Ervaringen met onboard RAID configuraties ?

Pagina: 1
Acties:

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Topicstarter
Ik zelf heb nu alleen ervaring met Raid 0 striping met twee ATA schijfjes.
Ik ben nu etelijke malen mijn data kwijt geraakt maar daar wil ik het hier niet over hebben.

Ik ben zeer benieuwd naar andere ervaringen met de Raid "On Board" zoals Raid 1,0+1, 5 etc...

Maakt het in betrouwbaarheid uit of je ATA of SATA Raid draait?

In hoeverre wordt bijvoorbeeld het snelheidsverlies irritant bij bijvoorbeeld Raid 5?

Is het niet gewoon beter om een losse Raid controller te gebruiken?

Ik vraag mij vooral af in mensen problemen hebben met Raid 0 of ben ik Lucky?

Is Raid 0 nu echt een standaard geworden voor iedereen of is dat heel divers?

[ Voor 8% gewijzigd door Youri Carma op 30-05-2005 19:44 ]

Has Balls

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft niks met PMG te maken: Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers
Maakt het in betrouwbaarheid uit of je ATA of SATA Raid draait?
De betrouwbaarheid hangt niet af van het protocol, maar van de hardware. OM FAQ / Beleid » Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de harddisk?
In hoeverre wordt bijvoorbeeld het snelheidsverlies irritant bij bijvoorbeeld Raid 5?
Hangt af van de gebruiker en de gebruiksdoel. Lees je veel van de schijven? Dan is RAID5 interessant. Schrijf je ook veel naar de schijven? Dan ben je beter af met RAID10. Zie ook OM FAQ / Beleid » RAID FAQ.
Is het niet gewoon beter om een losse Raid controller te gebruiken?
Hangt af van de gebruiker (budget) en de gebruiksdoel (prive, fileserver, etc).
Ik vraag mij vooral af in mensen problemen hebben met Raid 0 of ben ik Lucky?
Hoe kom je erop dat mensen problemen hebben met RAID0? Ga je af op de topics hier op GoT? Zo ja, hou in je achterhoofd dat GoT een discussieforum is mbt hardware-related problemen. Het is een beetje kansloos om topics te posten in de trant van "Mijn RAID0 werkt prima".
Is Raid 0 nu echt een standaard geworden voor iedereen of is dat heel divers?
Wat is jouw punt in deze vraag? Voor Jan-met-de-pet is RAID0 geen standaard, maar gewoon een marketinghit. Of bedoel je iets anders?

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 30-05-2005 20:00 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Ik draai al een tijdje een Raid 0 array op mijn A7N8X deluxe met 2 WD 160 GB's 7200 RPM S-ATA.
Het werkt tot nu toe zeer goed, ben een enkele keer data kwijt geraakt, maar dat was omdat ik zelf stom bezig was door te klooien met partition magic waardoor partitietabel corrupt was geraakt.

Voor de rest draait mijn systeem haast 24/7.
Enig minpuntje vind ik dat de performance wat aan de lage kant is, ik heb er zelf even mee gestoeid, maar weinig tijd in gestoken om het optimaal te krijgen (geloof dat ik rond de 70 MB/s zit).

BF2 stats Systemen

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik draai nu ook al geruime tijd een Raid 0 array op een tweetal Hitachi 7K250 SATA 160gbs. Zijn lekker snel :) Ik ben onlangs over gestapt van SocketA op Athlon64 wat betekende dat ik mn Raid array opnieuw moest maken.

Ik ben van een Silicon Image 3112 (Asus A7N8X-E Deluxe) naar een Silicon Image 3114 (dfi nfii infinity) naar een Silicon Image 3112 (Abit AN7) gegaan :) Dat was allemaal compatibel. Nu zit er dus nVidia raid op die sneller lijkt te zijn dan de Silicon Image controller...

Instagram / YouTube