Toon posts:

[probleem] CD-rom station wil niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

na het bijzetten van een harde schijfje kan ik plots neit meer booten van cd-rom. Dus ook geen OS installeren. Mn oude harde schijf is onbruikbaar, dus ik kan niet ff kijken of de cd-rom drive defect is. Ik tik dit bericht dan ook vanaf school.

Ik heb de cd-rom als primairy master gehad zonder verdere schijven, als primairy slave, als secundairy master en als secundairy slave. Niets werkt!

In de bios heb ik het 'kanaal' waarop de cd-rom zit op auto scannen gezet, en tijdens het opstarten zie ik dus mn systeeminformatie (processor, geheuren etc) met daarna keurig de cd-rom drive die herkent wordt als 'Atapi cd-rom 52x'. Daarna krijg ik dit te zien:
boot from ATAPI CD-ROM: None ...
Dit gebeurt dus met zowel Windows 98, Win2k als met Linux op cd-rom. Voor het vervangen van de harde schijf werkte dit nog perfect.

De boot sequence staat op CD-ROM, C, A
Ik heb een Award bios mocht dat belangrijk zijn
De jumpers staan naar mijn weten goed, als dat niet zo was zou de schijf ook niet herkent worden tijdens het opstarten, het probleem lijkt toch echt dat hij om de een of andere reden de cd-rom niet kan lezen...

Wie, Oh wie, Helpt mij?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De jumpers staan naar mijn weten goed, als dat niet zo was zou de schijf ook niet herkent worden tijdens het opstarten, het probleem lijkt toch echt dat hij om de een of andere reden de cd-rom niet kan lezen...
Dat hoeft niet, soms drukt de CDROM speler een andere apparaat gewoon van de IDE bus af.
Hang alleen de CDROM speler er eens aan en kijk of je dan kan booten vanaf CDROM. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook al gerpobeerd, zonder succes. 8)7
Ook heb ik geprobeerd via de Windows 98 bootflop op de cd-rom te komen, maar helaa werkt dat ook niet... Andere IDE kabels werkt ook al niet... :|

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 15:18

voz

De echte kenner

Zet eens het IDE-kanaal waar je CD-ROM aanhangt op "none", de BIOS gaat na de IDE detectie toch nog scannen op CD-ROMs en dan kan het maar zo wel gaan werken! Ik heb ooit hetzelfde gehad op mijn abit BX6-2 moederbordje.

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Topicstarter
nee Voz... dat wil ook iet helpen :(

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand meer die me kan helpen?

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 15:18

voz

De echte kenner

BIOS reset? Anders zou ik het echt niet weten...

Systeemspecs
PV Installatie

Pagina: 1