thumbnail software

Pagina: 1
Acties:

• WarthogSmurf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
voordat dit gelijk gesloten wordt omdat het een veel bekend onderwerp is maar lees erst even mijn vraag.

ik gebruik thumbsplus voor het bij houden van mijn plaatjes (1.5 milloen) nu is de databse een kleine 5 gig aan allleen thumbnails. Dit wordt bij gehouden door mysql. Echter de database word te langzaam en als ik thumbnails wil maken lockt mijn hele computer omdat het 100% cpu kracht nodig heeft. Nu had vroeger paint shop pro en nu WinXp heel simpel dat het een klein databaseje maakt per mapje. Dat is nu thumbs.db. Alleen nu heeft windows xp niet ale goede functies die thumbsplus heeft (zoals de goede slideshow). Nu mijn vraag wie weet zo'n programma (acdsee en compupic maken ook een databse aan zoals thumbsplus). Ik zoek dus een programma die thumbnails maakt zoals windows xp en een kleine filetje maakt (thumbs.db bnijv) zodat grote aantallen geen punt meer zijn.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:40

timovd

Voorsprong door techniek

Je zoekt dus een programma die thumbnails maakt van je (te grote) afbeeldingen?
http://www.fookes.com/ezthumbs/

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• WarthogSmurf
een programma om thumbnails te maken heb ik al...ik wil er alleen eentje die zijn thumbs opslaat in kleine bestandjes die gelijk in de map zitten zoals windows xp ook doet

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 22:03
als windows xp dat ook doet, wat is dan het probleem? easy thumbnials gebruik ik ook, echt een aanrader

• WarthogSmurf
omdat bij windows xp ook nog andere bestanden tussen staan. verder heeft thumbsplus een uitgebreiden interface

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij heb je je eisen niet helemaal duidelijk :) Het probleem wat je hebt (door grote aantallen wordt je database traag) kan namelijk ook opgelost worden zonder met externe software te gaan werken. Kwestie van uitzoeken waarom je database traag is; dat er 1,5 miljoen entries instaan moet geen probleem zijn voor mysql :) Verder kan ik mij niet voorstellen dat ACDsee wel problemen zou hebben met dergelijke aantallen; en zie ik daarvoor ook geen onderbouwing in je topicstart :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:12
bouw anders idd eerst ff in je mysql een goede index? scheelt een hoop!

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1