Toon posts:

PAT Tabel RAD LA-110 modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik het echt helemaal zat. Schiet me maar lek, brand me maar af, maar ik kom er echt niet meer uit.

Situatie:

Windows 2003 SBS server
Dubbele netwerkkaart, 1 voor het WAN en 1 voor het LAN
Een RAD LA-110 modem
Een office-dsl verbinding
8 ip nummers van de lieve KPN

Het probleem:

Ik probeer nu echt al een tijdje van buiten af de server in te komen, uiteindelijk middels een VPN verbinding. Dit moet je volgens de KPN in je PAT tabel opgeven. OK, so far so good. Firewall van die RAD heb ik zowel uit als aan gehad. Elke keer als ik met één van de 8 ip's (Tsja je gaat toch van alles proberen), bijvoorbeeld met poort nr 443 ssl of 80 naar de server probeer door te verwijzen, dan krijg ik gelijk een foutmelding, luidend:

ERROR: SINGLE NAT with matching real and virtual ip must be configure first.

OK, je kunt in dat tabel dus 2 ip's invoeren, een REAL IP: volgens KPN moet ik hier één van hun ip's invullen en een VIRTUAL IP: volgens KPN moet ik hier de IP van de server invullen.

OK, als dat al fout is, heb ik het ook al andersom geprobeerd, maar met precies dezelfde foutmelding.

Terwijl ik van die KPN pipo, precies heb opgekregen wat ik moet invoeren.

Wat doe ik nu verkeerd? Heeft iemand ervaring met die RAD modems? Heeft iemand een tip waarme ik verder kan komen?

Ik snap er inmiddels echt geen hol meer van en ik ben al weken aan het zoeken. Ik krijg het wel gewoon voor elkaar met andere modem/routers, maar niet met deze.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, ben er helemaal uit. Mocht iemand nog vragen hebben over die RAD LA-110, dan kun je bij mij terecht.

Verwijderd

Bart, misschien kun je mij uit de brand helpen.
Goed, ik moest bij een klant dus ook een RAD LA-110 zo configureren zodat ze via Ultra-Vnc verbinding kunnen maken met één werkstation.
Stukje cake dacht ik, zeker omdat ik al meerdere routers heb geconfigureerd (netscreen, Linksys, Speedtouch, etc).
Ik heb de router zo geconfigureerd, een napt aangemaakt, en gaatje gemaakt in de firewall, ik moet zeggen dat het erg onduidelijk maar na een hoop gepiel was het gelukt.
Natuurlijk wilde ik nog het een en ander uitproberen, oeps, opeens kon ik de router niet meer benaderen, dus ik de RAD gereset en ik kan er weer op.
Ik kan op internet, krijg netjes een ipnummer van de router, echter de router ipnummer is het publieke nummer van de klant, mijn notebook krijgt een vaag ipnummer in de range van die publieke ipnummer. NAT moest nog ingesteld worden en hier komt mijn probleem, als ik nat selecteer, en op save druk is de verbinding met de router weg, Ok. stel ik eerst DHCP in zo in dat de router 192.168.1.254 als ipnummer krijgt, 192.168.1.100 - 150 is de de range. Echter als ik nu NAT selecteer, kan ik de router weer niet benaderen, ik krijg ook geen ipnummer meer van de router.
Weet jij misschien wat ik fout doe, volgens mij moet je nat en dhcp gewoon kunnen aanzetten, volgens mij moet ik ergens anders ook nog iets instellen maar, waar??

Verwijderd

Kunnen jullie mij helpen, heb een Rad LA110 en wil vanuit het netwerk naar een ander netwerk een verbinding opzetten met extern bureaublad(zit in winXP), poort 3389 dacht ik.
Ik wil dus een verbinding maken met een andere pc middels extern bureaublad.
Blijkbaar houdt de Rad LA110 dit tegen.

Lukt du niet echt, hoe kan ik de firewall instellen, is een beetje vaag.
Firewall staat op low.

alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Maak eerst een via de webbassed configurator een NAPT aan. Let op, ipv 172.x.x.x wordt het RAD modem voor de lan nu standaard op 192.168.254.254 gezet. Vervolgens maak je gebruik je hyperterminal om 192.168.254.254 te benaderen.

Je moet een pass geven

Vervolgens type je add pat
Bij real IP geef je 0.0.0.0
Bij virtual geef je ip van de te benaderen computer/server op
Idd poort 3389

Je kan nog met dsp pat nagaan of je regel wel goed is.
succes

Als het goed is gebruikt hij standaard het eerste IP nummer wat je van de KPN hebt meegekregen. Maar dat kun je alleen maar simpel weg testen. Ik weet dat je dat ook via de hyperterminal kan opvragen, maar dat moet ik ff uitzoeken voor jullie.

PS Heeft me erg veel tijd gekost om deze k*# router in te richten, maar opzich als je weet hoe je hem goed kan instellen, draaid hij als een tierelier. Jammer dat er te weinig documentatie voor hande is.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 17:00 ]

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:50:
PS Heeft me erg veel tijd gekost om deze k*# router in te richten, maar opzich als je weet hoe je hem goed kan instellen, draaid hij als een tierelier. Jammer dat er te weinig documentatie voor hande is.
Zit me ook groen en geel te ergeren aan dit modem, maar zit met probleem dat ik de deault PAT tabel heb weggegooid. Iemand met een LA-110 die deze voor me op wil vragen??

(Telnet sessie opstarten naar de router, en daar DSP PAT intypen)

Verder krijg ik met geen mogelijkheid het IP adres van HOST aangepast. Ik heb wel zonderd problemen de LAN2 aangepast, maar HOST schijnt niet aangepast te kunnen worden!?!

EDIT: inmiddels erachter gekomen dat het aanpassen van de HOST alleen maar kan, wanneer:
- Default gateway uitgezet of omgezet is
- WAN interface verwijderd is
- HOST interface verwijderd is
Dan kan alles in omgekeerde volgorde weer aangemaakt worden.

Daarnaast ook contact met onze Israelische vrienden van RAD om de boel werkend te krijgen...

[ Voor 19% gewijzigd door zakonski op 07-08-2006 11:56 ]

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

Pagina: 1