[ASP.NET] HtmlGenericControl en de View State

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een applicatie aan het ontwikkelen en wil graag van een div de viewstate bijhouden.
Deze div wordt binnen de Page_Load van de .aspx pagina aangemaakt op de volgende manier.
code:
1
2
3
4
5
HtmlGenericControl div  = new HtmlGenericControl("div");
contentDiv.Controls.Add(div);
div.EnableViewState     = true;
div.Attributes.Add("contentEditable", "true");
div.Attributes.Add("class", className);

Hierbij is de contentDiv op regel 2 ook een div waarin meerdere objecten geplaatst worden. o.a. een HtmlTextArea en Listbox.
Omdat van de aangemaakte div de content te wijzigen is, wil ik graag met behulp van de viewstate de inhoud op de server kunnen bewerken.
Echter, zodra er een postback plaatsvind staat de content van de aangemaakte div meteen weer terug op de oude waarde.

De control collection is helemaal in orde, dus daar kan het probleem niet liggen.
Ik heb zowel MSDN als GoT search en Google geraadpleegd, maar krijg geen oplossing gevonden voor dit probleem.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

!Page.IsPostback

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
haha, nee sorry. Daarin zit het probleem niet. De fase van dat type fouten ben ik reeds lang voorbij.
Het gekke is dat andere controls, dus die HtmlTextArea en de Listbox WEL via de viewstate de bijgewerkte waarde hebben na een postback. Alleen de div (HtmlGenericControl) "vergeet" zijn waarde.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Request.Post["div"] en dan zelf de waarde eruit lezen.
(en eventueel aan de viewstate toevoegen)

Blijkbaar behandeld .net de HTMLGenericControls niet hetzelfde als de (User) WebControls.
Je kunt natuurlijk ook zelf een UserWebControl schrijven. Die het allemaal zelf goed regelt met de viewstate.

[ Voor 3% gewijzigd door wasigh op 30-05-2005 16:37 ]

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
@wasigh
Het lijkt er inderdaad op dat er met de HtmlGenericControls anders wordt omgegaan dan WebControls.
Ik ben nu bezig om de content van de HtmlGenericControl in een HtmlHiddenInput te stoppen OnSubmit. Die laatste wordt namelijk wel goed bijgehouden door de viewstate.
Niet helemaal de oplossing die ik zocht, maar toch, ik denk dat als het klaar is dat het een prima werkende oplossing is.