Toon posts:

Foutmelding met CLI.exe

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies waar ik het neer moet zetten maar dus heb ik het hierneer gezet. Ik krijg sinds vandaag ineens een foutmelding als ik aanmeld:

CLI.exe - common language runtime debugging services

Application has generated an exception that could not be handles
process id=0x9f4 (2548), Thread id=0x38c (908)

Click oke to terminate the application
click cancel to debug the application

EN

CLI.exe - common language runtime debugging services

Application has generated an exception that could not be handles
process id=0x638 (1592), Thread id=0xcc(204)

Click oke to terminate the application
click cancel to debug the application

Maakt niet uit wat ik doe de volgende keer dat ik aanmeld komt het weer, vrij irritant als je niet weet wat het is want ik ben namelijk niet zo technisch. En elke keer als ik op cancel druk komt er nog een ander schermpje maar dat helpt ook niet.
gisteren was dit nog niet zo, ik verdenk mijn broertje ervan want die heeft er in de middag achter gezeten maar hij zegt dat er niks gebeurt is, en dat zegt hij namelijk altijd als er ineens een foutmelding komt terwijl alleen hij erachter heeft gezeten. Weet iemand hoe dit misschien kan komen of hoe dit op te lossen is.
Systeemherstel lukt niet want dan zegt ie dat ik opnieuw moet opstarten terwijl ik elke keer opnieuw opstart :S.
pentium 4 2.4 ghz
1 gb mb
radeon pro 9800

Oja ik heb trouwens ook nog op google gezocht maar daar kon ik niks vinden waarvan ik wijzer werd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 19:51 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Rare smiley uit topictitel gesloopt.

Wat betreft het probleem: heb je überhaupt iets uitgezocht met betrekking tot het probleem? Dat wordt hier op GoT wel van je verwacht namelijk :)

Google is handig: [google=cli.exe application error]. Kun je hier iets mee?

Verwijderd

Topicstarter
ik zou namelijk niet weten waar ik moet beginnen omdat ik niet weet waar het vandaan komt

Verwijderd

Eerste hit op Google, zoeken op cli.exe:
cli - cli.exe - Process Information
Process File: cli or cli.exe
Process Name: ATI Catalyst

Description:
cli.exe is installed alongside ATI's range of graphics cards with the Catalyst hardware driver range. Installs a easy-to-access taskbar icon for access to diagnostics features. This is a non-essential process. Disabling or enabling this is down to user preference
Tweede hit:
What is it?
ATI Catalyst - cli.exe

What does cli.exe do?
cli.exe quote's are from the startup DB. There are 2 primary listings. One is called cli.exe systemtray and it is:
"System Tray access to ATI's CATALYST™ CONTROL CENTER. Note that this has "SystemTray" appended to CLI.exe in the "Command" column of MSCONFIG. Not required to run the control center - which is available via a right-click on the desktop"

The second entry is called cli.exe runtime.
"ATI's CATALYST™ CONTROL CENTER. Required if you want to change graphics settings on a regular basis but you must have internet access and Microsoft's .NET framework installed. Note that this has "runtime" appended to cli.exe in the "Command" column of MSCONFIG. If not you can start the program manually via Start -> Programs -> ATI Catalyst Control Center -> Advanced -> Restart Runtime "

Neither is needed by windows.

cli.exe is made by a Third Party but is most likely safe
Search for this item in the startup DB here.
Weet je nu in ieder geval waar je moet gaan zoeken.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
en ik helemaal moeilijk doen met het zoeken naar: common language runtime debugging services vandaar dat ik niet veel kon vinden, maar zo te zien heeft het met de drivers te maken terwijl ik er niks van snap hoe dat heeft kunnen gebeuren.

Verwijderd

Display Driver,
CATALYST Control Center,
WDM Integrated Driver
Download
1 of 1 34.8 05/17/05 1 package - English only
Note you must have Microsoft .NET Framework installed prior to downloading and installing this file.
Hint2 >:)

https://support.ati.com/i...ask=knowledge&folderID=27

Suc6, denk dat daar het probleem zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu ff de driver opnieuw installeren en kijken of het werkt

Verwijderd

Topicstarter
en het heeft uiteraard niet geholpen :(

Verwijderd

Topicstarter
en als ik nu met de muis over de intercheck monitor van sophos ga rechtsonder, gaat ie gelijk uit. Ook als ik regedit.exe opstart via uitvoeren gaat ie gelijk automatisch uit :S wat is er aan de hand, waarom kan ik mijn computer niet g ewoon herstellen vie de herstelmodus

Verwijderd

Ik neem aan dat je die foutmelding hebt overgenomen (CLI.exe - common language runtime debugging services) ?

Dan zou het niet veel met ATI te maken hebben en slaat mijn post natuurlijk nergens op... moet beter lezen :X

[edit]
Misschien heb je hier iets aan ?

http://www.experts-exchan...ellaneous/Q_20841754.html

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
het heeft niet echt geholpen en ik kan ook niet scannen met hijackthis doen ofzo omdat hij dat gelijk afsluit :S. Kheb nu windows xp opnieuw geinstalleerd, gewoon cd erin en installeren, maar die fout is gebleven en nu gaat ie ook veel trager. Is het misschien een optie om de computer te formatteren en alles opnieuw te installeren ?

echt kut dat die herstel optie op een of andere manier niet werkt. Hij zegt elke keer: De computer kan niet worden beveiligt met systeemherstel, start de computer opnieuw op en voer systeemherstel opnieuw uit. Dan druk ik op ok en sluit ie of. Vervolgs start ik de pc opnieuw op maar weer dezelfde melding. Nu zei mn broertje dus dat hij op msn een link heeft geopend, terwijl diegene het niet gestuurd had, een virus waarschijnlijk en denk ik dat het daarvan is gekomen maar ik kan niks vinden ofzo :S.

WEET IEMAND MISSCHIEN IETS ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 21:36 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe had je Windows herinstalleeerd? Gewoon over de bestaande heen of een nieuwe installatie? Indien het om een nieuwe installatie gaat: had je daarna de drivers ook geinstalleerd of niet? Gaat het om een officiele Windows XP setup CD van Microsoft of om een customized/prebuild OEM CD?

Overigens, OEM systeem = complete prebuild systeem, zoals Compaq, Dell, HP, etc.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 31-05-2005 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
officiele windows xp cd, maar hij vraagt niet meer om drivers ofzo, kheb de driver voor de videokaart al geinstalleerd want alleen daar vroeg de pc om

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nou, installeer dan die driver niet 8)7 Er werd al eerder gehint dat CLI.exe onderdeel is van ATi Catalyst, dat moet jou toch wel duidelijk zijn? Probeer de nieuwste drivers of iig andere versies :)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 31-05-2005 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwe al geprobeerd te installeren maar dat helpte ook niet :S, ik volgens mij zijn alle drivers al geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou het formatteren helpen en alles opnieuw installeren ? lijkt me wel toch, en dat dan ook gelijk die foutmelding weg is

Verwijderd

haha :) Hierdoor sloeg windows xp elke keer vast bij een kennis van mij .

Ik heb toen ATI Configuratie programmaatje die je er gratis bij download geuninstalleerd en weg was het probleem .

Sinds dien installeer ik ati drivers altijd zonder die Tools !!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

zoals iemand hierboven al heel netjes zei: heb je wel de .NET runtime geinstalleerd ???

volgens mij is de kans groot dat dat je fout is, zeker na een verse install...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• supperbas
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-07 15:01
Maar zou het formatteren helpen en alles opnieuw installeren ? lijkt me wel toch, en dat dan ook gelijk die foutmelding weg is
Nee geen zin ik heb de afgelopen maand al 4x mun pc opnieuw geinstaleerd :9
::handig boot virussen :) ::

hoedan ook ik heb het zelfde probleem en het ligt gewoon aan .net installer dat en je ben er van af :D
enne niet net zo als mij alles negeren :P
(word tijd dat ik ook eens wat readme filles door lees)

supperbas

Supperbas.com The site of power

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Zoals hierboven 2x is gezegt, installeer .NET 1.1 en het is opgelost! Stond trouwens duidelijk aangegeven bij het downloaden van Catalyst Control Center!

Verwijderd

men zegt hierboven .NET framework te installeren, ik zou echter de ATI driver uninstall tool runnen en de Smartgart uninstall tool, en vervolgens de drivers zonder catalyst control panel installeren, het lieft 4.12 ipv 5.** -> dat loste voor mij een boel problemen op, maar misschien werken de 5.** drivers wel goed voor jou.

Verwijderd

Het is echt dat control panel he , had het laatst weer bij klant hele windows opstart windowtje gaf artifacts alleen door die control panel.
Pagina: 1