Toon posts:

[php5] wazige foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
2048 ERROR: Assigning the return value of new by reference is deprecated /opt/www/includes/functions.inc.php
In een behoorlijk uitgebreid zelf geschreven script krijg ik sinds ik heb geupgrade naar php5 een wazige foutmelding. Het grootste probleem is dat php niet eens zegt op welke line ik moet kijken en ik heb dus geen idee wat er fout is (2048 is niet de line waar de fout zit).

Uiteraard heb ik al flink lopen zoeken op google, maar op google heb ik geen nuttige antwoorden gevonden. Ik heb ook al lopen klooien met error reporting, maar dat haalt niet echt wat uit. Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken? Ik snap de foutmelding ook niet echt....

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Dan moet het denk ik maar zo:

Welke functies gebruik je? Kan je die opsommen?

-edit-
Maak je gebruik van classes?

[ Voor 20% gewijzigd door TRON op 30-05-2005 15:21 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn er denk ik teveel om op te noemen, die betreffende file heeft iets van 5000 lines....

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
'k Weet dat PHP5 anders omgaat met classes. Maak je daar gebruik van in je functions.inc.php?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
okee nog waziger, het probleem is ineens verdwenen? Ik heb in een compleet andere file zitten klooien (dus niet de functions.inc.php), maar nu geeft ie de foutmelding niet meer.... 8)7

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

In de php.ini staat deze waarschijnlijk aan.

allow_call_time_pass_reference = On

Wat er gebeurt is dat je een functie aanroept met function(&$var). Deze methode is deprecated.

Reference calling moet bij functie declaratie worden gedaan.

Wat wel heel raar is de foutmelding op zich.

2048 ERROR zou eigenlijk "strict warning" moet zeggen, is de installatie wel helemaal goed gegaan? Heb je de server (apache, IIS ) wel geherstart?

[ Voor 29% gewijzigd door LuCarD op 30-05-2005 15:31 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

haal dus gewoon de & weg (want dit wordt nu toch standaard gedaan?)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:28:
haal dus gewoon de & weg (want dit wordt nu toch standaard gedaan?)
jah... Van wat ik er van begrepen heb wel... Heb het alleen niet kunnen testen aangezien ik geen php5 heb... :)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is niet echt een software probleem; maar een programmeerprobleem :)

SA > PW

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
Eh, ja maar met zo'n topicstart hoort ie ook niet in P&W thuis.

CreateIt, hier in P&W stellen we wel een paar eisen aan de topicstart. Mag ik je ff op de Quickstart wijzen; we willen mensen hier best helpen, maar dan verwachten we ook wel een topicstart waarin men duidelijk aangeeft
- wat het probleem is
- wat je zelf al geprobeerd hebt
- etc...

[ Voor 75% gewijzigd door whoami op 30-05-2005 20:09 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.