Videokaart toch te warm?

Pagina: 1
Acties:

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:33

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Afgelopen dagen was het nogal warm zeg maar :P Ik denk dat velen van ons het gemerkt hebben, zo ook mijn PC.

Het begon donderdag dus aardig warm te worden hier boven, schuin dak, zon minimaal 3 uur op het dak en verders een uutje of 6 op de voorgevel. Dus de temp gaat lekker richting de 40+ :9

Ik dus vrijdag toch maar ff achter de computer, toch even gamen, had niks te doen en het werd me buiten te warm, niet dat het binnen beter was maar toch, gaat om het idee. Nu liep na een minuut of 10 de pc in de soep. Tijdens het Gamen viel het beeld uit, zomaar en ledje bleef knipperen, alsof ie geen signaal kreeg, wat ie dus waarschijnlijk dan ook niet kreeg ;) . Nu zal het niet aan de proc liggen want die werd maar 58 graden, niet gek voor een redelijk opgefokt systeempje. Het mobo bleef rond de 38 hangen maar zo warm was het hier in de kamer ook z'n beetje dus ook niet raar.

Maar nu zit het met die videokaart misschien anders, na bijna 3 jaar zit nog steeds dezelfde koeler op mijn 9700 Pro. Hij ratelde eerst wel een beetje, soms een beetje veel maar goed na een tijdje was dat weer over, nu is ie mooi stil ( en ja hij doet het nog ) Maar nu toch de vraag, komt het van een te warme videokaart? Ik heb het niet eerder gehad, ook vorig jaar niet. Iets anders kan het volgens mij niet zijn, het geheugen is niet over geclockt, de proc is redelijk, en het mobo was normaal, voor 40 graden tenminste :)

Edit:
Ik kon er zo snel geen review van vinden, behalve duits, maar is deze koeler een aanrader of niet.
Het gaat om de Arctic Cooling ATI Silencer 1 ARC-ATI-1. Het ziet er degelijk uit maar dat valt soms toch vies tegen in prestaties.
http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=36

[ Voor 10% gewijzigd door Steffy op 30-05-2005 17:58 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:53

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zeker met deze termps rond deze tijd van het jaar, is deze uitermate geschikt, houdt er wel rekening mee dat het PCI slot dat direct onder de AGP zit, komt te vervallen omdat hieroverheen de uitlaat van de afgevoerde hitte zal lopen en dus niet te gebruiken valt.. (maarja vaak pci sloten voldoende en amper nog hardware die het nodig heeft... ) maarja die hitte heb je liever buiten je kast dan erin...

Zo heb ik de rev04 voor me x800pro vivo, die makkelijk de biosflash naar XTPE aankan, w(16p, 520core, 1120 mem DDR) en kan het al een jaar bijhouden.. eventueel dat je voor deze als tip kunt proberen bv atitool of atitraytools te installeren en daar aan te geven dat de fan altijd op 100% draaien, dan valt er ook altijd hoger te clocken, dus de marge voordat het weer uitvalt (mits het je VGA dus wel is) is ook dan groter...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Maar het probleem is dus die videokaart? Het volgens mij niks anders zijn, alles gaat door, het geluid in de game etc maar geen beeld :X

En de PCI sloten maakt niks, gebruik er van de 5 namelijk 0 ;)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Steffy zet anders je kast open en een extra fan (anders gewoon een tafel of kamer ventilator) richting je moederbord (en vooral videokaart) en zie wat er gebeurd, zo simpel als dat :) . Succes.

De meeste mensen deugen!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:53

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

laat em scannen naar artifacts met atitool, zonder maar een max op te zoeken, dus dat ie die warmup-phase telkens doorloopt, eventueel dat je daar iets uit kunt herleiden.

Hitte problemen kwamen bij me9700pro en en me 9800pro@XT biosflash als rare doorlopende vlakken van bv vingers van spelers in fifa die oneindig lang zijn of bomen die niet ophouden maar oneindig de lucht ingaan enzo... spontane reboots denk ik direct aan zwakke voedingen of iets dergelijks...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Als je van die rare punten bij Bv mannetjes in games hebt, dat is volgens mij ook niet goed, wel eens iets van gelezen maar ben de naam ff kwijt, zijn echt van die rare uitsteeksel. Denk dat ook dat een teken van te warme kaart is?

[ Voor 9% gewijzigd door Steffy op 30-05-2005 21:57 ]

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

uw bedoelt ARTIFACTS..

ff een andere koeler dr op.. of een tafel ventilator voor je open kast zetten.. kijk ook of je fatsoenlijke airflow hebt

grtz me

Bedankt alvast

Pagina: 1