Toon posts:

[XP] Printer blokkeren voor een bepaalde account*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows xp home edition.
En ik heb pas een HP psc 2355 gekocht
Nu wil ik graag dat een andere account(een normaal gebruikers account, geen hoofdgebruikers)geen gebruik kan maken van de printer
Dus zeg maar de printer blokkeren voor die account.
Nu heb ik meerdere mensen gesproken en ze hebben het allemaal over een tabblad beveiliging in het eigenschappen menu van de printer
Maar ik heb geen tabblad genaam beveiliging
Kan iemand van jullie mij helpen :? ;(

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ja dat kan ik: standaard is het delen van bestanden, en dus het bijhorend rechtenbeheer vereenvoudigd in Windows XP, je kan dit uitschakelen in mapopties of folderoptions zo je wil :) Onderste vinkje: "enable simple filesharing" of "eenvoudig ebstandne delen" of iets dergelijks uitvinken...

[ Voor 23% gewijzigd door the_stickie op 30-05-2005 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:08:
ja dat kan ik: standaard is het delen van bestanden, en dus het bijhorend rechtenbeheer vereenvoudigd in Windows XP, je kan dit uitschakelen in mapopties of folderoptions zo je wil :) Onderste vinkje: "enable simple filesharing" of "eenvoudig ebstandne delen" of iets dergelijks uitvinken...
kunt u iets duidelijker zijn want die optie zie ik nergens

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 20:14 ]

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
The_Stickie schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:08:
Dit geld voor XP Pro voor XP Home zal je eerst in veilige modus moeten opstarten om met rechten aan de gang te gaan

Om in veilige modus te kunnen opstarten kan je d.m.v.: Start --> run en dan "msconfig" in tikken systeem instellingen veranderen.
Bij het tabje Boot.ini kan je dan een vinkje zetten bij /SAFEBOOT
Je krijgt dan de vraag om de PC opnieuw op te starten en als je dan opnieuw opstart kom je in de veilige modus terecht.

edit:
Info over msconfig toegevoegd

[ Voor 28% gewijzigd door Pyrowired op 31-05-2005 00:12 ]

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Verwijderd

Topicstarter
Pyrowired schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:56:
[...]

Dit geld voor XP Pro voor XP Home zal je eerst in veilige modus moeten opstarten om met rechten aan de gang te gaan

Om in veilige modus te kunnen opstarten kan je d.m.v.: Start --> run en dan "msconfig" in tikken systeem instellingen veranderen.
Bij het tabje Boot.ini kan je dan een vinkje zetten bij /SAFEBOOT
Je krijgt dan de vraag om de PC opnieuw op te starten en als je dan opnieuw opstart kom je in de veilige modus terecht.

edit:
Info over msconfig toegevoegd
Als ik in de veilige modus zit(via f8)dan zijn er geen printers geinstalleerd

Verwijderd

Nee dat is expres. In veilige mode wordt er van alles niet geladen, dit heet niet voor niets VEILIGE mode :)

Volgens mij kan dit helemaal niet met lokale printers in XP Home. Ik meen dit al eens "gefixt" te hebben met een upgrade naar Pro...
Pagina: 1