Toon posts:

Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb me helemaal suf gezocht naar draadloze adsl modems/router/firewall/acces points. Ik denk dat ik met de Linksys WRT54G een goede heb gevonden, ook in reviews zijn ze er goed over te spreken.
Maar nu het enige waar ik maar niet achter kom. Ik heb ADSL via de ISDN (Annex B ). Kan dit modem hier wel op aan gesloten worden??

Verwijderd

De Linksys WRT54G is geen ADSL modem, het is een router/access-point.
Je kan een WRT54G bijvoorbeeld aansluiten op een Ethernet ADSL modem.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Je hebt vooronderzoek gedaan. Heel goed! Alleen heb je niet goed genoeg doorgezocht. :)

De WRT54G is wel een breedbandrouter, maar heeft géén ingebouwde modemfunctionaliteit. Daarvoor is de WAG54G voor op de markt gezet door Linksys, want deze heeft wel een ingebouwd ADSL-modem.

Om terug te komen op je vraag: indien je zelf nog een ADSL-modem hebt voor ISDN, dan zal deze WRT54G er perfect mee samenwerken. Het is alleen geen vervanging van je huidige ADSL-modem. Let daar dus wel op. :)

... en oranje! :P

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Alweer te traag zie post hierboven

[ Voor 80% gewijzigd door MasterMike op 30-05-2005 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat verklaart dat ik nergens kon vinden of het annex a of b was :P

Ik werd op een gegeven moment echt gek van het zoeken, zou wel door de bomen het bos niet meer hebben gezien. Nou thanks en ik ga even kijken of de WAG54G iets is...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik maak gebruik van dit topic voor een vraag die ik zelf heb, betreffende hetzelfde product!

Binnenkort wil ik een wireless accespoint aanschaffen, en de enige mogenlijkheid die ik er op dit moment van wil gebruiken is de wireless functie. Geen router /etc. mogenlijkheden ik heb tenslotte al een switch + adsl router.

De keus komt dan al vrij snel op een Linksys WAP54G (+/- €65,-) die doet tenslotte alles wat ik nodig heb. Maar volgens mij is de Linksys WRT54G identiek aan de WAP54G met als meerwaarde dat er wel router functinaliteit aanwezig is. Klopt dit?

Aangezien beide producten even duur zijn, kan ik volgens mij beter een WRT54G aanschaffen, aangezien ik dan in de toekomst eventueel nog wel gebruik zou kunnen gaan maken van de router functionaliteiten. Of heeft de WAP54G voordelen boven de WRT54G?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Bulldog schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:10:
Ik maak gebruik van dit topic voor een vraag die ik zelf heb, betreffende hetzelfde product!

Binnenkort wil ik een wireless accespoint aanschaffen, en de enige mogenlijkheid die ik er op dit moment van wil gebruiken is de wireless functie. Geen router /etc. mogenlijkheden ik heb tenslotte al een switch + adsl router.

De keus komt dan al vrij snel op een Linksys WAP54G (+/- €65,-) die doet tenslotte alles wat ik nodig heb. Maar volgens mij is de Linksys WRT54G identiek aan de WAP54G met als meerwaarde dat er wel router functinaliteit aanwezig is. Klopt dit?

Aangezien beide producten even duur zijn, kan ik volgens mij beter een WRT54G aanschaffen, aangezien ik dan in de toekomst eventueel nog wel gebruik zou kunnen gaan maken van de router functionaliteiten. Of heeft de WAP54G voordelen boven de WRT54G?
De WAP heeft verder geen voordelen dan de WRT, de WAP is een bridge en de WRT een router, maar de WRT kan je ook gewoon als bridge gebruiken (internet kabel op 1 van de 4 switch poorten gooien ipv op de WAN poort), zorg er dan wel voor dat DHCP server in de WRT uit staat! Ik gebruik het zelf ook in die opzet, werkt perfect! heb zelf ook nog een gehackte firmware erop gezet zodat hij van 100mw naar 251mw gaat (zendvermogen). En hij heeft ook nog een paar extra leuke opties bij die nieuwe firmware :P

[ Voor 9% gewijzigd door Mishmash op 15-06-2005 15:21 ]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mishmash schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:19:
[...]De WAP heeft verder geen voordelen dan de WRT, de WAP is een bridge en de WRT een router,
Duidelijk, bedankt voor je reactie! Ik ga hem nu dan gewoon bestellen.
Ik zal ook gebruik gaan maken van een gehackte firmware :)
Pagina: 1