I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
1
| Pattern pTest = Pattern.compile("\(\w\)"); |
Dubbel escapen lijkt me niet echt nodig, maar aan de andere kant heb ik nog nooit regexps geschreven voor Java, dus ik kan het wel eens mishebben.
Hier gebruiken ze trouwens een Regex-object i.p.v. een Pattern, misschien dat dat nog verschil maakt?
[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 30-05-2005 15:46 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
Overigens dit stukje Java code:The string literal "\(hello\)" is illegal and leads to a compile-time error; in order to match the string (hello) the string literal "\\(hello\\)" must be used.
1
2
3
4
5
6
| String source = "(3)"; if (source.matches("\\(\\w\\)")){ System.out.println("Match"); } else { System.out.println("No match"); } |
levert "Match" op.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 15:55 ]
Yup, maar dat doe ik hierboven dus ook, en dat werkt bij mij dus niet
@-NMe-: Voor zover ik weet (en tot nu altijd met succes heb gedaan), moet je Strings die je Pattern.compiled altijd dubbel escapen. Bij het compilen valt er een backslash weg zodat er uiteindelijk een goede regular expression overblijft. En Regexp objects gebruik ik niet (wil ik graag zo houden
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Dubbel escapen is toch wel nodig? Je moet toch eerst de speciale betekenis van ( escapen binnen de regex met een \ en vervolgens moet je dat teken binnen Java weer escapen met een \-NMe- schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:43:
Is het niet gewoon zo?
Java:
1 Pattern pTest = Pattern.compile("\(\w\)");
Dubbel escapen lijkt me niet echt nodig, maar aan de andere kant heb ik nog nooit regexps geschreven voor Java, dus ik kan het wel eens mishebben.
Hier gebruiken ze trouwens een Regex-object i.p.v. een Pattern, misschien dat dat nog verschil maakt?
Lijkt mij.
Dat klopt ja.FallenAngel666 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:05:
[...]
Dubbel escapen is toch wel nodig? Je moet toch eerst de speciale betekenis van ( escapen binnen de regex met een \ en vervolgens moet je dat teken binnen Java weer escapen met een \
Lijkt mij.
Niemand anders die hier ooit problemen mee heeft gehad? Of juist niet?