Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Plexiglas boren

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Met de zomer in aantocht wil ik een extra fan in mijn case hebben.
Nu heb ik een sidepanel met een window van plexiglas.
Mijn vraag is of iemand weet wat de beste manier is om hier een extra 120mm hole in te maken zonder dat het plexiglas breekt.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1680-1670.gif

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
een 120mm gatenzaag lijkt mij het beste hiervoor, kan ook wel met een decoupeerzaag of dremel maar dat is iets moeilijker

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
120 mm gatenboor moet je mee oppassen in plexi, als je te snel draait smelt dat ding vast in t plexi. k spreek uit ervaring dat t dan echt vast zit.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

neem dan wel een gatenzaag uit 1 geheel, en niet 1tje uit meerdere delen. (uit ervaring, de stukken plexiglas zitten nog in m'n hand :'( )

Verwijderd

Topicstarter
Een gatenzaag is dat zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.enckevort.com/e-top/zagen/2555348.jpg

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:42

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

De Nederbelg !

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:54
Jup, want je ook kan doen is gewoon een figuurzaag ter hand nemen tot zover dat lukt. Als je met bewegende delen op plexiglas gaat werken moet het allemaal langzaaaaaaaaaaammm draaien

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

jep, dat is inderdaad een gatenzaag.

Wil je voorkomen dat het plexi door de kracht dat je er op drukt breekt, leg de plexi plaat dan bijvoorbeeld tussen twee houten planken :)

Verwijderd

een gatenzaag is naar mijn idee niet echt super aangezien hij nogal kan gaan "wobbelen" waardoor je een ovaal gat kan krijgen.
Ik maak mijn gaten in plexiglas altijd met een figuurzaag en een rondevijl om het wat verder rond te krijgen. Zolang je binnen de lijntjes blijft een met een lange in het gat ronddraaiende beweging de rest weg haalt krijg je een 100% rond gat.

Maar dit was denk ik ook allemaal wel te vinden via de search.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:24:
een gatenzaag is naar mijn idee niet echt super aangezien hij nogal kan gaan "wobbelen" waardoor je een ovaal gat kan krijgen.
Ik maak mijn gaten in plexiglas altijd met een figuurzaag en een rondevijl om het wat verder rond te krijgen. Zolang je binnen de lijntjes blijft een met een lange in het gat ronddraaiende beweging de rest weg haalt krijg je een 100% rond gat.

Maar dit was denk ik ook allemaal wel te vinden via de search.
achja hebt gatenzagen en gatenzagen he :P

ik denk dat het met een goede waarbij je het paneel kan vastzetten en de gatenzaag met een arm naar beneden kan doen ideaal zou werken, handmatig gaat idd een stuk moeilijker, maar hij moet wel aardig lage toeren draaien wil het niet gaan smelten

maar het kan idd ook prima met een figuurzaag en een vijl :)

• Sprite_tm
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sja, zoals Jellabie al met veel minder woorden aangaf: er zijn hier zat topics over. Gebruik eerst de search maar es, en als er dan nog iets niet duidelijk is, kan je een topic starten. Kan ik je verder nog even aanraden om Welkom in Casemodding & Elektronica (Policy) door te lezen als je dat nog niet gedaan had?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.