Mobile pentium III's: niet allemaal hetzelfde

Pagina: 1
Acties:

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 10:35
Ik heb een tijd geleden een mobile pentium III van iemand overgekocht om deze in een oude(re) laptop te steken. Ik had op internet opgezocht dat daar een pentium III mobile processor in zat.

Dus ik voel goede moed die laptop open schroeven, blijkt het om een hele andere socket te gaan.

Ik heb deze mobile gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/processoren/54159.jpg

en dit type mobile moet erin:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/fotos/hardware/notebooks/2/207691.jpg

Hoe zit dat nou? Zijn er werkelijk twee typen sockets voor dezelfde processor?
Zo ja, is er dan nog iets te verzinnen waardoor ik de gekochte processor toch nog kan gebruiken, of moet ik hem aan iemand verkopen die er wel wat aan heeft?

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 13:31
is die bovenste wel een mobiel. t ziet eruit alsof die een gewoon desktop voetje nodig heeft...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
Volgens mij is de bovenste socket nieuwer, ik heb nl een laptop met een Celeron 500 welke de onderste socket heeft en een laptop met een Pentium 3 850 welke de bovenste socket heeft.

Een converter oid lijkt mij een no go. Ik denk dat je inderdaad de processor weer moet verkopen.

Edit:
@Daniel:
Die bovenste is zeker een mobile, mijn p3 met die socket heeft zelfs speedstep :)

[ Voor 16% gewijzigd door GH45T op 30-05-2005 15:40 ]

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

de bovenste lijkt wel een athlon xp of het moet een vertekend beeld zijn

en de onderste heb ik nog nooit gezien

ik heb 4 p3's socket 370... je hebt ook nog i slot 1 formaat maar daar heb je geen mobiles in.

zoek even op wat voor slot je mobo is dan weet je voortaan wat je moet hebben.. ( staat er meestal gewoon op )

• DumbAss
De bovenste lijkt idd op de "normale" desktop variant, maar is alleen een stuk kleiner.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:08

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als ik hier ga kijken kom ik inderdaad een flinke varieteit aan sockets aan, van 495 tot 478/479... Al had ik niet verwacht dat de laatste gebruikt werden door iets anders dan P4/P-M processoren?

Hier stond een dode link.

• DumbAss
Ongekend, zoveel verschillende soorten PIII's. Zelfs allemaal verschillende cassettes.
Ik zal hem maar gaan verkopen dan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De bovenste is de 478pins uFCPGA uitvoering en de onderste is de 495 pins uPGA2 uitvoering.
zoeken op The BalusC Server naar alle Intel 478pins P3M CPU's
zoeken op The BalusC Server naar alle Intel 495pins P3M CPU's

Lijkt me duidelijk? :)

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-08 13:07
ik heb nog geloof ik een p3 mobile liggen met iets van 500mhz . Contact me ff als je um wil

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

arnoman schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:23:
ik heb nog geloof ik een p3 mobile liggen met iets van 500mhz . Contact me ff als je um wil
Vermeld dan ook even welke Socket je hebt liggen ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die bestaat enkel als Socket495 :)

edit:
DumbAss: kun je indien mogelijk nette hi-res pics maken van zowel de boven als de onderkant van de beide CPU's? Leuk voor op mijn website ;)

[ Voor 70% gewijzigd door BalusC op 31-05-2005 17:56 ]

Pagina: 1