Toon posts:

Brandfouten telkens weer ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mooie reportage (deel 1 van 16 minuten) gemaakt eerst met studio 9 Pinnacle om eens uit te proberen.
Probleem is het branden op DVD, ik heb alle DVD s die ik had naar de knoppen geholpen.

Als ik de reportage aanmaak en klik op schijf maken (met direct te branden) lukt dit niet. Ik krijg direct een foutmelding. (zo kreeg ik 2 DVD s kapot)
Toen maakte ik eerst een schijf aan zonder direct te branden en kreeg een hoop bestanden. Ik viste er enkele op en sleepte deze naar de VIDEO_TS, Nero zei me welke er konden, deze hield ik. AUDIO_TS bleef leeg, hier had ik geen bestanden voor. Op 14% blokkeerde de boel.

Ik dan een AVI file aangemaakt, ook deze kreeg ik niet volledig gebrand. Ik vermoed dus dat het wel met de DVD writer moet te zien hebben, maar anderzijds brandde hij met gemak een aangemaakte MPEG file van de reportage op CD, met uiteraard een lage resolutie en slecht beeld.

Ik toen naar CHEETAHDVD. Met dit programma stokte de AVI file op het einde (90%)
Ik toen geprobeerd de files uit het aangemaakte schijfbestand (zie hierboven, nl. video_ts.bup ; een .ifo en enkele .vob files) te branden met CHEETAH en op het einde kon hij niet deftig afsluiten.

Mijn DVD's zijn nu op, ik kan nu later nog proberen met studio 8 maar dan wel met een rewritable.

Vraag is; wat is het probleem. De DVD writer PHILIPS DVDR1640P met firmware 2.5? Ik kon in het begin een tiental DVD kopiëren zonder fout, en ik brandde ook al een aantal DVD's zonder fouten, maar toen ik verleden maand een DATA DVD wou aanmaken, heeft nero viermaal vastgelopen en kon ik pas daarna met CHEETAH de DVD aanmaken.
Toen had ik dus plots al een probleem, maar aan wat kan dat liggen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe heb je je brander en je HDD's aangesloten? En heb je burn-proof oid aan staan? Klinkt me namelijk als een brakke IDE configuratie in de oren :) Check OM FAQ / Beleid even, misschien ligt daar het probleem :)
En verder wil het ook nog wel eens helpen als je post welk besturingssysteem je gebruikt en wat de specs van je PC zijn. Onze glazen bollen zijn namelijk permanent in de revisie ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast,

Dit is mijn configuratie :

Win XP home - AOpen AX4SPE - Intel Pentium 3.0 c HT FSB 800 - 1024 MB DDRAM PC3200 - AOPEN 6800GT 256MB - HD Maxtor 6Y080P0 (Y3KHSEEE) 80GB - Aopen DVD Rom 16x - PHILIPS DVD writer (DL) - Digifire 7.1 - IE6 en Firefox 1.4 - Philips modem-router - medion 19TFT

Hoe stel ik best HDD en DVD - DVD Writer in inzake slave en master, of maakt dit weinig uit?

Verwijderd

Topicstarter
HDD = primary master
DVD writer = secondary master
DVD = secondary slave

zo wordt het hier aangeraden en zo staan ze ook ingesteld

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 20:26 ]

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Check ook even of de brander op DMA staat ingesteld of bijv. PIO mode 4. Moet op DMA staan. Maakt zover ik weet alleen uit voor de snelheid, maar misschien is dat net de bottleneck waardoor het fout gaat.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Dit lijkt niet op een video probleem maar op een hard/software probleem met je brander, misschien is het wijs om het ook eens te vragen in een ander forum (of het topic laten verplaatsen) daar zitten misschien mensen die op dit soort problemen een beter antwoord kunnen geven.
Maar heb je als eens geprobeert om een data dvd te bakken...dan weet je gelijk waar het probleem ligt. En ik zou eens een paar RW's aanschaffen, scheelt wat frustraties en dvd's, :)
En zit het softwarematig wel goed ? bv Cheetah heb ik nog nooit van gehoord (nu zegt dat niet veel...) maar zoekt die bv geen ruzie met nero....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1