[XP SP1] Krijg geen ip adres

Pagina: 1
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:52
Ik heb voor een vriend van me z'n computer opnieuw geinstalleerd nadat er het een en ander aan hardware kapot gegaan was. Het ding draait alweer aardig, er staat nu een schone XP SP1 op. Nu wilde ik SP2 via het netwerk er op zetten, en toen bleek dat de netwerkkaart niet geinstalleerd was. Ik heb het kaartje eruit gehaald en wat op typenummers gegoogled, en uiteindelijk heb ik een driver gevonden. Volgens windows XP is alles correct geinstalleerd, ik krijg echter met geen mogelijkheid een ip adres van m'n speedtouch 510. Wat heb ik ondertussen geprobeerd:
• Gezocht op GOT
• Network Troubleshooting FAQ doorgewerkt
• Andere kabel geprobeerd
• Andere driver (win2k driver, en nog een andere die ik had gevonden)
• Handmatig ip adres ingevuld

Dit mocht allemaal niet baten, ik krijg geen ip en kan niets in het netwerk pingen. 127.0.0.1 kan ik wel pingen, dus mij lijkt dat er wel het een en ander werkt. Als ik handmatig een ip 10.0.0.155 instel, kan ik dat ip ook pingen maar verder niets. Firewalls etc heb ik niet. Ik weet het even niet meer, heeft iemand nog suggesties?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

127.0.0.1 is je localhost, die kan je altijd pingen.
dus met een vast ip adres kan je je modem wel benaderen?
Staat dhcp ingesteld?

• sig69
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:13:
127.0.0.1 is je localhost, die kan je altijd pingen.
Ja klopt, maar de tcpip stack is dan in ieder geval niet om zeep toch?
dus met een vast ip adres kan je je modem wel benaderen?
Staat dhcp ingesteld?
Met een vast ip kan ik ook niets pingen (alleen het eigen ip). DHCP is ingesteld en werkt ook, er staan hier nog drie pc's die via DHCP ipadressen krijgen

Roomba E5 te koop

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] (de trouble shooter, niet de gewone faq dus)
branden de lampjes naast de netwerk kabel?
toch de kabel...? of er is meer stuk dan je denkt. --> andere nic proberen (uit andere pc?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• sig69
Sorry, dat bedoelde ik met de FAQ, de troubleshooter dus. Lampjes branden, met ander kabel ook en de kabels werken beide prima op deze pc. Tsja ander nic wordt ff lastig, heb er geen meer liggen hier.

Roomba E5 te koop