Exchange 2003 synchronisatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 788 views sinds 30-01-2008

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik heb win 2003 server draaien met een domein en daarop exchange server 2003 geinstalleerd

nu heb ik een aantal gebruikers aangemaakt
deze maken hiervan natuurlijk gebruik

als ik nu outlook 2003 laat synchroniseren met de server krijg ik deze melding:

problemen met synchronisatie:
12:45:54 Off line Adresboek van Microsoft Exchange
12:45:54 0x8004010f

de pc is niet op het domein ingelogd, dit mag geen probleem zijn?
als ik outlook open duurt het ook erg lang, daarna krijg ik inlog venster waar ik pass moet ingeven
kan dit ook onthouden worden?
daarna duur het weer erg lang...
komt dit allemaal door die zelfde melding of zit er nog iets anders niet helemaal lekker?

als ik inlog via outlook web access zijn er geen problemen

ik heb bij exchange de adresboeken nagekeken hier zag ik niets bijzonders aan
verder heb ik voor outlook 2003 updates binnen gehaald zoals op de microsoft site staat aangegeven maar dit heeft het probleem niet verholpen

iemand nog tips?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 17:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat lang duren klinkt als een nameresolutie probleem.
Gebruikt je client wel de DNS server waarop een A record van je exchange server.

Waarschijnlijk / misschien loopt het synchroniseren wel tegen een timeout aan.

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het niet kunnen synchroniseren van een adresboek komen wij (op 't werk) regelmatig tegen. Momenteel is voor mijn collega's van support de enige oplossing dat ze het mailprofiel in Outlook opnieuw aanmaken. Is uiteraard een workaround, maar gezien dat het minder tijd en geld kost dan het probleem uit te zoeken houden we het maar zo...bij ons komt het nml voort uit een migratietraject, en de Exchange servers worden over enige tijd ook gemigreerd.

Verder is het een optie om dat Addressbook op de server te rebuilden: via de Exchange System Manager, Recipients, Offline Address Lists, Default, rechtermuisknop op Offline Address list en rebuilden.

/Trouwens: de reden dat het inloggen in Outlook lang(er) duurt kan goed voortkomen uit het feit dat de PC niet op het domein is aangemeld: de controle of je account een bestaand domeinaccount is kan wel even duren. Niet al te lang natuurlijk. Heb je geen meldingen in de Eventvwr van je client of server staan, dan?

• dude88
  • Niet online
het lang duren was DNS probleem dit heb ik verholpen dat gaat nu als een trein.

alleen de fout van het offline adresboek was daarmee niet verholpen.
ik heb adresbook rebuilden gedaan, en dat het lijkt er nu op dat dat geholpen heeft :)

Verwijderd

Heb je service pack 1 voor Exchange 2003 al geinstalleerd? Daar zitten namelijk een hoop verbeteringen in mbt de logging van fouten: http://support.microsoft....aspx?scid=KB;EN-US;842126

En je hebt natuurlijk al gegoogled op de error code :)

• dude88
  • Niet online
oke het gaat nu allemaal al een paar dagen prima :)
en dat wou ik graag zo houden natuurlijk.

nu heb ik alleen nog geen idee hoe je data van de gebruikers kan backuppen, voor mocht er ooit iets fout gaan.
ik zou graag op de hdd binnen de pc willen backuppen

kan exchange dit zelf?

Verwijderd

start ntbackup eens....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Misschien handig als je je eens wat meer verdiept in Exchange ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Dit probleem laat zich simpel verhelpen en wel op 2 manieren...

Je had dit trouwens ook zelf op kunnen zoeken maar goed

Manier 1 = rebuild het default offline address book in exchange system manager.

Met een beetje mazzel is het probleem dan meteen weg.

manier 2 = maak een ander offiline address book aan en zet deze als default.

Het kan nu wel even een dag duren totdat alles dan ook echt via dat address book loopt, maar dan zijn de meldingen weg.

:*)

• dude88
  • Niet online
nu dat mijn exchange server een tijdje prima werkt heb ik nog 1 klein probleem:

- op internet heb ik een domein gehost "voorbeeld.nl"
- nu heeft mijn server natuurlijk ook een domein dit heb ik ook "voorbeeld.nl" genoemd

als ik nu in outlook de DNS van mij server als eerste DNS zet werkt het inloggen op de server met MS oulook meestal snel.
alleen heb ik dan vaak het probleem dat als ik mijn eigen website wil oproepen dat ik de melding krijg pagina niet gevonden, uiteraard komt dit omdat hij bij de eerste DNS de naam "voorbeeld.nl" tegen komt maar daar staat verder geen website.

als ik nu als eerste DNS de DNS van mij internetprovider opgeef dan werkt de site weer prima, alleen dan heb ik met het inloggen met MS outlook weer een probleem dan zit ik namelijk een minuut of 2 a 3 tegen een scherm aan te kijken. uiteindelijk krijg ik wel het inlog scherm en dan werkt het allemaal goed.

ik weet zelf nog niet echt waar ik moet zoeken.
heb al wel iets gehoord dat ik iets met de IIS moet doen, maar daar ben ik nog niet echt bekend mee.

wie heeft er een tip of oplossing voor me?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
maak een record aan in je eigen dns domain (die op je eigen server staat) en verwijs die naar het ip van je externe site

hoe simpel kan je het hebben :?

niet bekend met de materie maar je slingerd het spul wel rechstreekt op het internet :X

[ Voor 214% gewijzigd door Zwelgje op 10-07-2005 13:39 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Zie Erik. Dit is echt basic DNS spul en bovendien heeft dit weinig te maken met het originele probleem.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.