Hallo mede tweakers 
Ik heb sinds kort het aanhoudende probleem dan met de zwaardere grafische applicaties mijn computer totaal bevriest. Met bevriesen bedoel ik dat niets meer reageert, het beeld stil blijft staan en het geluid een infinite loop begint van een 0.2 seconden dus *brrrrr* geluid.
Mijn specs:
P4 Northwood 2.80 Ghz 800FSB met 512kb L2 cache (is OC'ed geweest, maar liep niet goed)
2x 512MB Veritech DDR 400Mhz PC 3200
Radeon 9600XT AGP 8x
A-Open 300 watt voeding
enkele hardeschijven en optische drives
veel ventilatoren en ledjes
Wat ik heb geprobeerd:
Voltages gechecked onder het spelen van het meest zware spel, waren allemaal dik in order en max 3% van de normale waarde afgewijkt.
Temperaturen gecheckt en blijven binnen de 45 graden wanneer stressed
L1 en L2 cache en HT uitgeschakeld, FSB teruggedraaid en voltage hoger geschroefd van de processor
Geheugen vervangen met 2x 512 mb Kingston geheugen
Maar tijdens al deze testen liep mijn computer vrolijk vast onder zware spellen, zoals C&C Generals, Morrowind maar het méést frustrerende is dat het met Call of Duty MULITPLAYER wél bevriest, maar SINGLEPLAYER nooit! Ook kan ik wel Dawn of War voluit draaien en andere zware spellen zoals flight simulators.
Ik heb nieuwe drivers en dergelijke, Windows is ook zeer stabiel...
WIE heeft een goede tip voor mij waarmee ik verder kom?
Héél erg bedankt alvast
Ik heb sinds kort het aanhoudende probleem dan met de zwaardere grafische applicaties mijn computer totaal bevriest. Met bevriesen bedoel ik dat niets meer reageert, het beeld stil blijft staan en het geluid een infinite loop begint van een 0.2 seconden dus *brrrrr* geluid.
Mijn specs:
P4 Northwood 2.80 Ghz 800FSB met 512kb L2 cache (is OC'ed geweest, maar liep niet goed)
2x 512MB Veritech DDR 400Mhz PC 3200
Radeon 9600XT AGP 8x
A-Open 300 watt voeding
enkele hardeschijven en optische drives
veel ventilatoren en ledjes
Wat ik heb geprobeerd:
Voltages gechecked onder het spelen van het meest zware spel, waren allemaal dik in order en max 3% van de normale waarde afgewijkt.
Temperaturen gecheckt en blijven binnen de 45 graden wanneer stressed
L1 en L2 cache en HT uitgeschakeld, FSB teruggedraaid en voltage hoger geschroefd van de processor
Geheugen vervangen met 2x 512 mb Kingston geheugen
Maar tijdens al deze testen liep mijn computer vrolijk vast onder zware spellen, zoals C&C Generals, Morrowind maar het méést frustrerende is dat het met Call of Duty MULITPLAYER wél bevriest, maar SINGLEPLAYER nooit! Ook kan ik wel Dawn of War voluit draaien en andere zware spellen zoals flight simulators.
Ik heb nieuwe drivers en dergelijke, Windows is ook zeer stabiel...
WIE heeft een goede tip voor mij waarmee ik verder kom?
Héél erg bedankt alvast