Ik heb een wmv file dat ik graag zou bewerken. Ik kan deze echter niet importeren in iMovie. Ik ben op zoek naar een apple tooltje waarmee ik de wmv kan converteren naar een in iMovie bruikbaar formaat. Iemand suggesties?
Verwijderd
Ik gebruik voor video-conversie MPEG Streamclip, maar weet eigenlijk niet of hij ook wmv slikt. Ik heb ook geen wmv-file bij de hand om te proberen. Het is echter een freeware programma, dus je kunt het makkelijk zelf proberen.
Je hebt om daadwerkelijk te converteren dan wel weer een plug-in nodig. Deze zit al standaard in bijv. Final Cut Pro. Evt. is de plugin ook los aan te koop. Controleren of het kan moet volgens mij prima zonder de plugin kunnen.
Je hebt om daadwerkelijk te converteren dan wel weer een plug-in nodig. Deze zit al standaard in bijv. Final Cut Pro. Evt. is de plugin ook los aan te koop. Controleren of het kan moet volgens mij prima zonder de plugin kunnen.
Ik neem aan dat iMovie wel AVI slikt?
Voor het windows platform bestaan er zat tooltjes om WMV->AVI te converteren.
Op de mac schijnt het ook mogelijk te zijn met VLC, maar die accepteert alleen WindowsMedia8 en lager, omdat WM9 een nieuwe encryptie enzo schijnt te gebruiken.
Voor het windows platform bestaan er zat tooltjes om WMV->AVI te converteren.
Op de mac schijnt het ook mogelijk te zijn met VLC, maar die accepteert alleen WindowsMedia8 en lager, omdat WM9 een nieuwe encryptie enzo schijnt te gebruiken.
Tsja, dat is nu eenmaal het probleem met proprietary formaten.
Als je een x86 systeem (of VirtualPC) tot je beschikking hebt, kun je mencoder in combinatie met de w32codecs gebruiken om de WMV naar een fatsoenlijk formaat om te zetten. Voor zover mij bekend is, is er geen programma voor de Mac dat Windows Media 9 en hoger kan converteren, zonder dat het zakken met geld kost (licenties etc).
Als je een x86 systeem (of VirtualPC) tot je beschikking hebt, kun je mencoder in combinatie met de w32codecs gebruiken om de WMV naar een fatsoenlijk formaat om te zetten. Voor zover mij bekend is, is er geen programma voor de Mac dat Windows Media 9 en hoger kan converteren, zonder dat het zakken met geld kost (licenties etc).
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
ff een windows pc'tje scoren is geen optie ??Ma_rK schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:14:
Ik heb een wmv file dat ik graag zou bewerken. Ik kan deze echter niet importeren in iMovie. Ik ben op zoek naar een apple tooltje waarmee ik de wmv kan converteren naar een in iMovie bruikbaar formaat. Iemand suggesties?
Deze plek is te koop.
Als je me voorziet van de file + conversion proggel voor windows doe ik het zo voor jeMa_rK schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:14:
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Ik stuur je die 250mb wel even :-)Maximus schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:09:
[...]
Als je me voorziet van de file + conversion proggel voor windows doe ik het zo voor jegeen probleem.
Nee, ik zoek wel een Windows PC en ga daarmee aan de slag. Thx for the input peeps.
Je zou het ook kunnen proberen met VLC.app (alhoewel ik nu even twijfel of deze .wmv ondersteunt, maar op deze pagina staat van wel). Deze kan nl. zijn input weer wegschrijven naar een bestand, dat heb ik wel eens gebruikt om even snel een .vob bestand om te zetten naar .mp4. Kwaliteit is niet super, wel werkbaar.
iMovie kan zeker weten wel een .mp4 bestand lezen.
iMovie kan zeker weten wel een .mp4 bestand lezen.
NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard
Ik wil de kwaliteit wel enigsinds behouden omdat het een opname is van een powerpoint presetatie. Ik heb nu Windows Movie Maker (vloeken in de kerk) gebruikt en dat was afdoende. De kwaliteit is ook gelijk gebleven.
Het was niet anders, moet je maar geen windows mediaserver gebruiken bij een broadcast.
Het was niet anders, moet je maar geen windows mediaserver gebruiken bij een broadcast.
Als het een opname is van een powerpoint-presentatie kun je ook Keynote gebruiken, die leest powerpoints en kan, onder andere, quicktime exporteren. Misschien kan Powerpoint:mac dit ook wel, trouwens.Ma_rK schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:32:
Ik wil de kwaliteit wel enigsinds behouden omdat het een opname is van een powerpoint presetatie. Ik heb nu Windows Movie Maker (vloeken in de kerk) gebruikt en dat was afdoende. De kwaliteit is ook gelijk gebleven.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
* Obi checkt even..Hertog schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:12:
[...]
Als het een opname is van een powerpoint-presentatie kun je ook Keynote gebruiken, die leest powerpoints en kan, onder andere, quicktime exporteren. Misschien kan Powerpoint:mac dit ook wel, trouwens.
Yep, je kunt een PP presentatie exporteren naar .mov
Pagina: 1