Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Wat voor voeding is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet veel van electronica weet en daar verandering in wil brengen, dacht ik er goed aan te doen een voeding om te bouwen tot een testvoeding, zodat ik mijn gang kan gaan met schakelingen. Ik snap echter nog niet echt hoe dat moet, en ik weet ook niet zeker wat voor voeding ik nou heb. Ik heb hem uit een oude p1 gehaald. Hier zijn wat foto's:

Dit is de directe power-on switch (dus met case verbonden ipv mobo)
Afbeeldingslocatie: http://www.computator.nl/temp/switch.jpg

Deze stekkers zaten in mobo:
Afbeeldingslocatie: http://www.computator.nl/temp/mobo_connector.JPG

Dit is de voeding zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.computator.nl/temp/psu.jpg

Weet iemand om welke voeding het gaat en hoe te modden? op veel sites gaat het alleen maar over ATX voedingen modden.

Faberic

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:04
Je plaatjes doen het hier niet?

Verwijderd

Topicstarter
och jees das waar ook. Website collega had met htaccess geknoeid. ff een servertje zoeken....

Er bestaan toch van die tijdelijke foto upload sites?

EDIT: werkt hij nu wel?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 15:51 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit is een AT-voeding.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Da's gewoon een AT-voeding, vooral gebruikt t/m het eerste pentium-tijdperk :)

Te laat :z :P

[ Voor 14% gewijzigd door Res-q op 30-05-2005 15:53 ]

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Geweldig dat er al een generatie mensen is die niet weet (nofi hoor ;) ) wat een AT voeding is :D

Verwijderd

Topicstarter
En deze is volgens de handleiding gewoon fatsoenlijk te modden? Wat doe ik trouwens met de kabels die ik niet gebruik, in die handleiding stond daar iets zeer vaags over

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

Aapje

Opel-beun
Modden? wat valt er aan een AT voeding te modden?
Bedoel je hem ombouwen naar ATX?
Kan niet. :9

PS: Google, Pinout at, of in de FAQ lezen ;p

[ Voor 20% gewijzigd door Aapje op 30-05-2005 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel een gewone voeding voor schakelingen bijv. ervan maken.

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
bij deze voeding moet je de 12 en 5 volt belasten met weerstanden (volgens mij met vermogensweerstanden).

De overbodige kabels kun je afknippen en dan goed isoleren of op het printje allemaal desolderen (let dan wel op dat je de verbindingen dan niet onderbreekt want sommige voedingen hebben wel 15 gnd draadjes die op 1 hoop bij elkaar komen.
en als aansluiting kijg ja dan 12 volt , 5 volt en de gnd

maar als je het aanpassen van een voeding al moeilijk vindt is het bouwen van schakelingen helemaal een ramp voor jou volgens mij.

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Verwijderd

Topicstarter
Sathlon_nl schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:05:
bij deze voeding moet je de 12 en 5 volt belasten met weerstanden (volgens mij met vermogensweerstanden).

De overbodige kabels kun je afknippen en dan goed isoleren of op het printje allemaal desolderen (let dan wel op dat je de verbindingen dan niet onderbreekt want sommige voedingen hebben wel 15 gnd draadjes die op 1 hoop bij elkaar komen.
en als aansluiting kijg ja dan 12 volt , 5 volt en de gnd

maar als je het aanpassen van een voeding al moeilijk vindt is het bouwen van schakelingen helemaal een ramp voor jou volgens mij.
Vandaar dat ik hiermee begin. Sommige mensen roepen "NATUURKUNDE LES!", maar in mijn 3e klas gymnasium werd het woordje transistor nog heel voorzichtig uitgesproken. En ik heb geen zin om lang te wachten zodat ik aan het eind van de 6e klas een ledje kan laten knipperen...

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Nja, dit is een standaard AT-voeding, zoals je iig aan de stekkers kan zien. Hier had je met een beetje browsen en zoeken ook wel achter kunnen komen, en met een beetje geluk staat het zelfs op het stickertje van de voeding zelf. Als je 'm als testvoeding wilt gebruiken, kijk dan hier. Dat topic staat trouwens ook in onze FAQ. Samengevat: De volgende keer is het misschien een beter idee om eerst eens goed te zoeken en rond te kijken op GoT voordat je je vraag stelt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.