Toon posts:

[testcase] Zonsondergang Amersfoort

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik nog een echte beginner ben, ben ik erg benieuwd wat jullie hier op aan te merken hebben. Het gaat me dan vooral om de compositie en wat ik er nog aan kan doen in Photoshop. Het gaat om deze foto :

Afbeeldingslocatie: http://www.irong.sohosted.com/jm/duty/fotos/260505/PICT0084.jpg

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik vind het wel een hele mooie foto! Echter hebben we hier een apart topique voor: check Solo testcasefoto's - om van te leren ;)
Hier kun je een enkele solo-testcase foto posten. Wat me iig nu al opvalt is dat het gedeelte van de weg erg veel ruimt in beslag neemt. Een crop met een rand weg en voor de rest lucht met lantaarnpalen zal beter tot zn recht komen. Verder moet je ff vermelden om welke camera het gaat en mss een beetje Exif enzo.
BTW welkom op GoT :)

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik vind hem te donker waardoor er weinig van je compositie overblijft. Je ziet nog net wat van de voorgrond als je heel goed kijkt en je ziet die palen staan. Kleuren van de lucht zijn wel goed. Mocht mijn inziens wel een paar stops lichter. Compositie is zo weinig van te onderscheiden en misschien dat je met curves in photoshop nog wat kan doen maar het zal niet veel zijn.

Verwijderd

Ik vind de foto wel mooi qua compositie.... het feit dat er weinig contrast is stoort me niet integendeel ik vind het wel maf hoe dat zwarte en het licht van de zon met elkaar een mooi effect geven... voor mij is deze foto geslaagd...

De laatste tijd ben ik gek van omzettingen naar IR (bijv. met Pseudo-IR) in photoshop of PSP het geeft een cool effect...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

enjoi: neem even goed de testcase regels door die in de FG Policy staan. Verder aangezien het maar 1 foto is, kan je hem kwijt in Solo testcasefoto's - om van te leren .

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.