Geen gewenst resultaalt.

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
Ik heb net een nieuw moederbord gekocht en video kaart.
Ik heb nu:
P4 Inter Celeroon 2400,
GeForce FX5500, 256MB,
Asus p4p800s-x,
512 Corsair geheugen,
40GB harde schijf.

Mijn resultaten bij Bijvoorbeeld World of Warcraft op lage kwaliteit is ~25FPS

Mijn oude PC
P4 Intel 1800,
Gefore 2 MX/MX 400, 32MB
512 Geheugen,
40GB harde schijf,

Deze haald net zo goed ~25FPS

Ben ik nu gek of is er wat mis?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De nieuwe hardware die je hebt gekocht is ook niet echt bijster snel. Heb je wel Windows opnieuw geinstalleerd toen je van moederbord veranderde?

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-07 13:24
Je neemt toch ook geen Celeron voor games? Had hier eerst eens gezocht op GoT alvorens je wat kocht. Dan had je namelijk gezien dat je met een AMD véél beter af was geweest.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die Gforce 2 haalde in hetzelfde spel 25FPS? :?
Dat lijkt me onmogelijk eigenlijk.

Verwijderd

als je nu die P4 1800 neemt en dan de GF5500 erbij, dan ben je al veel sneller uit, die P4 1.8 Ghz is veel sneller dan de celeron (of het moet de williamette core zijn)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
RutgerLAN schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:44:
Je neemt toch ook geen Celeron voor games? Had hier eerst eens gezocht op GoT alvorens je wat kocht. Dan had je namelijk gezien dat je met een AMD véél beter af was geweest.
Amd versus celeron? Zeker net iets als Duron versus intel? Je doelt waarschijnlijk op Intel versus AMD :P

Anyways, wat heb je zelf gedaan? Drivers geinstalleerd? OS gereinstalled? hoe moeten wij nu weten waar het aan ligt? En idd, een celeron is niet de meest snelle cpu die je had kunnen uitkiezen voor games. Iig zou je nieuwe videokaart wel sneller moeten zijn dan een Gef2. _/-\o_

Ik zou zeggen, laat even wat meer weten over wat je hebt gedaan. Ik ben niet helderziend

offtopic:
ohw, en de topic titel is niet bepaald alleszeggend

[ Voor 6% gewijzigd door Pakjebakmeel op 30-05-2005 16:52 ]

• Tjirp
Hmm, ik weet dat het niet bijster goed is, maar ik heb ook geen goed gevulde portomonee:).

Ik heb mijn Pc al een paar maandjes geleden gekocht, had wat nodig en wou goedkoop uitzijn. ben bij een 2e hands Winken deze gaan halen, (toen nog zonder videokaard en met een 4agp moederbord ofzo) ik heb nu 3 dagen geleden een nieuwe video kaart + moederbord gekocht. Eerst me harde schijf geformateerd. Alles erin gezet. pc aangezet en het werkte meteen. Voila, Windows XP geinstaleerd, upgedate, Alle moederbord en Videokaart software geinstaleerd en toen Mijn spel.

zo;n beetje in die volgorde. (De Bijgeleverde Auto-Update voor drivers gecontroleerd, zou up-to-date moeten zijn)

edit: Trouwens, hoe duur is tegenwoordig een AMD processor... 100 euro? maar dan moet er meteen weer een andere moederbord bij:S

[ Voor 10% gewijzigd door Tjirp op 30-05-2005 16:58 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Tjirp schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:54:
Hmm, ik weet dat het niet bijster goed is, maar ik heb ook geen goed gevulde portomonee:).

Ik heb mijn Pc al een paar maandjes geleden gekocht, had wat nodig en wou goedkoop uitzijn. ben bij een 2e hands Winken deze gaan halen, (toen nog zonder videokaard en met een 4agp moederbord ofzo) ik heb nu 3 dagen geleden een nieuwe video kaart + moederbord gekocht. Eerst me harde schijf geformateerd. Alles erin gezet. pc aangezet en het werkte meteen. Voila, Windows XP geinstaleerd, upgedate, Alle moederbord en Videokaart software geinstaleerd en toen Mijn spel.

zo;n beetje in die volgorde. (De Bijgeleverde Auto-Update voor drivers gecontroleerd, zou up-to-date moeten zijn)

edit: Trouwens, hoe duur is tegenwoordig een AMD processor... 100 euro? maar dan moet er meteen weer een andere moederbord bij:S
Het is ons nou nog niet duidelijk welke drivers je voor je videokaart gebruikt..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04

aapelite

Do the kirby!

Tjirp schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:54:

Misschien kan je nog ruilen bij de winkel aangezien het maar 3 dagen geleden was. In ieder geval ligt het eraan voor welk type je gaat, sempron of amd64. Amd 64 heb je ook wel een mobo en een processor voor een euro of 160 a 170 (2800+) en de prestaties zullen in ieder geval wel een stuk beter zijn denk ik.
DeMoN schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:02:
[...]

Het is ons nou nog niet duidelijk welke drivers je voor je videokaart gebruikt..
Als ik het zo lees lijkt het erop dat hij de bijgeleverde drivers heeft geprobeerd. Zo ja? Dan even de nieuwste drivers proberen van www.nvidia.com

[ Voor 13% gewijzigd door aapelite op 30-05-2005 17:07 ]

Verwijderd

zou best kunnen dat je processor de bottleneck is met de game, heb dit ook met eve-online zelf gemertk dat een betere kaart veel beter scoort met andere games maar dat de game gewoon zoveel processor kracht verbruikt dat het verder eigenlijk geen invloed had op de fps die nieuwe kaart die ik had gekocht . en de celeron zal niet veel beter zijn dan de oude proc tenzij hij de nieuwere core heeft

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 07:34

LyP0

it is I , you worst nightmare

nee dit is redelijk normaal , je hebt een fx5500 dat is opzich al een langzame kaart maar dan zit er ook nog 256 mb drr op lage snelheid op. dit zorgt er voor dat je niet echt wat merkt van een upgrade van je ouwe naar je nieuwe. ik heb het zelfde gehad met mijn gf 2 mx naar fx5600, dit vond ik ook gewoon bagger. heb de kaart toen weg gedaan en een 5900 gekocht voor 75 euro extra. deze werkte perfect in mijn 2.4 ( 533 mhz fsb ).
de kaart zelf is de bottle neck want de gf2 mx schakelt terug naar dx7 om 25 fps te krijgen en de gfx5500 schakelt naar dx8 om 25 fps te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door LyP0 op 30-05-2005 17:13 ]

ik voel me lekkaah !!!

• Tjirp
en wat zal het worden met overclocking dan? Zal het beter worden of liever niet doen?

Drivers die ik gebruik kwamen inderdaad van de CD-Rom af, maar de update gaf aan dat er niks nieuws beschikbaar was. ik ga wel even kijken. Bedankt.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04

aapelite

Do the kirby!

LyP0 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:12:
nee dit is redelijk normaal , je hebt een fx5500 dat is opzich al een langzame kaart maar dan zit er ook nog 256 mb drr op lage snelheid op. dit zorgt er voor dat je niet echt wat merkt van een upgrade van je ouwe naar je nieuwe. ik heb het zelfde gehad met mijn gf 2 mx naar fx5600, dit vond ik ook gewoon bagger. heb de kaart toen weg gedaan en een 5900 gekocht voor 75 euro extra. deze werkte perfect in mijn 2.4 ( 533 mhz fsb ).
de kaart zelf is de bottle neck want de gf2 mx schakelt terug naar dx7 om 25 fps te krijgen en de gfx5500 schakelt naar dx8 om 25 fps te krijgen.
Ik denk toch echt dat de processor in dit geval niet veel mee kan. Ik ben het met je eens dat de kaart niet in het top segment ligt. Maar ik heb systemen gezien waar alleen de processor flink opgekrikt wordt en de processor vrij bejaard blijft en games toch een heel stuk beter draaien. De processor neemt tenslotte vaak ook een groot deel over van 3d berekeningen. Ik denk dan ook dat een snellere processor een stuk meer effect zou hebben met een snellere videokaart omdat de processor dan nog altijd relatief traag blijft.
Tjirp schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:18:
en wat zal het worden met overclocking dan? Zal het beter worden of liever niet doen?

Drivers die ik gebruik kwamen inderdaad van de CD-Rom af, maar de update gaf aan dat er niks nieuws beschikbaar was. ik ga wel even kijken. Bedankt.
Overclocken is vaak maar een fractie verbetering, en een celeron overclocken zal zeker niet zoveel veranderen.
LyP0 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:21:
wat denk je dat dan meer nut heeft , die jonge late zitten met zijn huidige vga kaart en een amd 64 halen voor 175 euro ongeveer wat zal resulteren in niet meer dan 10 fps meer of t huisige systeem houden en voor een ati 9800 pro gaan voor ( hier in de buurt ) rond de 100 misschien 125 euro
nou geef mij maar dat 2e hoor. daar komt ie veel verder mee
Ik zou zelf gegaan zijn voor een combinatie van beiden omdat de combinatie van de dingen het probleem geeft op dit moment. Maar de reden waarom ik een processor plus mobo verandering zou aanraden is dat je beter een goede basis kan hebben om later dat systeem nog te versterken met een betere videokaart.

[ Voor 36% gewijzigd door aapelite op 30-05-2005 17:26 ]

• LyP0

LyP0

wat denk je dat dan meer nut heeft , die jonge late zitten met zijn huidige vga kaart en een amd 64 halen voor 175 euro ongeveer wat zal resulteren in niet meer dan 10 fps meer of t huisige systeem houden en voor een ati 9800 pro gaan voor ( hier in de buurt ) rond de 100 misschien 125 euro
nou geef mij maar dat 2e hoor. daar komt ie veel verder mee

ik voel me lekkaah !!!

• LyP0

LyP0

dat wel maar hij vraag toch niet wat m later beter uit komt maar wat er voor zorgt dat ie nu meer fps in wow heeft. anders ga ik akoord met jou. haal je de goedkoopste amd 64. een lkkr mobo'tje er bij en dan een 2ehands goeie vga kaart , ben je toch zo rond de 225 euro klaar

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

maar heb jij nu wel of neit een 1.8Ghz williamette core?, als dat niet zo is e je hebt een northwood, dan hoef je niets te kopen, en gewoon die icm de fx5500, dan haal je wel meer dan 25 fps

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, je FX5500 is nou ook een snelheids monster, het is meer een kaart die hangt tussen de FX5200 en de FX5600 ofzo.... een leuke tweedehandse FX5900XT is een aardig idee, klokt vaak makkelijk over en geeft standaard al redelijke resultaten, je kan ook ati proberen... een 9600 pro bijvoorbeeld is al een aardige kaart, maar een 9500 pro of een 9700 pro is smullen! 9800 Pro ook trouwens... een van de beste kaarten uit de 9x00 reeks!

Let op koop geen 9200, want die is DX8, niet DX9

There is no place like ::1

Verwijderd

Het ligt er maar net aan wat voor soort spel je speelt, wat de bottleneck is (video, cpu). Het zou me nix verbasen dat die 2400 Celeron ongeveer evengoed presteerd als de pentium 1800. Als bij het spel de cpu de bottleneck is/was dan is ie dat dus nu nog steeds.

• LyP0

LyP0

man een vriends van me heeft een ati 9550 en draait hl2 op ongeveer 50 fps 800x 600 en 35 fps 1024x768 en hij heeft maar een amd 1700+ . en jah ik weet dat die wat beter spresteren in game's maar dan nog is die van hem sneller dan deze. ( die 2.4 zowieso maar die 1.8 ligt er aan )

dan moet de edit wat vaker gebruiken, srry

[ Voor 18% gewijzigd door LyP0 op 30-05-2005 17:38 ]

ik voel me lekkaah !!!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

LyP0 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:37:
man een vriends van me heeft een ati 9550 en draait hl2 op ongeveer 50 fps 800x 600 en 35 fps 1024x768 en hij heeft maar een amd 1700+ . en jah ik weet dat die wat beter spresteren in game's maar dan nog is die van hem sneller dan deze. ( die 2.4 zowieso maar die 1.8 ligt er aan )

dan moet de edit wat vaker gebruiken, srry
Een 1,8Ghz Wilmetta heeft maar 256kb cache....en dus is een P4 met maar P3 aan cache...en voor een P4 is dat dodelijk!

Waarom denk je dat de Celeron C zo langzaam was.... veel te weinig cache!

There is no place like ::1

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
tis jammer dat je de spullen al hebt aangeschaft, want het is idd niet veel beter als wat je eerst had

de cpu is volgens mij zelf iets langzamer

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Je had voor dat geld beter 512 ram bij kunnen zetten en een dikkere vga-kaart kunnen kopen zoals een 6600GT. Had je meer verschil gemerkt voor hetzelfde geld.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Verkopen dan maar? En dan voor dat geld + evt wat extra centjes goed spul halen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

GoT is bedoeld voor de vragen waar je met eigen zoekwerk niet uitkomt.

Als je ook maar een enkele benchmark goed bekeken had, had je gezien dat een Celeron 2400 (zeker als het een Celeron-C (Northwood) is...) zonder meer trager is dan een P4-1800, omdat de P4 architectuur juist erg afhankelijk is van cache; die is veel kleiner op de celly.

Verder zijn 'oh wat weinig FPS topics haal ik' sowieso niet echt gewenst, als je het wel doet dan dien je ZEER volledig te zijn, dus alle hardware (mobo, geheugentype), timings (BIOS) en software (driverversie en gebruikte OS) te vermelden. Aangezien je bitter weinig hiervan meldt, en de oorzaak werkelijk een open deur is, heeft deze topic bijster weinig zin...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.