Toon posts:

Werk + redelijke game pc

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik weet niet of dit het goede forum hiervoor is, maar ik ben dus op zoek naar een PC die geschikt is voor werk en games voor ongeveer €300,- het hoeft aangezien het budget geen superpc te zijn ;)

Ik zet te denken aan: 2.0ghz 512mb geheugen en een redelijke videokaart voor games.
En natuurlijk een 40gb HD

zou ik dit kunnen redden met dit budget of wat en welke hardware raden jullie mij aan ?

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik ben bang dat je het met 300 euro echt niet gaat redden om er goed mee te kunnen gamen, denk eerder aan 500+ als je iets goeds wilt hebben

edit : kijk anders eens bij vraag en aanbod en marktplaats enz. voor een leuke 2e hands pc want nieuw is het met dit budget echt niet te doen helaas

edit 2 : damn you Epitome :P

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 30-05-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Kijk eens op Vraag en Aanbod/Marktplaats/eBay naar een tweedehands PC, dan kan je meer met 300 euro dan nieuw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Epitome schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:34:
Kijk eens op Vraag en Aanbod/Marktplaats/eBay naar een tweedehands PC, dan kan je meer met 300 euro dan nieuw. :)
ik ben ook opzoek naar tweedehands maar ik vraag jullie advies zodat ik straks geen troep koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
offtopic:
en dan te denken dat sommige mensen meer dan twee keer zoveel uitgeven voor een videokaart (ik heb het niet over SLI) dan anderen aan een complete pc :D

Ik denk idd dat je het beste even op vraag&aanbod kunt kijken.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

Thandor

SilverStreak

Koop geen Intel Pentium 4 'Willamette' met SDR. Liever helemaal niet. Neem dan de Northwood 2GHz welke veel beter presteert.

Verkijk je niet op het aantal MHz'en en verkijk je niet op het aantal MB's van de videokaart.
Lees de specificaties goed en kijk goed of er niet iets mist.

Als iemand een AMD Athlon XP met 512MB verkoopt zegt dat vrij weinig :
• Wat voor AMD Athlon XP :? (Palomino, Thoroughbred A/B, Barton)
• Welke rating heeft de AMD Athlon XP :?
• Wat voor geheugen ? (SDR, DDR, 100/133/166/200 MHz ?)

Tweakers.net V&A :: 2600+/512MB/Abit NF7-s/Geforce4mx440/zalman koeler
Dit is geen slecht systeem. De CPU presteert vrij goed en er zit een leuke stille koeler op.
Het systeem bevat 512MB DDR400 in Dual channel modus. 512MB is ideaal voor een budget systeem.
Hardeschijf, DVD speler, moederbord en kast zijn allemaal prima. Het enige dat minder is, is de videokaart. De videokaart loopt achter op de rest van het systeem.
Desondanks valt het reuze mee daar € 300,- een leuk bedrag is voor dit systeem, zeker daar het bijna aan jouw eisen voldoet.
Die videokaart is later nog wel te vervangen door een 2e hands ATi Radeon 9800 Pro :)

[ Voor 52% gewijzigd door Thandor op 30-05-2005 18:55 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Gear behuizing beige met 350 watt voeding 23
Eagletec/PCChips M811LU! 22
AMD Athlon XP 1800+ / Pro 2900 (thoroughbred) 58
Arctic Copper Silent - topkoeler - 10
DDR PC400 256 MB merkgeheugen ELIXER/VT 32
40 GB Maxtor Fireball 3 ATA 133 51
NEC ND-2500 8 speed +R en -R DVD brander 55
QDI topper 128 MB FX5500 + 2 extra games! 79

-------------------------------------------------------------------------------------
totaal € 330

dit kwam ik uit voor je nieuw en dus geen 2dehands ik weet dat sommige spullen goedkoper zijn eregens anders.
maar ja nu een winkel en garantie heb zelf al meerder keren spullen gehaald bij ze.

oh ja lijkt me handig www.computerstunt.nl

ps 2dehands heb je wel snellere pc`s.
maarja aan de andere kant heb je weer bij deze nieuw spul.
nu is het up 2 you

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
is het geen idee om je huidige pc te upgraden want dat is vaak goedkoper dan een andere pc te kopen. omdat je de oude spullen weer kunt verkopen.

het hangt er wel vanaf wat voor pc je nu hebt.

mocht je toch een complete pc kopen zou ik idd een 2e hands kopen via vraag&aanbod of marktplaats

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:25
Ook hier geldt: beetje meer onderzoek kan geen kwaad alvorens je hier een topic opent: CSL FAQ

Dit is allemaal wááááy te simpel voor een topicstart, echt.

Overigens sluit ik me aan bij 't 2e hands verhaal; kijk eens op site's als V&A, marktplaats e.d.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.