief enzo.
En als ze adsl wil doe de postcode test.
speedtest.nl bijv.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

theovds schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:15:
http://www.bbned.nl/dsl/faq.shtml#5
De postcodecheck van KPN geeft een ander resultaat dan de postcodecheck van BBned, hoe kan dit?
BBned heeft een geheel eigen netwerk dat los staat van KPN. Het kan dus zijn dat BBned op een bepaalde locatie wel DSL aanbiedt en KPN niet; en andersom. Daarnaast kan de afstand van uw huis tot de wijkcentrale een rol spelen. KPN biedt DSL aan tot een afstand van 3 kilometer en BBned doet dit tot een afstand van 5 kilometer.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:32:
Mischien heeft je tante een andere telefoon maatschappy toen gekozen i.v.m. geodkoop tarrief enzo.
speedtest.nl bijv.
Je kan ook direct bij KPN (of planet of XS4all ofzo) de postcode check doen voor KPN-DSL. BIij BBned op www.bbned.nl of voor Tiscali op www.tiscali.nl. Dan weet je wat beschikbaar is.

Of een ISP zoeken die bij je past en daar kijken wat ze kunnen leveren.

Als je een andere telefoonaanbieder hebt, bijvoorbeeld tele2 heb je daarbij vaak nog een kpn-belbasis telefonie abonnement (vastrecht) alleen je belminuten doe je via tele2. Dan kan je gewoon ADSL aanvragen op die kpn-telefoonlijn erbij bij elke aanbieder.

Als je bijvoorbeeld belt via de kabel heb je geen kpn-telefonie abonnement meer en kan je ook geen ADSL aanvragen op dat nummer.

@leuk_he

ADSL werkt op sommige lijnen zelfs tot en met 8km (in combinatie met analoge telefonie). Snelheid wordt wel steeds minder naarmate de lijn lengte toeneemt.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 31-05-2005 15:39 ]

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-02 23:40
THEO !!! :) ;)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:32:
speedtest.nl bijv.
zeg ik , ik heb er gewoond tot vorig jaar en kon ook gewoon adsl van kpn nemen net als vrienden die over capelle verspreid waren.
zelfs in oud capelle west.
dus volgens mij kijkt er iemand niet goed ;)

• TheovdS
chucky666 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:55:
[...]

zeg ik , ik heb er gewoond tot vorig jaar en kon ook gewoon adsl van kpn nemen net als vrienden die over capelle verspreid waren.
zelfs in oud capelle west.
dus volgens mij kijkt er iemand niet goed ;)
Klik op mij
Kijk zelf maar :P

Wie is hier niet goed? :+ Wie kijkt hier niet goed?

[ Voor 4% gewijzigd door TheovdS op 31-05-2005 19:53 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

theovds schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:53:
[...]

Klik op mij
Kijk zelf maar :P

Wie is hier niet goed? :+ Wie kijkt hier niet goed?
mag ik vragen waar ze dan precies woont in capelle :?

• TheovdS
chucky666 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:46:
[...]

mag ik vragen waar ze dan precies woont in capelle :?
Sorry, ik heb me laten vertellen dat het (zelfs) Rotterdam is! 8)7 O-)

IJsemondselaan ** is de straat waar ze woont. Het hoort bij Rotterdam maar het is omgeven door Capelle. O-)

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 02-06-2005 19:39 ]

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 11:16
ik zou het huisnummer even weghalen... privacy you know... ;)

• bjck
Die straat komt niet voor in Capelle noch in R'dam.

Zie www.postcode.nl

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Met dubbel S, en een L ernog bij :)
Valt onder rotterdam.

• peterhuibers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2007
Maar bij KPN geeft hij inderdaad geen ADSL mogelijk. Bij XS4all geeft hij dat je te ver van de centrale woont.
Lijkt mij een zeldzaam geval van in rotterdam wonen en geen ADSL kunnen krijgen!!

Pete

• TheovdS
peterhuibers schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:00:
Maar bij KPN geeft hij inderdaad geen ADSL mogelijk. Bij XS4all geeft hij dat je te ver van de centrale woont.
Lijkt mij een zeldzaam geval van in rotterdam wonen en geen ADSL kunnen krijgen!!
Er is wel ADSL, alleen niet van KPN. Wel van BabyXL, BBNed en Versatel.

• peterhuibers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2007
Had even geen zin om alle providers af te gaan, maar gelukkig zijn er anderen die dat dan even doen.
Bedankt

Pete

Pagina: 1