Probleem met Jetdirect EX Plus

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik heb sinds kort een HP Jetdirect Ex Plus aan mijn netwerk hangen.
Aan deze printerserver zit met een parallele kabel een HP Deskjet 3820.
De Jetdirect krijgt dmv dhcp zijn ip.
Nu heb ik op alle pc's in het netwerk verbinding met deze printer. Dit heb ik ingesteld met een tcp/ip netwerkport.
Printen gaat dus gewoon goed.
Het probleem is nu dus alleen dat wanneer er geprint wordt, het papier halverwege stopt, een nieuwe blaadje pakt en de pagina alsnog print. En vaak worden ook lege pagina's doorgevoerd.
Hij print dus wel, maar niet goed.
Via Jetdirectadmin heb ik al wat instellingen bekeken, maar alles ziet er goed uit.

Wie weet wat ik kan doen?? printerdrivers zijn al opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 2% gewijzigd door Rickstah op 30-05-2005 15:17 . Reden: printernaam gewijzigd ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Al eens gekeken of deze printer al dan niet incompatible is met je JetDirect :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Conan schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:13:
Printen gaat dus gewoon goed.
Mooi
Het probleem is nu dus alleen dat wanneer er geprint wordt, het papier halverwege stopt, een nieuwe blaadje pakt en de pagina alsnog print. En vaak worden ook lege pagina's doorgevoerd.
Hij print dus wel, maar niet goed.
Oh, gaat dus niet goed ;)

Het zou te maken kunnen hebben met de buffergrootte die je ingesteld hebt staan, maar ik zou eerst eens kijken of Koffie zijn opmerking aan de orde is.

Een aantal thuisprinters wil niet echt lekker via een netwerk. En Jetdirect is echt voor zakelijke omgevingen bedoeld

Abort, Retry, Quake ???

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Koffie schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:06:
Al eens gekeken of deze printer al dan niet incompatible is met je JetDirect :?
Ja, dat heb ik gecheckt op de hp site :)
Schijnt gewoon compatible te zijn...
Hier op GoT is al wel gesproken over de 72x serie die er niet mee werkt..

Verwijderd

Instellingen voor bidirectioneel printverkeer correct ingesteld ?

Verwijderd

Ik heb dit vaker meegemaakt met een Jet Direct 500x / 300x icm een HP 840C. Dit zijn windows printers die volledig draaien op de processorkracht van de pc. Volgens mij heb je een wat "goedkoper" printer die volgens mij niet goed ondersteund wordt door de jetdirect. De JetDirect zijn er voor om in zakelijke omgevingen printers aan het netwerk te koppellen (en in de zakelijke omgevingen zie je niet zulke low end printers als de jouwe). Deze printers hebben een eigen processer en geheugen waardoor de jobs beter verwerkt kunnen worden.
Pagina: 1